Dagens Blocket! (mc-relaterat)

"världens näst snabbaste naken hoj för 20-15 år sedan"
Falsk marknadsföring.... En Honda X-11 hade 257 km/h som toppfart och det fanns ganska många hojar 2002 som gjorde mera än så.

Med kåpor fanns det snabbare sporthojar , men rena nakenhojar kommer jag inte på så många , Yamaha hade XJR1300 då , Kawasaki ZRX1200 , Suzuki GSX1400 , dom var ju alla oljekylda , Hondan är enda jag kommer på som hade en naken vätskekyld , den är ju ändå baserad på CB1100rr Blackbird som blev den snabbaste produktionshojen när den kom 1996.

Jag förvånas ofta på annonser som har mer att önska... En enda bild i denna annons som verkligen har mer att önska i mitt tycke ?

View attachment 490272
Ändå ambitiöst att plocka av ljuddämparna så man ser bucklan. Resten är ju pedantskött. Vad mer behöver du veta?!
Alternativt är personen ingen fena på den här tekniken med att lägga upp bilder, lite som jag...

Ändå ambitiöst att plocka av ljuddämparna så man ser bucklan. Resten är ju pedantskött. Vad mer behöver du veta?!
Alternativt är personen ingen fena på den här tekniken med att lägga upp bilder, lite som jag...
Jag vill veta färgen på hojen. Men dom kanske kom enbart i en kulör? ?

Det är inte direkt ovanligt på fyrhjulingar, farsan har haft ett par Polaris med det lysarrangemanget, jag tror det är mest på skogsfyrhjulingar där det kan vara bra att kunna svänga och lysa åt sidorna för att hitta ett alternativt spår

Så länge det går att vrida på styret...

Har för mig att jag sett denna på Blocket för inte så länge sedan?
Kan vara ett alternativ om Virago 250 känns för yster:

View attachment 490326
Lite dyr bara. Det är nästan bättre att satsa på en Virago 250, man får väl bara försöka hålla igen på gasen innan man har vant sig vid effekten. Inget för nybörjare dock.
Yamaha SR250 är också ett alternativ i den tyngre klassen.

Lite dyr bara. Det är nästan bättre att satsa på en Virago 250, man får väl bara försöka hålla igen på gasen innan man har vant sig vid effekten. Inget för nybörjare dock.
Yamaha SR250 är också ett alternativ i den tyngre klassen.
Tror faktiskt att priset är helt ok på den där.
SR 250 börjar bli svår att få tag på i ”osågat” utförande.
Du får en totalförstörd för samma pengar :va

IMG_8755.jpeg

Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset! :giggle:
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!

Baklyset.jpg

Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!

View attachment 490365
Den där var ju ändå rätt rolig, men lite förvånande är det att folk fortfarande inte lärt sig att det ofta blir problem när man river bort originalluftburken.

View attachment 490365

Garageglädje är väl fint och så, men jag föredrar körglädje.

Garageglädje är väl fint och så, men jag föredrar körglädje.

Då åker man till "StoraMCvaruhuset" och pratar med en kotlettfrilla, skriver på ett avbetalningskontrakt/leasingplan och lånehandlingarna och begär att få hojen hemlevererad komplett med färgmatchad skinnpyjamas och klotboll och en servicplan.

Det är väl kul att folk bygger och uttrycker kreativitet, det kan ju vara svårt att få ficklampsbaklyset godkändt på besiktningen bara, men alla har ju sitt besiktningskit dom pysslar på innan besiktning ändå.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back