Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Kanske lika bra att passa på. Med den prisutveckling som är nu kommer gamla 400cc snart passera 30.000kr-nivån. Då kommer intresset att vändas mot 250-hojar istället...
Enstånkor och 125cc har för länge sedan blivit åtråvärda samlarobjekt och är inte längre prisvärda.

Har du någon slags autism diagnos?

Du upprepar ditt mantra hela tiden, får inget medhåll och upprepar det fler gånger?

Du tror och tycker (i din värld) att si ska kosta så, att viagra 250 och 500 är otroligt åtråvärda, att alla vill ha en massa små hojar och att dom har blivit tokdyra.
Du har upprepad det hela tiden, och får inget medhåll.

Du säger att folk begär överpriser och aldrig får sina hojar sålda, ändå är det folk i den här tråden som vill köpa men hinner inte med för att dom säljs så fort

Är det inte enklare att du accepterar att du har fel, titta på blocket vad hojarna säljs för och accepterar att det är vad dom är värda.

Vad du tycker är inte vad världen centreras runt.
Vad du tycker är lika mycket värt som det katten gräver ner i lådan.
 
Har du någon slags autism diagnos?

Du upprepar ditt mantra hela tiden, får inget medhåll och upprepar det fler gånger?

Du tror och tycker (i din värld) att si ska kosta så, att viagra 250 och 500 är otroligt åtråvärda, att alla vill ha en massa små hojar och att dom har blivit tokdyra.
Du har upprepad det hela tiden, och får inget medhåll.

Du säger att folk begär överpriser och aldrig får sina hojar sålda, ändå är det folk i den här tråden som vill köpa men hinner inte med för att dom säljs så fort
Och det var ju det jag påpekade med inlägget. Prisökningen på hojar är ett faktum när de faktiskt blir sålda till fantasipriser. Nu är det ju inte säkert att alla verkligen säljs till begärt pris, men säljarna verkar övertygade om att priskurvan pekar uppåt och man kan hugga till ordentligt när man ska sälja. Och om säljarna är obenägna att pruta är det de priser köparna får vänja sig vid.
Det ligger fem Virago 535 ute nu i Stockholmstrakten flera över 20000kr. Så var det inte för nåt år sedan. Visserligen har flera legat ute ett par veckor, men det är just min poäng: ingen går ned i pris för det, får man inte sälja till toppris så får hojen stå kvar. Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
 
Och det var ju det jag påpekade med inlägget. Prisökningen på hojar är ett faktum när de faktiskt blir sålda till fantasipriser. Nu är det ju inte säkert att alla verkligen säljs till begärt pris, men säljarna verkar övertygade om att priskurvan pekar uppåt och man kan hugga till ordentligt när man ska sälja. Och om säljarna är obenägna att pruta är det de priser köparna får vänja sig vid.
Det ligger fem Virago 535 ute nu i Stockholmstrakten flera över 20000kr. Så var det inte för nåt år sedan. Visserligen har flera legat ute ett par veckor, men det är just min poäng: ingen går ned i pris för det, får man inte sälja till toppris så får hojen stå kvar. Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
Har de legat ute ett par veckor vid det här laget så blir de inte sålda. Bjud vad du tycker dem är värda.? Ganska mkt körtid du slösar bort om vad som i sammanhanget är skitpengar...
 
Och det var ju det jag påpekade med inlägget. Prisökningen på hojar är ett faktum när de faktiskt blir sålda till fantasipriser. Nu är det ju inte säkert att alla verkligen säljs till begärt pris, men säljarna verkar övertygade om att priskurvan pekar uppåt och man kan hugga till ordentligt när man ska sälja. Och om säljarna är obenägna att pruta är det de priser köparna får vänja sig vid.
Det ligger fem Virago 535 ute nu i Stockholmstrakten flera över 20000kr. Så var det inte för nåt år sedan. Visserligen har flera legat ute ett par veckor, men det är just min poäng: ingen går ned i pris för det, får man inte sälja till toppris så får hojen stå kvar. Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
Men, du är ju inte intresserad av Viragos, varför håller du koll på dem?
 
