Dagens Blocket! (mc-relaterat)



Kom ihåg att ta printscreen så alla kan se även när annonsen gått ner!

M0vhT3y.jpg
 
Jag räknar med att de jag hittar ligger kvar några månader haha

.....Och den restaurerade jesusväggmålningen...HAHA fan vad jag garvade när det kablades ut första gången


Guzzin i annonsen är bannemig åt det hållet.

Sadelkjol/kjolsadel, random tillbehörsinstrument, Biltemaspeglar, avgasbandage, traktordäck fram och för liten skärm till det, på en LM II - så jävla b.
b med litet b!

Kraschat bort kåpan? På med flyscreenen från LM1! Klarrrt!
Sexigare, snyggare och sportigare blir det inte. En sådan ikon.

Denna i annonsen? :machinegu
GDS-ombyggnad Gimenez-styel!
 
Snyggt är det ju inte, meeeen..... Visst hade den typ det där stuket med upphöjning mot tanken även original? :glömdet

Du har rätt, det har den faktiskt. Otroligt...
Fast då var det ingen glipa mellan, det ser lite bättre ut. Men snyggt var det inte trots det. Personligen har jag aldrig tyckt att italienarna fått till designen på motorcyklarna, varken Laverda eller Guzzi hörde till mina favoriter när det begav sig.
 
Snyggt är det ju inte, meeeen..... Visst hade den typ det där stuket med upphöjning mot tanken även original? :glömdet



LM II Original

oevsiwc.jpg



LM I - som bara hette Le Mans

K4w5bJf.jpg


Det finns utrymme att sätta en personlig prägel på just sadeln hos båda modellerna, och troligen hamna i en mer klassisk design än Guzzi själva.
Jag tycker dock inte att snubben i Blocketannonsen lyckats fullt ut...

Minns att Guzzi på den tiden inte hade någon dedikerad "designer". Tonti själv pillade på det mesta, och förmodligen låg fokus mer på teknik än design.

Ur-LM är dock så snygg att det svider, och svarar perfekt mot vad generationer av betraktare uppradade som årsringar skulle identifiera som "snabb motorcykel".
 
LM II Original

oevsiwc.jpg



LM I - som bara hette Le Mans

K4w5bJf.jpg


Det finns utrymme att sätta en personlig prägel på just sadeln hos båda modellerna, och troligen hamna i en mer klassisk design än Guzzi själva.
Jag tycker dock inte att snubben i Blocketannonsen lyckats fullt ut...

Minns att Guzzi på den tiden inte hade någon dedikerad "designer". Tonti själv pillade på det mesta, och förmodligen låg fokus mer på teknik än design.

Ur-LM är dock så snygg att det svider, och svarar perfekt mot vad generationer av betraktare uppradade som årsringar skulle identifiera som "snabb motorcykel".

Ettan är bra mycket snyggare än tvåan, men det är trean som mitt hjärta klappar för.
Jag hade en poster på en vit MkIII, den var så läcker!
Snälla Guzzi, gör en modern version av den så kommer jag att vara en ivrig spekulant. :kär
 
Ettan är bra mycket snyggare än tvåan, men det är trean som mitt hjärta klappar för.
Jag hade en poster på en vit MkIII, den var så läcker!
Snälla Guzzi, gör en modern version av den så kommer jag att vara en ivrig spekulant. :kär
Snygg..? Är det jag som behöver glasögon, eller? Den är så ful så det gör ont i ögonen! Linjerna, de vidriga kåporna runt motorn. Den är hemsk!
 
Snygg..? Är det jag som behöver glasögon, eller? Den är så ful så det gör ont i ögonen! Linjerna, de vidriga kåporna runt motorn. Den är hemsk!

Det är väl lite så att vissa ser ingen skillnad på den och en java från samma tid, men det handlar om att man sätter den i en kontex där racingarvet ingår. Det är en Guzzi liksom. Arv.
 
Det är väl lite så att vissa ser ingen skillnad på den och en java från samma tid, men det handlar om att man sätter den i en kontex där racingarvet ingår. Det är en Guzzi liksom. Arv.

Precis! Du kom just på varför jag inte gillar den. Den ser ut som en Jawa eller MZ. Vilket innebär att olika delar av fabriken tillverkar olika delar, utan att samarbeta med varandra. Varje del är säkert helt ok i sig, men det finns ingen helhet, inget samspel. Sen skruvar man ihop alltsammans, och det ser för djävligt ut.
 
Snygg..? Är det jag som behöver glasögon, eller? Den är så ful så det gör ont i ögonen! Linjerna, de vidriga kåporna runt motorn. Den är hemsk!

Alltså....
Hur kan man INTE tycka om denna? (Möjligtvis undantaget sadelns avslutning mot tanken).
Guzzi.jpg
 
Den där är ju snygg, och låter fantastiskt. På något vis så har guzzi lyckats göra det möjligt att njuta avgasljudet även upp i rätt höga hastigheter, gillade även hur sävlig och stabil den var runt 200. Har man chans att köpa en mk3 tycker jag man ska göra det.
Alltså....
Hur kan man INTE tycka om denna? (Möjligtvis undantaget sadelns avslutning mot tanken).
View attachment 447304
 
Moto Guzzi

Eftersom alla verkar ha fastnat i ett Moto Guzzi spår så postar jag den enda Moto Guzzi som väcker lite "vill ha"-känsla hos mig
:faktaMoto Guzzi MGS 01 Corsa.jpg
 
Back
Top