Uj uj nu dissar du till o med återhållsamma stånkabyggen utan påklistrad ”label” anar vi ett tilltagande vansinne
Du borde gilla den här aborten, eller?
Är du emotionell just nu? Vill du släppa till ordentligt så kan jag leverera en XL125s till din doorstep 16/10 för en hanterbar slant
Visst vill du uppleva dina tonår på nytt!
Ja, hojen är fint ihopkommen, inte snack om det.
Jag ogillar "tävlingssiffror" på gatan, det är SVEMO-Lutheranen i mig som slår bakut, och SRens krök är så snygg att den borde framhävas, istället för att lindas in i lump.
Jag är beredd att gå så långt att jag påstår att avgaskröken är ett bärande designelement hos SRen, och en del av modellens framgång.
Den ser ut att vara en direkt carry-over från G80, och oavsett om man noterar det medvetet eller ej, så är det en faktor som på ett positivt sätt förankrar SRen bakåt i sina föregångares storhet.
Linda? Löjligt!
Och just för att hojen är så fin så är det så synd att den fått lida i saltet. Jag har sabbat åtskilliga hojar genom att köra dem på vintern, och dom blir aldrig fräscha igen. Ärg som fortsätter krypa under klarlacken, grönt ludd som växer i plasten som famnar kontaktdonen - it's a drag!
Björn F har rätt - det
går att återställa på det viset han beskriver.
Men, då är man för evigt kedjad vid hojen och måste fortsätta putsa och polera.
Somliga gillar sådant, har jag förstått.
Inte jag. Jag uppskattar avspolningsbarheten hos en ny höj, och att jag får tillbaka typ 85% fräschör med enkla medel. Kör man fort och inte stannar vid fikaställen så syns det inte att man rycker det är trist att putsa.
Denna hojen dock - den skulle jag velat haft riktigt fin. Synd på så rara ärtor, helt enkelt.
XL 125: don't get me started.
Nä, men ärligt - jag har ett par 125or och uppskattar verkligen att köra dem. Det är innerligt rolig down to earth-körning.