Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Används varje vecka men köpt för finåka. Intressant att det äntligen kommer ut en äkta Kawasaki när det finns en massa oäkta ute. Urstark jämfört med en SR400?


Haha, fan vet om inte SR:n är vassare?! :hihi
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Har ni sett denna nya modellen av CBF1000? Är inte helt övertygad om att jag gillar riktningen Honda gått med denna. :lol

HD_CBF1000.jpg

http://www.blocket.se/vasternorrland/Harley_Davidson_CBF1000_Fri_Frakt_2_95__52542852.htm?aw=1
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Ja han vill att man ringer eller sms. Jag köpte en hoj av honnom i går, och jag ringde honnom. Hur enkelt som helst
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Att ignorera ett brev från en spekulant låter inte precis som att göra något enkelt, det låter bara jädrigt udda. Precis som ”lånad mail”.

Jag kanske är omodern men jag tycker att det så förbannat jobbigt med alla som mailar och vill veta allt om det man säljer men i slutändan visar det sig att deras hobby är att maila på blocket annonser.

Förekommer att samma sorts idioter ringer med men det går 25 brevvänner på ett telefonsamtal. Man lär sig förvisso sortera och jag brukar svara med kort info på mailen och en uppmaning att ringa om intresse finnz...

Men jag har full förståelse för säljare som inte svarar på mail.
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_r1_52403252.htm?ca=14&w=3 kanske redan finns med här? kollade upp den på transportstyrelsen, Färg svart, Fordonsstatus: Avställd (2011-02-25)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige:
I trafik första gången i utlandet: 2005-02-23 Import/införsel: Ja
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Och så vill han byta mot en byggfirma....hmmZ
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag ringer aldrig som första kontakt på en annons.
Oftast har jag ett antal objekt som är intressanta och det finns alltid frågor man vill ställa och då föredrar jag helt klart att kunna gå tillbaka och läsa dom svaren.
Men det är klart att dom jag har mailat som jag inte köper av säkert tycker att det var bortkastad tid.

Vill inte en säljare svara på mail så är det upp till dom, det är inte så att det saknas objekt på blocket.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag ringer aldrig som första kontakt på en annons.
Oftast har jag ett antal objekt som är intressanta och det finns alltid frågor man vill ställa och då föredrar jag helt klart att kunna gå tillbaka och läsa dom svaren.
Men det är klart att dom jag har mailat som jag inte köper av säkert tycker att det var bortkastad tid.

Vill inte en säljare svara på mail så är det upp till dom, det är inte så att det saknas objekt på blocket.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
9 av 10 hojar som jag har sålt har börjat med mail som första kontakt, vilken jävla bullshit att det inte är seriöst med mail. Jag har köpt 4 begagnade hojar på blocket och jag använde själv mail som första kontakt.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tycker denna är lite småskojjig, vissa har för höga tankar om sina hojar (och sig själva!) :fakta

uploadfromtaptalk1394795656259.jpg
uploadfromtaptalk1394795609119.jpg
uploadfromtaptalk1394795628409.jpg
uploadfromtaptalk1394795640752.jpg
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Har inte tid med personer som mailar och bara snackar så jag skriver samma sak i mina annonser. Är man intresserad så ringer man.

Får man en massa mail med alldeles för mycket frågor i är det väl ett tecken på en undermålig annonstext skulle jag säga. Tänker man till och skriver ut det som en köpare _behöver_ veta om hojen direkt i annonsen + tar vettiga bilder, så blir det väldigt lätt att sålla ut de som är intresserade och de som är snackare, även (eller kanske speciellt) via mail. De vettiga kommer inte att fråga speciellt mycket i sitt mail eftersom du redan skrivit det viktiga i annonsen. Övriga mail kan du kasta direkt i spammboxen. Lätt som en plätt. :tummenupp
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top