Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hojen kanske det inte är nåt speciellt med, men ägaren, han har >40 st till… 😳


Krutgubbe!


Screenshot_20240315-191812~2.png


80 år ung, och hur mycket roligt som helst i ladorna!

9,500 är billigt - ingen jättekul hoj, ett dugligt transportmedel. 16" fram är ju lite surt.

Genom åren har man träffat på folk som babblat om att "dom skulle behållt CBXen dom hade på 80-talet. Den hade varit värd pengar nu..." och yadayadayada.

När det kryper fram att det inte var någon CBX 1000 utan en sådan här så brukar snacket gå ner ett par oktaver.

Men ändå - en duglig slänghoj.
Under 10 papp är svårt att förlora några pengar på.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Krutgubbe!


View attachment 496304


80 år ung, och hur mycket roligt som helst i ladorna!

9,500 är billigt - ingen jättekul hoj, ett dugligt transportmedel. 16" fram är ju lite surt.

Genom åren har man träffat på folk som babblat om att "dom skulle behållt CBXen dom hade på 80-talet. Den hade varit värd pengar nu..." och yadayadayada.

När det kryper fram att det inte var någon CBX 1000 utan en sådan här så brukar snacket gå ner ett par oktaver.

Men ändå - en duglig slänghoj.
Under 10 papp är svårt att förlora några pengar på.
9500 för denna är fan ett dunderklipp, iallafall jämfört med det stackars våldtagna exemplaret jag hittade för 49... :fakta om man nu vill att den ska se ut som det stackars "bygget", varför i helvete man nu skulle vilja det, så kan man köpa denna och våldföra sig på och gå sisådär 40 papp plus... :3freak
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
9500 för denna är fan ett dunderklipp, iallafall jämfört med det stackars våldtagna exemplaret jag hittade för 49... :fakta om man nu vill att den ska se ut som det stackars "bygget", varför i helvete man nu skulle vilja det, så kan man köpa denna och våldföra sig på och gå sisådär 40 papp plus... :3freak
Det finns ju flera såna ute just nu. Dock kan man undra över det ständigt återkommande problemet med att hojar som stått ett tag inte startar. "Gick fint när den ställde undan, men startar inte i nuläget" är en standardfras i sammanhanget. Vad är det som händer?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det finns ju flera såna ute just nu. Dock kan man undra över det ständigt återkommande problemet med att hojar som stått ett tag inte startar. "Gick fint när den ställde undan, men startar inte i nuläget" är en standardfras i sammanhanget. Vad är det som händer?
Vad tänker du ett rimligt pris skulle vara på en hoj likt denna?
Om den är i det skick du vill ha den, det vill säga att den går som den ska, inga fel, nya däck, full servicehistorik osv?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vad tänker du ett rimligt pris skulle vara på en hoj likt denna?
Om den är i det skick du vill ha den, det vill säga att den går som den ska, inga fel, nya däck, full servicehistorik osv?
Jag måste säga att det är intressant med såna här hojar. Lite chansning ja, men om dom inte startar efter vintern är de ofta batteriet eller "förknasarna". Hade jag haft utrymme, pengarna OCH orken nu på ålderns höst vore det kul köpa in dylika hojar och pyssla med. Men är en utopi idag då jag börjat att lukta lik... 🙂⚰️
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Vad tänker du ett rimligt pris skulle vara på en hoj likt denna?
Om den är i det skick du vill ha den, det vill säga att den går som den ska, inga fel, nya däck, full servicehistorik osv?
Priset är helt ok, det är snarast billigt. Verkar välskött, låga mil, ser fräsch ut. Jag tänkte mer på "gick bra när den ställdes undan, startar inte nu". Trots nytt batteri. Vad är det som går sönder under ett par år i källaren? Och det här är mycket vanligt bland säljannonser.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag måste säga att det är intressant med såna här hojar. Lite chansning ja, men om dom inte startar efter vintern är de ofta batteriet eller "förknasarna". Hade jag haft utrymme, pengarna OCH orken nu på ålderns höst vore det kul köpa in dylika hojar och pyssla med. Men är en utopi idag då jag börjat att lukta lik... 🙂⚰️
Det är ju väldigt mycket mc för pengarna. Sannolikt inga stora kostnader för att få den att rulla igen. Bara lite förgasarrenovering, ny bensin, några filter. Nytt batteri. Krävs ett garage att hålla till i, lite intresse och kunnande.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag måste säga att det är intressant med såna här hojar. Lite chansning ja, men om dom inte startar efter vintern är de ofta batteriet eller "förknasarna". Hade jag haft utrymme, pengarna OCH orken nu på ålderns höst vore det kul köpa in dylika hojar och pyssla med. Men är en utopi idag då jag börjat att lukta lik... 🙂⚰️
Jag tänker samma som du när jag ser en del annonser, men så inser jag att hela j-la garaget riskerar att fyllas av objekt som jag inte hinner fixa - och sedan skall det döstädas efter mig...
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Ska köpa hoj (enduro) för första gången på snart 10 år och hade glömt vilken misär blocket är vid den här årstiden. Hur länge brukar ni vänta innan priserna lugnar ner sig lite iallafall?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ska köpa hoj (enduro) för första gången på snart 10 år och hade glömt vilken misär blocket är vid den här årstiden. Hur länge brukar ni vänta innan priserna lugnar ner sig lite iallafall?
I och med att det nu inte längre är gratis att låna pengar, så kanske priserna lugnar sig lite fortare.
Det är trots allt första våren på länge som det inte är gratis att låna pengar.
Men, vi får väl se, jag väntar tålmodigt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det har exporterats mycket hojar de senaste åren. Jag vet inte men när jag tittar på begmarkanden just nu så misstänker jag att våra priser snart är i nivå med övriga Europa.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
För oss som inte har koll på hur det ser ut i övriga Europa, är det bra eller dåligt för oss? Jag hade föreställt mig att det skulle vara billigare söderut men då blir det ju konstigt att exportera om man kan få mer pengar här.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
För oss som inte har koll på hur det ser ut i övriga Europa, är det bra eller dåligt för oss? Jag hade föreställt mig att det skulle vara billigare söderut men då blir det ju konstigt att exportera om man kan få mer pengar här.

Hojarna går österut. Tack vare kronans kollaps så handlar polackerna billigare i Sverige nu än i EURO-zonen.

Märklig utveckling. Zlotyn hårdare valuta än kronan - om än inte i absolut växelkurs riktigt ännu. Perspektivet svindlar.

Sigismund fick sin revansch till sist.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top