Den är värd ännu mer i höst eller nästa vår...
Högst sannolikt att det är så, därför finns det ingen mening med att vänta om man vill ha den.
Jag tror att många som köper dom "attraktiva" hojarna idag köper dom för att dom vill ha dom, inte för att göra pengar på dom.
Visst kostar dom lite pengar, men det är ju en spottstyver jämfört med en ny hoj, och så får man någonting som man kan titta på, och drömma sig bort med.
Så varje hoj som säljs gör att det finns en mindre till förfogande på marknaden, och är man som jag så kommer den förmodligen inte ut igen förren jag viker ihop mig.
Och det gör att dom fina säljs först, och dom som följer med i kölvattnet får lite draghjälp med priset även om dom inte var i det bästa skicket.
Så att vänta......ja....kan ju funka om du har oerhört tur, men när du dessutom helst vill ha den på promenadavstånd så minskar ju sannolikheten.
Men lycka till, hur som helst i dina val.
 
Men, du är ju inte intresserad av Viragos, varför håller du koll på dem?
Den sticker ut i sammanhanget. Eftersom det finns så många av dem på Blocket är de bra som exempel om man vill påvisa något. Dessutom ligger de i den prisklass jag har råd med.
Jag skulle förstås kunna köpa en också, men inte för 25000kr.
 
Den sticker ut i sammanhanget. Eftersom det finns så många av dem på Blocket är de bra som exempel om man vill påvisa något. Dessutom ligger de i den prisklass jag har råd med.
Jag skulle förstås kunna köpa en också, men inte för 25000kr.
Jag har som sagt sett dem ligga och ruttna på blocket för 20-25000 i flera år. Det är möjligt att de senaste åren några stackare köpt dem och insett att det är rent skräp och nu försöker sälja av dem för ungefär samma pris och lägga pengarna på semestern i Thailand eller på Mallis istället.
 
Har de legat ute ett par veckor vid det här laget så blir de inte sålda. Bjud vad du tycker dem är värda.? Ganska mkt körtid du slösar bort om vad som i sammanhanget är skitpengar...
Jag har prövat med en måttlig prutning ibland. Verkar inte fungera i dagens läge, som sagt. Säljarna behåller hojen och försöker i höst igen.
 
Jag tror att det finns två typer av säljare av hojar i den lägre prisklassen.

Antingen vill man bli av med hojen för att den tar plats i garaget och då är man kanske mindre känslig för prutning då man tröttnat på att den står i vägen och bara vill bli av med den.

Den andra typen är en säljare som egentligen inte bryr sig om hojen blir såld eller inte då den varken står i vägen eller kostar pengar där den står. Den säljaren kommer aldrig släppa hojen under annonserat pris då pengarna inte medför någon märkbar skillnad i vardagen.

Antalet personer som ser Viragos och CB250 som investerings- eller samlarobjekt tror jag är försvinnande lågt, oavsett hur många gånger vissa lägger fram den teorin.
 
Jag har också börjat hålla koll efter en 2t 125 bara på kul, vilka var vassast?
(vilka orkar släpa på en tjock gubbe)
Normalbyggde brodern marschade 140-150 med skjuts på med sin rd125lc ypvs -82. Jag vet för vi körde mycket ihop. Jag hade rd350lc -82 utan ypvs. Min hade gladare glädjemätare än hans. Borde iaf bli norr om 140 kg med utrustning och ständig packning. Allspeed och större munstycke som enda mod. Gick norgesemester och pendlades friskt mellan Ystad och v blekinge. Otroligt driftsäker. Den lasten borde gott och väl motsvara herrn, om det nu var just den "tjocke gubben" som åsyftades?
Vad visste vi om maintenance då? Näste ägare ökade till 170 cc och då visade sig sexans drev vara rensat efter alla bråttomtouringmil. Vi borde nog bytt olja i lådan nån gång...


Som han säger, "då öppnades världen!"

Edit, epilog;
Den lever fortfarande, flera gasglada tonåringar senare. Dock ett tillbakadraget liv men luftas då och då av vildhjärnor på grusvägar där inga poliser finnes.
 
Last edited:
Den lasten borde gott och väl motsvara herrn, om det nu var just den "tjocke gubben" som åsyftades?
Ja, det är inte av högmod jag räknar mig själv som två...

Ja, NS 125an som jag repade upp och besiktade åt farsan orkade också med.
Den upptäckte vi dock att det satt en eftermarknadscylinder från någon känd trimfirma på,
någon som hade kört 125 på den tiden trodde att det fanns 160 eller 180cc cylinder till den från det fabrikatet
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top