Normalbyggde brodern marschade 140-150 med skjuts på med sin rd125lc ypvs -82. Jag vet för vi körde mycket ihop. Jag hade rd350lc -82 utan ypvs. Min hade gladare glädjemätare än hans. Borde iaf bli norr om 140 kg med utrustning och ständig packning. Allspeed och större munstycke som enda mod. Gick norgesemester och pendlades friskt mellan Ystad och v blekinge. Otroligt driftsäker. Den lasten borde gott och väl motsvara herrn, om det nu var just den "tjocke gubben" som åsyftades?Jag har också börjat hålla koll efter en 2t 125 bara på kul, vilka var vassast?
(vilka orkar släpa på en tjock gubbe)
Vad visste vi om maintenance då? Näste ägare ökade till 170 cc och då visade sig sexans drev vara rensat efter alla bråttomtouringmil. Vi borde nog bytt olja i lådan nån gång...
Som han säger, "då öppnades världen!"
Edit, epilog;
Den lever fortfarande, flera gasglada tonåringar senare. Dock ett tillbakadraget liv men luftas då och då av vildhjärnor på grusvägar där inga poliser finnes.
Last edited: