Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Två Valetino Rossi edtition motorcyklar https://www.blocket.se/vi/86260616.htm

Och 12 st Rossi-hjälmar!! Hur tänker man då?? "Oj, jag har ju bara 10 Rossi-hjälmar, lika bra att få dussinet fullt" och nästa steg är kanske ett tjog Rossi-hjälmar.
själv är jag ju som många ett Vale-fan, men har inte en enda Rossi-hjälm. Försöker först o främst att hitta en riktigt tyst hjälm, dekoren är ju en andrahandsfråga
 
Jag tolkar fakturan som att det handlar om 3 timmar arbetstid. Även om de monterat en ny förgasare istället för att rengöra den gamla så hade de säkert tagit betalt för lika många timmar.
Att det är rediga Stockholmspriser på timpenningen kan man såklart ha åsikter om, men ingen jobbar gratis och kan man inte skruva själv får man öppna plånboken.

Jag blir mer irriterad över 25 kr litern för bensin. Jag räknar med att det inte är racesoppa, utan att dom bara kör en mark up för dom kan.
 
Jag blir mer irriterad över 25 kr litern för bensin. Jag räknar med att det inte är racesoppa, utan att dom bara kör en mark up för dom kan.
Tycker man att en pimpad thaimoppe är det fränaste man kan åka runt på, OCH tycker att den faktiskt låter som en harley.. då har man nog inte många fungerande hjärnceller?
 
Last edited:
Ha i åtanke att det finns betydligt färre 850R än exempelvis BMW M3. Och vi vet alla vad en schysst M3'a av tidig modell kostar, till och med i jämförelse med senare 330...
 
Ha i åtanke att det finns betydligt färre 850R än exempelvis BMW M3. Och vi vet alla vad en schysst M3'a av tidig modell kostar, till och med i jämförelse med senare 330...

En tidig M3 är ju något HELT annat än en 850R dock... #endastsvenskakrusbär


Buy quality, cry once
 
Nja, ur ett rent prestandaperspektiv är det ju inte så. Den ursprungliga M3'an är ju faktiskt inte väldans speciell jämfört med den nästan tio år senare 850R (ej att förväxla med T5-R). Senare M3'or har ju lite mer imponerande prestandasiffror, men inte alls samma charm och alldeles för mycket pizzastatus jämfört med det ursprungliga konceptet.

Men visst, #boycottsweden...
 
Ha i åtanke att det finns betydligt färre 850R än exempelvis BMW M3. Och vi vet alla vad en schysst M3'a av tidig modell kostar, till och med i jämförelse med senare 330...


Det där med priser på gamla fordon är många gånger väldigt ologiskt.

Kan förstå att första generationen E30 M3 är högt värderad men E36 finns ju fortfarande 13 på dussinet. Där är jag mer fascinerad över att de allihop som säljs har gått under 20000 mil, det hade alla gått även när jag sålde min E36 för 15 år sedan.

Det finns betydlig färre Saab Sonett än Corvette också, man får ändå flera Sonetter för en Corvette av samma årsmodell. Om man mot förmodan hittar så många Sonetter till salu.

Eller priser på veteranmopeder idag är ju högre än motsvarande motorcyklar trots att de tillverkades mångfalt fler mopeder. Dock är det färre köpare till fordon som kräver körkort.

Nick Burn är nog inne på stor del av svaret, 850R var mytomspunna när de var nya och Volvo-raggarna som då körde Volvo 240 och drömde om om en 850 R kan idag lätt låna dessa pengar och köpa sin gamla drömbil.

Ingen har någonsin drömt om att äga en Saab Sonett... :D
 
Tack för tipset, bra komplement till R30:an


Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
 
Back
Top