Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vad händer vid en kraftig högersväng?

En tvär avfart från motorvägen, som i Nyköping norrut efter järnvägsbron, kräver låg ingångshastighet om inte avgasröret ska ta i.

På ett ombygge som, för det otränade ögat, ser ut som en SportHoj...

Men om form går före funktion blir det kanske så...

Ah! Du menar kurvtagning under hastighet och infjädring...?

Det är nog inte aktuellt på den modellen.
Det är ju en Best-in-show vinnare som mest bara skall stå och se snygg ut.
Klarar den rampen på trailern vid lastning och lossning så är det okay.



Edit:


Du var ju där på mässan det året och såg resten av startfältet.
Minst hälften av hojarna hade hjulen monterade bakochfram, så köregenskaper är inte pris 1 direkt...
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ah! Du menar kurvtagning under hastighet och infjädring...?

Det är nog inte aktuellt på den modellen.
Det är ju en Best-in-show vinnare som mest bara skall stå och se snygg ut.
Klarar den rampen på trailern vid lastning och lossning så är det okay.



Edit:


Du var ju där på mässan det året och såg resten av startfältet.
Minst hälften av hojarna hade hjulen monterade bakochfram, så köregenskaper är inte pris 1 direkt...

Låter logiskt att byggaren aldrig tänkt köra den. :)
Mycket numera är tyvärr bakochfram... :(
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det är svårt att tänka bort tanken...



QfXnr0l.jpg


Något som stör helheten otroligt är vinkel på tankens Ducati-logga.
Den är parallell med vilken annan linje på hojen...?


Inte någon av linjerna på tanken, så mycket är klart.
Kanske strävade man efter att fånga tvärstaget i fackverket under, men missade med någon grad så att det uppstår en brutal dissonans.
Tanken ser ut att komma från en annan hoj, och ser bara ut att vara lagd på tillfälligt.

Att form och placering av tank ser ut som den gör kan man knappast skuldlägga byggherren för då den är helt original förutom färg och dekal.

Ducati 900.jpg

Jag tycker egentligen inte någon av moddarna är så gräsliga, men jag gillar verkligen inte bakdelen och tycker faktiskt att den är snyggare original.

Huruvida avgaset klarar en nedläggning eller ej kan vara svårt att avgöra på bild, men det hade eventuellt varit praktiskt mer lite mer frigång.

Ducatir 900 avgas.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det blev en solskenshistoria, det är ju ändå nästan Karlstad.
Han som jag köpte Yamahan såg efterlysningen och ringde ett par timmar innan jag åkte till Värmland och allt löste sig. Du som har sålt grejor på annons vet hur det är, folk lovar att de ska komma då eller då men hälften av gångerna kommer ingen. Han som sålde denna till mig ville inte ens ha betalt i förskott och tog bort annonsen och menade att han litade på mig och att jag säkert skulle komma och hämta inom sinom tid.
Om jag inte hade fått tag i honom hade jag verkligen missbrukat hans förtroende och ett sånt förtroende är en rar sak att finna idag.

Jag blev ju nästan viral med mitt lilla inlägg, har aldrig känt mig så här poppis förut...
detta var vad som handlades, notera att den ser ganska normal ut, som en vanlig äldre trial minus en motor.
DSC05698.JPG
Notera att det på denna bild står en helt enorm Gilera Touring moppe bakom Yamahan, Gileran som brukar normalt vara ett par snäpp mindre än en inte alltför stor 125a. Något är knas här.
DSC05700.JPG
Blocket och jag är inte sams just nu men det var där jag hittade Yamahan, båda gångerna.
Anledningen till att vi inte är sams är att de har slarvat bort långt över hundra förfrågningar till vår firma, vi har inte sålt och kunderna har inte fått det de behöver. Fem veckor har detta pågått, vi får endast meddelande om att det finns ett meddelande till oss och från vem och vilken annons.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har faktiskt varit sugen på en sån där ett tag nu. Fast jag vill inte ha en med den rutan, med de förgasarproblemen och till det priset.

Jag har haft 3 st! Den senaste var spännande på det sättet att om man släppte styret med ena handen så började den vobbla våldsamt i styret, men fick inte glömma berätta när man lånade ut den. Man hann knappt greppa styret igen, så fort gick det.

Men priset är ju wäck, betalde typ 4.500:- för mina. Har en polare som säljer sin nylackade ( svart ) för kanske 6.000:-
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag blev ju nästan viral med mitt lilla inlägg, har aldrig känt mig så här poppis förut...
detta var vad som handlades, notera att den ser ganska normal ut, som en vanlig äldre trial minus en motor.
View attachment 454538
Notera att det på denna bild står en helt enorm Gilera Touring moppe bakom Yamahan, Gileran som brukar normalt vara ett par snäpp mindre än en inte alltför stor 125a. Något är knas här.
View attachment 454539
Blocket och jag är inte sams just nu men det var där jag hittade Yamahan, båda gångerna.
Anledningen till att vi inte är sams är att de har slarvat bort långt över hundra förfrågningar till vår firma, vi har inte sålt och kunderna har inte fått det de behöver. Fem veckor har detta pågått, vi får endast meddelande om att det finns ett meddelande till oss och från vem och vilken annons.

Sjukt cool Yamaha, gillar verkligen det där gamla Trail stuket
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Mmmmm… precis.
Man kan fråga sig var den sitter på ett sådant därnt UFO, och hur kul det är att komma åt den.


By the way - jag vill också ha en!


Var den än sitter, så är den garanterat lättare att hitta än förgasarparet jag grävde fram ur min GoldWing häromdagen. Dessutom hade en musfamilj grävt upp halva luftfiltret och pissat i ena förgasaren hela vintern. Vacumtrotteln satt fast i stängt läge och all mässing ärgad grön. Sjukt att den ens gick att köra!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja, men...21.000kr för en ordinär 125a? Kanske kult att äga, men definitivt inte värd de pengarna i körglädje. Så mycket motorcykel är det inte. 10.000kr hade varit rimligt om den är fin.

Det fanns, kanske mer förståeligt, tvivlare till en prisstegring även för tio år sen. Kom att tänka på den här tråden, särskilt inlägg #6:

https://www.sporthoj.com/forum/show...Yamaha-Dt125&p=5056260&viewfull=1#post5056260


Wiseguy visar civilkurage, snyggt! :tummenupp
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Förgasarproblem??? Den behöver ju bara rengöras lite...

Ja precis, så var det visst. Var skriver jag på?

Jag har haft 3 st! Den senaste var spännande på det sättet att om man släppte styret med ena handen så började den vobbla våldsamt i styret, men fick inte glömma berätta när man lånade ut den. Man hann knappt greppa styret igen, så fort gick det.

Men priset är ju wäck, betalde typ 4.500:- för mina. Har en polare som säljer sin nylackade ( svart ) för kanske 6.000:-

6k känns som en riktigt bra pris om den går och fungerar som den ska.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top