Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jösses, bilden på den gröna Falcon Gassern har ju suttit som affisch i ett garage jag haft.
Kanske inte främst för bilens skull... :tuttar

Topic: Vandaliserade motorcyklar.

Jag kan hålla med i stort, men inte just i det aktuella fallet.
Vi får enas om att vara oense, så att tråden kan gå vidare, okay?

Tycker fortfarande att en gammal Honda cb 500/750 är snyggat me café sadel i helläder, tt styre å 4 till 1 system....
Va snyggt när de begav sig å funkar än idag...

På nåt sätt tycker jag den ser ut lite som att den modifierades på 70-talet och sedan bara putsats. Inte nåt jag skulle vilja köra omkring med men jag tycker ni kritiserar den lite för mycket.

Köpte bil för några år sedan av en man som var ung på 70-talet, han visade mig sin gamla Amazon som han byggt ihop precis som den han hade i sin ungdom. Fult jävla jalusi i bakrutan, gangsterkeps, L88-scoop på huven, bortplockad stötfångare fram men inte bak, B20 med webrar, plåtfälgar utan navkapslar med snobbringar...
Helt enkelt egentligen ganska ful men ändå så jävla rätt eftersom det var så dom såg ut då.

Jag håller med dig till 100%, men det extra roliga var att det stod i den långa annonstexten att den byggdes typ 2014, vilket gjorde det obegripligt. Nu har han tagit bort nästan all text i annonsen:hihi

Köpte bil för några år sedan av en man som var ung på 70-talet, han visade mig sin gamla Amazon som han byggt ihop precis som den han hade i sin ungdom. Fult jävla jalusi i bakrutan, gangsterkeps, L88-scoop på huven, bortplockad stötfångare fram men inte bak, B20 med webrar, plåtfälgar utan navkapslar med snobbringar...
Helt enkelt egentligen ganska ful men ändå så jävla rätt eftersom det var så dom såg ut då.

Byt ut Amazon mot fjortontvåa och lägg till R-kam, ESAB-diff, fyra Marshal modell stor, åtta liter milen och KG-katalogen i dörrfickan så känns det ju som igår. Vadå ful...? Detta är smakfull kustom på högsta nivå...!

Byt ut Amazon mot fjortontvåa och lägg till R-kam, ESAB-diff, fyra Marshal modell stor, åtta liter milen och KG-katalogen i dörrfickan så känns det ju som igår. Vadå ful...? Detta är smakfull kustom på högsta nivå...!

R-kamen funkar dåligt förutom på full gas...

Den är ju så udda så den är cool.
Lite mindre bakstänka och mindre ljuddämpare skulle dock göra underverk.

Jag tycker svingen ser lite fel ut med, passar liksom inte ihop med resten av formspråket så att säga. Framlyset hade gärna fått vara ett vanligt runt lyse med. :hihi

Behöver nog flytta fram fotpinnarna en aning också skulle jag gissa? Kan nog se lite lustigt ut när man sitter ner om man är längre än 150cm? Knäna i nylletvarningtyp :crash

Behöver nog flytta fram fotpinnarna en aning också skulle jag gissa? Kan nog se lite lustigt ut när man sitter ner om man är längre än 150cm? Knäna i nylletvarningtyp :crash

Jag tror den framflyttning som redan är gjord räcker, mer blir snarare för mycket av det goda...

Den här såg jag på en swapmeet förra året:rofl

Bifogat

• Ducceshopper.jpg
    Ducceshopper.jpg
    121.6 KB · Visningar: 175
Back