Dagens Blocket! (mc-relaterat)

150hk med powercomander.. Jojo eller hur ???? ????!

Många optimistiska effektsiffror på sista tiden...

För några år sedan - när folk fortfarande brydde sig om klassen Supersport 600 - var 150 hk någon slags drömgräns bland etablerade motorbyggare. Att nå dit krävde avancerade portningsarbeten, radikala kamaxlar och en rejäl dos friktionsminskning med slappa ventilfjädrar, glappa lager och 0W-30 olja. Sedan hade man en motor med snudd på 150 hk och ett serviceintervall runt femtio mil.

De borde ha ringt den här snubben istället. Samma effekt med endast helsystem och PC, dessutom på en äldre, sunkigare och lite mer nedtrimmad variant av motor...Och allt har fungerat i 2500 mil...

:tummenupp

Många optimistiska effektsiffror på sista tiden...

För några år sedan - när folk fortfarande brydde sig om klassen Supersport 600 - var 150 hk någon slags drömgräns bland etablerade motorbyggare. Att nå dit krävde avancerade portningsarbeten, radikala kamaxlar och en rejäl dos friktionsminskning med slappa ventilfjädrar, glappa lager och 0W-30 olja. Sedan hade man en motor med snudd på 150 hk och ett serviceintervall runt femtio mil.

De borde ha ringt den här snubben istället. Samma effekt med endast helsystem och PC, dessutom på en äldre, sunkigare och lite mer nedtrimmad variant av motor...Och allt har fungerat i 2500 mil...

:tummenupp
Allt det jobbet för att nå 150hk, tänk om man då vetat att det räckte med PC och mappning men så är det när utvecklingen går framåt

150hk med powercomander.. Jojo eller hur ???? ????!

Så jävla töntigt. 150hk? Är det snoppmätning bland smågrabbar det handlar om...? Flest hästkrafter vinner, eller hur. Det är folk som snackar vid korvkiosken som driver detta, vi som gilla att åka hoj ser andra värden. Är man ballare för att man köper en hoj med 150hk än om man köper en hoj med 50hk? Kan vi inte en gång för alla lägga snacket om hk och toppfart på hyllan?
"Din hoj gör 200 km/t, och min gör 250km/t. Så jag är tuffare än vad du är!" Ja , jösses...

Så jävla töntigt. 150hk? Är det snoppmätning bland smågrabbar det handlar om...? Flest hästkrafter vinner, eller hur. Det är folk som snackar vid korvkiosken som driver detta, vi som gilla att åka hoj ser andra värden. Är man ballare för att man köper en hoj med 150hk än om man köper en hoj med 50hk? Kan vi inte en gång för alla lägga snacket om hk och toppfart på hyllan?
"Din hoj gör 200 km/t, och min gör 250km/t. Så jag är tuffare än vad du är!" Ja , jösses...
Med tanke på vilka hojar du har förstår jag att du inte är så intresserad av att se vem har flest hk :hihi

Med tanke på vilka hojar du har förstår jag att du inte är så intresserad av att se vem har flest hk :hihi

Eh..he..kul. Men ärligt talat: är det vad hojåkande handlar om ? Hästkrafter och toppfart? Mina bästa upplevelser på två hjul har jag faktiskt haft på en (visserligen trimmad) moped på slingrande grusvägar. Att åka rakt fram på motorväg i 120 däremot ger inte så mycket. Fast kanske 150 km/t då, det har jag faktiskt aldrig testat.

Eh..he..kul. Men ärligt talat: är det vad hojåkande handlar om ? Hästkrafter och toppfart? Mina bästa upplevelser på två hjul har jag faktiskt haft på en (visserligen trimmad) moped på slingrande grusvägar. Att åka rakt fram på motorväg i 120 däremot ger inte så mycket. Fast kanske 150 km/t då, det har jag faktiskt aldrig testat.

Ärligt, vad handlar hojåkandet om? Att din upplevelse är det som är bäst? :va

Vill man köra eller bara åka, luta sig bakåt, framåt eller sitta upp, köra många mil eller bara småturer, listan kan göras lång, men det viktiga är väl att du gör det du gillar inte vad någon annan gillar? :va

Men om någon gillar motorcyklar med många hästar så är det fel, för du klarar dig med en trimmad moppe? :va

Du får köra det du gillar men låt andra köra det de gillar! :7peta

Hur skulle det se ut om SportHoj bara tillät SportHojar? :hej

https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back