Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det blir intressant att se hur säsongen 2021 kommer utveckla sig med tanke på begagnatpriser. 2020 blev säljarnas år, med priser som ofta låg 50% över tidigare säsonger. Stor efterfrågan och magert utbud tros väl vara orsaken då. Hetast 2020 var offroad från 80- och 90-talet, och alla 125or var eftertraktade av köparna. Gick knappt att få tag i, oavsett vad man var beredd att betala.
Mopeder verkar vara fortsatt glödhett, på Tradera går Crescent Compact och Suzuki K50 för 20´och uppåt. Puch dakota och Puch Florida ska man inte ens tala om.

Det kommer inte bli deflation den här sommaren heller. Folket kommer göra nåt med pengarna när dom inte kan åka på semester. Och utlänningar kommer dessutom hit och köper det som är för billigt.
Vi har inte sett mycket till vinterpriser under vintern så priserna blir nog höga till sommaren gissar jag.

Det kommer inte bli deflation den här sommaren heller. Folket kommer göra nåt med pengarna när dom inte kan åka på semester. Och utlänningar kommer dessutom hit och köper det som är för billigt.
Vi har inte sett mycket till vinterpriser under vintern så priserna blir nog höga till sommaren gissar jag.
Blir ju kanon det.

Fjolårets impulsköp till rövarpris kanske till och med går att sälja med vinst.

Men sen kommer ju problemet med att med motorcyklar så är det ju en ut, en in som gäller..

För oss som vill utöka stallet innebär det dock ytterligare en "förlorad" säsong. Det känns inte längre prisvärt att lägga ett par (alltmer osäkra) månadslöner på ett kul tillskott.
För oss där det gäller årslöner är det än värre. :gråta

Fast letar man lite och är snabb på annonserna så går det ju att fynda...
BMW R1100GS för 18 papp
BMW R1100Gs säljes i Götene - Blocket

Sen har den gått fram till månen och tillbaka (15 000 mil), men med tanke på att enstånkorna från den tiden går för +25 000 så borde den vara ok
15.000 mil är väl ingenting? Sedan när slet milen ut en hoj?

View attachment 458778
Någon som är sugen på en 15 år gammal honda för 85 tusen?
Endast 1 000 mil på 15 år betyder att den är JeTTeTrÅkiG har den samlade kunskapen i denna tråd bestämt! :7peta
Men om man kapar en meter av bakramen och kortar sadeln kan det bli en Brattskramlerbobber. Då kan man nog få ut dubbla priset! :crash

Endast 1 000 mil på 15 år betyder att den är JeTTeTrÅkiG har den samlade kunskapen i denna tråd bestämt! :7peta
Nu tar du nog i lite grand. :)
Visserligen skrev jag så här för ett antal dagar sedan:
Lite så tänker jag också ibland när någon vill sälja en gammal lågmilare. "Är den så j*kla tråkig/dålig/oanvändbar att du inte har använt den mer?"

Men det kan ju också vara så att den ägts av någon med för många leksaker. Har fått konkurrera med fritidsintressen för bilar, båtar och annat så att ägaren inte hunnit med den? Fast det går tillbaka till raden ovan. Hade den varit roligare så hade den blivit använd. Och bilen/båten hade blivit stående istället.

Fast att utnämna detta till "den samlade kunskapen" är att ge mitt inlägg lite för stor tyngd! :D

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back