Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Säg att jag går på ett motormuseum för att jag fått veta att en likadan knarr som jag körde i ungdomen finns där, så vill iallafall jag se en fin, obefläckad juvel när inträdet är betalt. Inte vill man se spår av att nån annan varit där och kladdat?
Där är vi definitivt olika, hellre ser jag fordon som faktiskt fått användas. Saker med en historia är roligare än något som tillverkats och bara blivit stående.
Ett tävlingsfordon ska givetvis visas i det skick det hade vid målgång.

Men då kan man ju använda en hoj i bruksskick för ett par tiotusenlappar mindre?
Jo det är klart Tammer , men handen på hjärtat så köper man väl hellre en fin hoj för den pengen än en moppe ?
är i den sitsen att jag har bara hojar jag använder men jag förstår dom som samlar om man har det intresset och en fin hoj är i mina ögon mer värd om man letar en sån .
skabbhäckar och diverse äckligt fula byggen både billiga och dyra finns gott om liksom brukshojar så det är bara att välja när man letar.
La faktiskt undan ett nytt kit plast inkl tant till min Xr650r för många år sen när det var billigt och dollarkursen låg så jag sliter min gris med glädje ?
Bruksskick nu -fin när miljömuppar fått som dom vill och den är parkerad för gott i garaget :(

Jo det är klart Tammer , men handen på hjärtat så köper man väl hellre en fin hoj för den pengen än en moppe ?
är i den sitsen att jag har bara hojar jag använder men jag förstår dom som samlar om man har det intresset och en fin hoj är i mina ögon mer värd om man letar en sån .
skabbhäckar och diverse äckligt fula byggen både billiga och dyra finns gott om liksom brukshojar så det är bara att välja när man letar.
La faktiskt undan ett nytt kit plast inkl tant till min Xr650r för många år sen när det var billigt och dollarkursen låg så jag sliter min gris med glädje ?
Bruksskick nu -fin när miljömuppar fått som dom vill och den är parkerad för gott i garaget :(
Vem vill inte ha ett eget hojmuseum med samlade klassiker? Dock är det få förunnat att ha detta, både beroende av ekonomiska faktorer och utrymmesskäl. Min dröm är att japanska hojar från 70-talet, det skulle sitta att dregla över dessa läckerbitar istället för att sitta på "Dobidoo" , "Postkodmiljonären" på helgerna...

Vem vill inte ha ett eget hojmuseum med samlade klassiker? Dock är det få förunnat att ha detta, både beroende av ekonomiska faktorer och utrymmesskäl. Min dröm är att japanska hojar från 70-talet, det skulle sitta att dregla över dessa läckerbitar istället för att sitta på "Dobidoo" , "Postkodmiljonären" på helgerna...
?Drömmar är till för att förverkligas ,flyttade ut i skogen 2012 och började med att bygga stort garage , överge Stockholm då får du både plats i garaget pengar över och livskvalité på köpet ?
?är i tokholm och jobbar ibland och då är det bra skönt att ”hemma” är 40mil därifrån

Där är vi definitivt olika, hellre ser jag fordon som faktiskt fått användas. Saker med en historia är roligare än något som tillverkats och bara blivit stående.
Ett tävlingsfordon ska givetvis visas i det skick det hade vid målgång.
Inte så olika verkar det som. Skulle ge massor för Scott Russels VM-Kawa -93. Eller dubbel-Anders OW01, eller Hagas OW02, eller...

Grymt fin, den där. Fattar inte hur en hoj bara kan ha gått 1000 mil på trettiofem år? Och den röd-svarta är väl mest sällsynta av färgerna? Kanske inte den kulören man vill ha på en dammig, skitig grushoj, men snygg så länge den är ren.
Det var jag som annonserade ut xt’n, den var helt i originalskick, helt sjuk fin.
Fick många förslag om export till Norge/Danmark men den gick till Stockholm.
D3E04966-05D2-48FD-AC02-3E8E29C76991.jpeg

Bifogat

• B081459F-9BE7-4E24-A9E5-9B897E9B246B.jpeg
    B081459F-9BE7-4E24-A9E5-9B897E9B246B.jpeg
    5.5 MB · Visningar: 34
  • BBD601CF-0B63-46AD-8B16-A1A4D22D07F5.jpeg
    BBD601CF-0B63-46AD-8B16-A1A4D22D07F5.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 34
Det var jag som annonserade ut xt’n, den var helt i originalskick, helt sjuk fin.
Fick många förslag om export till Norge/Danmark men den gick till Stockholm.
View attachment 465264
Skönt att den blev kvar i Sverige! Berätta historien bakom det låga miltalet och gick den till en samlare?

Skönt att den blev kvar i Sverige! Berätta historien bakom det låga miltalet och gick den till en samlare?
Ja faktiskt!
Kan inte hela storyn, men det var en tidigare ägare ifrån Lilla Edet som gjorde en stor genomgång på hojen mellan 2016-2020.

Han renoverade framgaffel, förgasare och gjorde en allmän genomgång på hojen.

Killen som jag sålde den till hade som plan att små åka med den, kul att den kommer användas.

Ja, fast en 97`a är ju inte det heller?

Lugn. Jag tror nog det var lite ironi bland de där tre punkterna.

"Sveriges coolaste hojbyggare" har en hemsida och en presentation som doftar av hö... ...höst... ...HYBRIS!

PAAL was born out of a shift in thought, process and execution. We have integrated all the different parts of our lives and skills to bring out the very best in our selves and our craftsmanship. It isn’t enough to be a skilled mechanic, an entrepreneur or have an interest in design. It is the teamwork, the learning from failure and the commitment to greatness that births something new.
Our mission is to continually transform the design and functionality of our bikes by pushing the limits of all that we lay our hands on. Each PAAL motorcycle has been redesigned by Fredrik Pål Persson and all components are restored or fabricated by hand in Scandinavia.

Spegla den texten mot exemplaret i Blocketannonsen och fundera lite.

Kollade hemsidan säkert bra byggda men ser ju som de flesta högarna som annonseras ut på blocket .Den gröna BMWn var väl hyffsad

Kollade hemsidan säkert bra byggda men ser ju som de flesta högarna som annonseras ut på blocket .Den gröna BMWn var väl hyffsad
Jag tycker att de flesta av hojarna på hemsidan var bra mycket snyggare än den i annonsen ovan och jag skulle kunna tänka mig att ha någon av dem i garaget. Ingen av dem verkar dock ha varken baklyse eller blinkers eller regplåt, vilket får mig att undra lite hur det är tänkt att de ska användas.

Jag tycker att de flesta av hojarna på hemsidan var bra mycket snyggare än den i annonsen ovan och jag skulle kunna tänka mig att ha någon av dem i garaget. Ingen av dem verkar dock ha varken baklyse eller blinkers eller regplåt, vilket får mig att undra lite hur det är tänkt att de ska användas.
Ja någon måste ju vara motvalls kärring?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D