Dagens Blocket! (mc-relaterat)

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
De flesta mer eller mindre (miss)lyckade hembyggen i den här tråden bleknar i jämförelse med den här styggelsen.Måste vara bland det fulaste som producerats i modern tid.Tom sliponet från Akrapovic ser ut som skit med ca en meter rör upp till ljuddämparen...
Herrarna på Yamaha måste väl ha konsumerat något sinnesutvidgande och hallucinogent under designprocessen?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Yamaha gick ju ihop med Arctic Cat när det gäller snöskotrar, mycket tragiskt, men sant.
Så jag gissar att den där skapelsen kan komma av att rök från svamparna som man sitter och puffar på i Arctic Cat:s konferensrum kan ha letat sig in, via ventialtionen, till Yamahas designavdelning.
Bara en grov gissning, och förhoppningsvis har kvalitetsavdelningen separat ventilation...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
De flesta mer eller mindre (miss)lyckade hembyggen i den här tråden bleknar i jämförelse med den här styggelsen.Måste vara bland det fulaste som producerats i modern tid.Tom sliponet från Akrapovic ser ut som skit med ca en meter rör upp till ljuddämparen...
Abomination.
Å andra sidan tycker jag min egen hoj är sketaful förutom från några väl valda vinklar.
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
De flesta mer eller mindre (miss)lyckade hembyggen i den här tråden bleknar i jämförelse med den här styggelsen.Måste vara bland det fulaste som producerats i modern tid.Tom sliponet från Akrapovic ser ut som skit med ca en meter rör upp till ljuddämparen...
Jag tycker inte den är så ful i jämförelse med de mesta andra som visats tidigare här i tråden.
Med ordentlig fjädring (längre fjädringsväg) för lättare offroad hade den varit ganska snygg, lite åt XT hållet. Sedan hur den hade varit att köra kan man ju fråga sig men glidare produceras ju fortfarande så ur tillverkarsynpunkt är det ju uppenbarligen inte ett problem.

Är tanken repad på en "ny" hoj eller blir man lurad?
 

Bifogat

  • xsr700.jpg
    xsr700.jpg
    130.2 KB · Visningar: 47

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Denna är ju förvisso inte Blocket eller någon finurlig annonstext heller, men det kanske intresserar någon och passar inte riktigt som en egen tråd...


View attachment 464933


Spretig samling.

Ställer mig lite frågande till en del av "marknadsvärdena".
Både uppåt och nedåt.

Triumph-crossen var näpen!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
De flesta mer eller mindre (miss)lyckade hembyggen i den här tråden bleknar i jämförelse med den här styggelsen.Måste vara bland det fulaste som producerats i modern tid.Tom sliponet från Akrapovic ser ut som skit med ca en meter rör upp till ljuddämparen...
Mja även jag som e troende yamahaist måste nog hålla med ser ju ut som att hojen varit för lång och någon tryckt ihop den o dratt ut den på höjden, mycket undlig utseende.

Men brattskamblerbobber byggare kommer säkert att uppskatta den i Stockholm.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Den är billig för att den finns i Piteå. Köp den, den kommer att bli en samlarbajk inom kort.
Samla saker är inte min grej, jag försöker använda det jag har. Jag har aldrig haft en "sporthoj" så jag är sugen på att testa det, men eftersom det jag ser i spegeln främst påminner om Bud Spencer och William Conrads okände halvbror är jag tveksam till det praktiska.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Samla saker är inte min grej, jag försöker använda det jag har. Jag har aldrig haft en "sporthoj" så jag är sugen på att testa det, men eftersom det jag ser i spegeln främst påminner om Bud Spencer och William Conrads okände halvbror är jag tveksam till det praktiska.

Skit i det, köp och jobba fram en mer positiv inre bild!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Samla saker är inte min grej, jag försöker använda det jag har. Jag har aldrig haft en "sporthoj" så jag är sugen på att testa det, men eftersom det jag ser i spegeln främst påminner om Bud Spencer och William Conrads okände halvbror är jag tveksam till det praktiska.
Jag kör runt på mina samlarhojar.

Tjockma är inget hinder för sporthoj, jag har en släng av tjockma själv!
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Samla saker är inte min grej, jag försöker använda det jag har. Jag har aldrig haft en "sporthoj" så jag är sugen på att testa det, men eftersom det jag ser i spegeln främst påminner om Bud Spencer och William Conrads okände halvbror är jag tveksam till det praktiska.
Bud Spencer är ju BRA! :)

/R
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top