Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Lite stygg i aluminiumet och kromet, men ser ju ok ut i övrigt.
Och typ gratis.


View attachment 459740
Riktigt bra pris, nästan misstänkt billigt. 3300mil och bes för alltid, bara det är värt en hel del. Synd att det inte var i Stockholm, men då hade det varit ett annat pris också. När såna här cyklar är till salu brukar det alltid vara behäftat med problem som "förgasarjustering behövs" eller "startar ej", och alltid obes. och avställd.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Riktigt bra pris, nästan misstänkt billigt. 3300mil och bes för alltid, bara det är värt en hel del. Synd att det inte var i Stockholm, men då hade det varit ett annat pris också. När såna här cyklar är till salu brukar det alltid vara behäftat med problem som "förgasarjustering behövs" eller "startar ej", och alltid obes. och avställd.
Men skruva dit en bakaxel, så sticker priset iväg :)

Trike.jpg
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

d58b849c861ce2a611d18d3b96e613f3.jpg


2ab39808c675227e3e64c9e994916fdf.jpg


Såg läskigt ut med dom där remmarna hängandes runt bakhjulet och kedjan
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Riktigt bra pris, nästan misstänkt billigt. 3300mil och bes för alltid, bara det är värt en hel del. Synd att det inte var i Stockholm, men då hade det varit ett annat pris också. När såna här cyklar är till salu brukar det alltid vara behäftat med problem som "förgasarjustering behövs" eller "startar ej", och alltid obes. och avställd.
:) Inte lätt o va 08:a Tammer allt är för dyrt o blir det billigt är det nåt lurt eller för långt bort ;) krast så passerar livet revy utan hoj om inget stämmer så shoppa loss istället :tummenupp
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

d58b849c861ce2a611d18d3b96e613f3.jpg


2ab39808c675227e3e64c9e994916fdf.jpg


Såg läskigt ut med dom där remmarna hängandes runt bakhjulet och kedjan
Han har aldrig kört med de där väskorna... jag kan vidimera det som är gjort på hojen, har nämligen varit med och plockat isär/ihop allting. :) Inget utställningsexemplar men pålitlig och skoj.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
:) Inte lätt o va 08:a Tammer allt är för dyrt o blir det billigt är det nåt lurt eller för långt bort ;) krast så passerar livet revy utan hoj om inget stämmer så shoppa loss istället :tummenupp
Sant, men jag är inte hojlös heller. Dock är man alltid sugen på uppgraderingar och "nåt annat" än det man har. Men när priserna av någon anledning är det dubbla mot förra året blir man tveksam, det känns fel att betala uppåt 20000kr för en hoj som kostade hälften förra sommaren. Man kommer bara känna sig lurad på nåt sätt.
Då blir det hellre en säsong till med befintligt material....
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det är ändå fascinerande att minst 60-70% av allt som är till salu under 20000kr är "fiddy, dirtbike och crossar". "Kuberg elcross, KTM sx 65CC, Oset 20 Racing, Kawasaki KX 60, Monstra LX450cc, Kawasaki KX 85 Låghjuling, Suzuki RM", klippt rakt av från Blocket. Vem kör alla dessa, och var?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är ändå fascinerande att minst 60-70% av allt som är till salu under 20000kr är "fiddy, dirtbike och crossar". "Kuberg elcross, KTM sx 65CC, Oset 20 Racing, Kawasaki KX 60, Monstra LX450cc, Kawasaki KX 85 Låghjuling, Suzuki RM", klippt rakt av från Blocket. Vem kör alla dessa, och var?

En Kuberg hade dottern från det hon var ca 2.5 år, körde lite på gården ibland men kompisen fick dyrt erfara att dom är känsliga för vatten så jag höll den på avstånd från vatten.
KX60, SX65, KX85, CR, RM YZ d.o. är ju crosshojar som knattarna tränar med på crossbanor över hela Sverige. Sen är väl iofs många av dom äldre i praktiken stugmoppar.

Fiddysar däremot undrar jag också över och Monstra är ju en burk jag aldrig vågat befatta mig med. Det var en hel del reklam för Monstra för några år sedan men tystnaden som följde talar väl för sig själv.

Fiddysar kostar ju inte många tusenlappar nya, och det säljs ju även fiddysar som är nästan nya till samma pris som nytt, sen är det liksom ett tomrum och så kommer det som försöker sälja sina reservdelshögar med rasade motorer oftast för över tusenlappen när det är egentliga värdet är 1 kr/kg. Jag menar vem köper en halv hoj för över 1000 kr, lägger massor med arbetstimmar och pengar på att renovera nåt som man sen kan sälja för 3000kr? Eller köpa nytt för 6000kr?
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Sant, men jag är inte hojlös heller. Dock är man alltid sugen på uppgraderingar och "nåt annat" än det man har. Men när priserna av någon anledning är det dubbla mot förra året blir man tveksam, det känns fel att betala uppåt 20000kr för en hoj som kostade hälften förra sommaren. Man kommer bara känna sig lurad på nåt sätt.
Då blir det hellre en säsong till med befintligt material....
Jodå vi tänker nog lika oavsett vilken landsända vi bor i ,sen tror jag allt jag sålt förr är dyrare idag o mer slitet än då så det spelar nog bara marginell roll covidåret som varit priserna har gått upp ändå sista åren
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
En Kuberg hade dottern från det hon var ca 2.5 år, körde lite på gården ibland men kompisen fick dyrt erfara att dom är känsliga för vatten så jag höll den på avstånd från vatten.
KX60, SX65, KX85, CR, RM YZ d.o. är ju crosshojar som knattarna tränar med på crossbanor över hela Sverige. Sen är väl iofs många av dom äldre i praktiken stugmoppar.

Fiddysar däremot undrar jag också över och Monstra är ju en burk jag aldrig vågat befatta mig med. Det var en hel del reklam för Monstra för några år sedan men tystnaden som följde talar väl för sig själv.

Fiddysar kostar ju inte många tusenlappar nya, och det säljs ju även fiddysar som är nästan nya till samma pris som nytt, sen är det liksom ett tomrum och så kommer det som försöker sälja sina reservdelshögar med rasade motorer oftast för över tusenlappen när det är egentliga värdet är 1 kr/kg. Jag menar vem köper en halv hoj för över 1000 kr, lägger massor med arbetstimmar och pengar på att renovera nåt som man sen kan sälja för 3000kr? Eller köpa nytt för 6000kr?
Det är väl så det ligger till. Många köper nåt till stugan eller ungarna bara för att det är billigt och verkar kul, utan att riktigt veta vad det är man köper eller vad det ska vara till. Ungefär som dessa minibikes som såldes i mängd för 10-20 år sedan och som nu reas ut på Blocket.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
”Vad skulle hända ” kända sista ord
De kan inte vara sista ord, på grund av att de alltid följs av frasen "håll min öl", och ofta återfinns i början av bra historier.

Men allvarligt, risken att de skulle kunna fastna i något som rör på sig, och skapa någon form av olycka är bannemig försumbar i värsta fall.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top