Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Den är billigast eller hur? Svårt att inte säga att den är billig då
Den är dyrast bland alla Hayabusor som gått mer än 10000 mil.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den är billigast eller hur? Svårt att inte säga att den är billig då

Den är dyrast bland alla Hayabusor som gått mer än 10000 mil.![]()
Kan en Hayabusa rasa..?kör X- antal mil tills den rasar

https://www.blocket.se/stockholm/FYND__KTM_Avgassystem_78869725.htm?aw=1
Den siste optimisten är inte född. 9400kr för ett original avgas...
https://www.blocket.se/stockholm/Akrapovic_78867426.htm?aw=1
Akra har folk lärt sig är bra....

https://www.blocket.se/stockholm/FYND__KTM_Avgassystem_78869725.htm?aw=1
Den siste optimisten är inte född. 9400kr för ett original avgas...
https://www.blocket.se/stockholm/Akrapovic_78867426.htm?aw=1
Akra har folk lärt sig är bra....
Totalt nypris värde: +14865:-
Ditt pris: 9400:-
Du tjänar: ca 6000kr.
När får jag mina 6000kr?
Får pengar av att bara läsa en annons!
Eller får jag 6000kr så man köper avgassystemet för 3400kr? Det är mer rimligt i så fall.


Paal motorcycles verkar ju kriminellt dumma i huvet..Första gången jag sett någon beskriva icke utbalanserat kardanmoment som något positivt.
View attachment 443076
Undrar vad som är bra med den karakteristiska kardandriftskollapsen för den stackare som gör bort sig genom avslag under nedlägg...?
Undrar vad som är bra med den karakteristiska kardandriftskollapsen för den stackare som gör bort sig genom avslag under nedlägg...?

Undrar vad som är bra med den karakteristiska kardandriftskollapsen för den stackare som gör bort sig genom avslag under nedlägg...?
För oss noviser utan erfarenhet av kardan: Vad händer???
Jag har inte märkt av nån hisseffekt på min xs750.. måste nog göra lite empiriska undersökningar i kurvorna i sommar.
Det var ungefär det jag ville komma fram till..Den finns där, men är maskerad på tre sätt:
En lång swing som mildrar reaktionerna.
Stötdämpare med kort slag/kort fjädringsväg.
Men, framförallt en sinnrikt konstruerad kardan som inte har de traditionella dubbla kardanknutarna fram och bak för att klara ut de horisontella rörelserna vid in- och utfjädring.
Istället är kraftöverföringen byggd med en "CV-joint" av tripod-typ. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Constant-velocity_joint
Hela drivlinan bakom utgående axel är inte bara designad av Porsche Consult / Getrag utan faktiskt även byggd av Tyska Getrag. Allt efter växellådan = vinkelväxel, CV-joint, kardan och kardanrör samt slutväxel tillverkades löpande i Tyskland och flögs som en monterad enhet till Japan för att bara smaffas in i hojen på linan i Japan.
Systemet funkar så bra att dagens XTZ 1200 har samma upplägg, men jag vet inte om man nu gör allt inhouse, eller fortfarande köper färdiga komponenter för montering.
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |