Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Dom 20 lyckliga som yamaha valde ut efter att ansökningstiden gått ut och då fick möjligheten att köpa denna hoj fick åka till fabriken och fick hjälp av yamahas rejsteam under en vecka att justera in hojens alla parametrar inklusive fjädring. Så alla 20 hojarna är unika i sig själva.

Likar yamahas satelithojar i utrustning med rejs ecu yamahas rejs anti res spin sladd abs launch kontroll osv osv brembos värsting bromsar Öhlins värsting fjadring

Just denna är justerad efter jerkers körförmåga o med tanke på att han är svensk mästare i tunga RR klassen så duger den långt.

Inget konstigt pris alls dock har han lagt på 100000+ mot vad den kostade. Men unik är den.

Inga invändningar mot hojen som sådan, tänkte mest skoja till det som jämförelse mot firman som annonserade ut en R3 som en R1..

Är hyffsat medveten om hur mycket Yamahas original racetillbehör och Öhlinsgrejor kostar :tummenupp
Fast Öhlins värstingrejor, är det inte typ RT sortimentet?

Priset i annonsen var minimipris, ska bli intressant att se vad de kan få för den eller om den blir kvar till 2030..

Sen kan jag väl tycka det är lite konstigt att 20års jubileumshojen är en ren banhoj i så begränsad upplaga men det har ju inget med annonsen att göra :tummenupp
 
Last edited:
c7dfe7ef3b5ca3253b69c2a6a16efd31.jpg


Jorå.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Hur går det tycker du? :D
Eller en missuppfattning av "annonsen finns på flera ställen"?

e23b8d11527ae57048f9b0fa6d50bf6b.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Undrar om han var full och förvirrad och gav b locket typ tusen spänn, eller om det är b locket som fuckade upp koden.
 
https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_fj1200/88391796

Här är det bara småsaker som återstår, enligt säljaren. Typ en tidsmaskin som tar en tillbaka till stunden innan Micke satte tänderna i den tycker jag.


Det här eviga slaktande av gamla fina hojar:gnissla
Varför måste vissa riva ner 80-90 tals ikoner (typ GpZ 750 m.m) och sen sälja iväg dom halvdant till någon som låter liken stå i någons garage och ruttna bort..
Ursäkta men Fy Fan!..:zpy
 
Last edited:
ef29ed14b05c430d234bf1c13423fcbc.jpg

En till. Ja vad tråkigt att den inte är besiktigad.



Skickat från min iPad med Tapatalk

Ingen kan väl påstå att de sörjer en revere? :va


Ja, jo, njae...

Annonstexten säger det så bra:
"Går bra och startar i alla väder. Har aldrig haft problem med den".
Nähä...? Så varför såga isär den och försöka sminka upp den till något den aldrig kommer att kunna bli...?

Revere. Streetfighter.
Smaka på dom två orden, och försök tvinga in dem i en mening utan att använda adverben "inte" eller "aldrig".

Funkar...? Inte det nä.

En Revere är så långt ifrån ett streetfighterämne man kan komma.

Vad en Revere är, är en mycket duglig brukshoj.
En pendlingshoj för decennier, inte bara över en vinter - och dessutom en som är förhållandevis enkel att hålla ren och snygg. Sannerligen inte vanligt.

Revere är den praktiska och pålitliga hojen definierad.
Varför såga sönder? Varför såga ihjäl?
Varför försöka göra om till något den aldrig kommer att kunna bli...?
 
Dessutom!

Dessa två sista hojar, Reveren och FJn - där båda byggherrarna säger sig varit på väg att bygga "streetfighter"...

Alltså, har dom inte gått jääävligt vilse i processen?
Är det inte mer något åt bobberhållet dom hamnat, när dom väl fick igång belysningen i lokalen? :fyllisar

Hela denna caféscramblerscenen är väldigt förvirrad.
 
Det här eviga slaktande av gamla fina hojar:gnissla
Varför måste vissa riva ner 80-90 tals ikoner (typ GpZ 750 m.m) och sen sälja dom iväg halvdant till någon som låter liken stå i någons garage och ruttna bort..
Ursäkta men Fy Fan!..:zpy
Kan bara instämma!
Stryk ska de ha på bara arslet:smasha
 
Back
Top