Dagens Blocket! (mc-relaterat)

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
"Storservice" för 4800 mil gjord 2021, kvitto finns (Servicelampa tänd p.g.a. service gjordes vid ~4760 mil, den ska bara vara att släcka på verkstad)"

Men kan man inte få det gjort på den verkstad som gjorde servicen då... :va

Min gissning är att dom har gjort det själva hemma och inte har instrument att släcka service lampan. Kvittot dom skriver i annonsen gäller kanske för delarna som köptes

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada v4s -21
Kanske, men på just Ducati går det inte att släcka servicelampan i förtid. Eller att förhindra att den tänds när miltalet uppnås. Ganska korkat kan jag tycka. Råkade själv ut för detta vid senaste servicen.

Wiseguy

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XTZ660 Tenere & Honda CBR900RR Fireblade
Kanske, men på just Ducati går det inte att släcka servicelampan i förtid. Eller att förhindra att den tänds när miltalet uppnås. Ganska korkat kan jag tycka. Råkade själv ut för detta vid senaste servicen.
😂 Så inte ens en Ducati verkstad kan nolla servicemätaren innan serviceintervall uppnåtts.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
"Storservice" för 4800 mil gjord 2021, kvitto finns (Servicelampa tänd p.g.a. service gjordes vid ~4760 mil, den ska bara vara att släcka på verkstad)"

Men kan man inte få det gjort på den verkstad som gjorde servicen då... :va
Jag har för mig att jag sålde min 696’a för ungefär samma pengar. Fast den var då 10 år yngre och hade gått en fjärdedel så många mil. Ingen lysande servicelampa hade den heller, men det kanske kostar extra.

notrightrider

Scheduled to appear a thousand miles from here.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number - ANY number!
Fy fan, och hur är det med framdäcket nu egentligen😂

Det blir sorgligare när man tänker att den var helt isär för målning, och slutade sådär

Ja, ett "schysst däck för grusbus" blir det inte när man monterar det bakochfram.
Idiot.

Och, för mig som jobbat runt omkring containern i stor del av mitt liv är valet av RAL 1001 ett märkligt val.

Det är typ den blekaste och mest svårsålda av alla containernyanser, och den är hopplös i vårt klimat eftersom alla rostgenomslag syns direCkt.

https://www.google.com/search?q=ral...ndroid-gotron&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Färgen kallas "tan" och gillas bara av US Army när dom skall ut och läxa upp något land med olja i marken.

Inte mitt förstaval.

DieselSverige

Sporthojsnörd
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
Nyheter
Test av öppningsbara hjälmar

Onlinepubliceringen av den ...

Adventure Days i Säfsen – Anmälan öppen!

Bike deltog i fjolårets Adv...

Motocross-SM på Malmabanan i Västerås

Många i publiken hade tagit...

Bike grusbusar i Sörmländska skogarna!

De sex vassaste grusbusarna...

Bildkavalkad Norrtälje

Foto: Manfred Holz Nu ha...

Finbesök från Tyskland x 2!

Jörg Lohse och tiotusenmila...

Dags för World Adventure Week

WORLD ADVENTURE WEEK inleds...

ExploreBike: Track Days med Yamaha R7