Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nu fastnade jag lite på blocket.. Ungarna har tjejkväll, så jag håller mig undan..

Denna hade rätt pris tycker jag, ser väldigt clean ut.
Har alltid varit svag för den där looken, hur den är att köra vet jag dock inte,
har inte provat en.
En v-twin på naken hoj så skulle jag nog köpa en gammal Ducce istället?
Har bara ägt en v-twin, det var en Highland 950 Outback.
 
AI bild ...🤔
Vad grundar du det i? Har svårt att se att en AI skulle få med en högtryckstvätt och ett Berik-ställ i bakgrunden.
 
Nu fastnade jag lite på blocket.. Ungarna har tjejkväll, så jag håller mig undan..

Denna hade rätt pris tycker jag, ser väldigt clean ut.
Har alltid varit svag för den där looken, hur den är att köra vet jag dock inte,
har inte provat en.
En v-twin på naken hoj så skulle jag nog köpa en gammal Ducce istället?
Har bara ägt en v-twin, det var en Highland 950 Outback.
Motorn är ju samma som i VS800 Intruder.
I en glidare är den motorn ganska varvvillig. I en nakenhoj är den ganska trött.
Men om det är en slit-o-släng hoj som du kör med till jobbet och korvmojen utan att ha krav på väghållning, bromsar och sånt är den helt ok.
Jag sågar den inte alltså, bara säger att man kan inte ha för höga krav på den.
Men några 24500 är den ju inte värd. 14-16 000 som max
 
Ja, det där såg lite skumt ut helt klart! Kanske annonsören har bett AI "förbättra" bilden?
 
Den ser lite skum ut på bilden för den
ser lite ojämn ut.
En bättre bild på en sådan xr600r motor här.
 

Bifogat

  • MS-dry-sump.jpg
    MS-dry-sump.jpg
    316.6 KB · Visningar: 47
Ännu en optimist.
 
Ännu en optimist.
Fast den har bara gått 1 mil på 47 år enligt säljaren. Och den är klassificerad som adventurehoj. Adventure är populärt, så självklart vill folk lägga en extra slant för den saken, eller hur? 🤭🙄



….zoomade in och såg nu att den är dammig. Säljaren har ”glömt” damma av den inför fotograferingen. Den detaljen drar ned priset med minst en hundralapp. 🙂
 
Last edited:
Har ni tänkt på att det numera är högre säkerhet för att logga in på blocket än hos banken?

Hos banken är det bankID och sedan klart.

Hos blocket ska man identifiera sig med mail för att sedan få en säkerhetskod och efter att man knappat in den koden ska man identifiera sig med bankID ovanpå det.

Det är fan sinnessjukt.
 
Har ni tänkt på att det numera är högre säkerhet för att logga in på blocket än hos banken?

Hos banken är det bankID och sedan klart.

Hos blocket ska man identifiera sig med mail för att sedan få en säkerhetskod och efter att man knappat in den koden ska man identifiera sig med bankID ovanpå det.

Det är fan sinnessjukt.
Nä jag bojkottar Blocket. Så där fick dom så dom teg!

Kollar Marketplace istället. Alltid ute efter en bra affär.

IMG_2523.jpeg

IMG_2524.png
 
Ja, blocket blev verkligen inte bra efter sista ombyggnationen.
Dom hade nog anlitat den här killen:

 
Ja, blocket blev verkligen inte bra efter sista ombyggnationen.
Dom hade nog anlitat den här killen:

Vi hade en klubb på teknis som hette GUUP.
Group for User Unfriendly Programing.
I princip gick det ut på att bara den som gjorde programmet skulle kunna köra det.
Det är nog någon från den gruppen! 👍
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top