Dagens Blackbirdmys

Vad är det man behöver för att montera den där kopplingskorgen i drevet bakom, ser ut att vara några slags nitar?
 
Det är nitar men jag tror dom är svetsade .
Kollar på original korgen när jag kommer hem .
Är på Isle of Man :tummenupp
 
Ursäkta, är det nån som har en teori gällande laddtrycksmätare/vätskefylld manometer?
Jag köpte nyss en vätskefylld, och när man parkerar och stänger av motor efter att ha varit ute och kört visar nålen -0,2 bar.

Men sen vandrar den sakta mot noll efter en timme säg. Kan det vara värmen som gör det?

Sen undrar man ju hur det är med tillförlitligheten när den visar tryck iom detta?

Bytte till en vätskefylld för att jag ville ha en som visar exakt och inte fladdrar
(fladdrar gör den inte, så det blev jag nöjd med)
 
Last edited:
Det är värmen och de tycks visa så mycket fel i vila som när man har den igång också, det jag loggar från den extra mapsensorn visar alltid annat än manometern men den duger ju för lite övervakning när man slänger ett öga på den.
 
Öppna upp en gammal tryckmätare så ser du att de flesta innehåller en mässnings-orm som påverkas av både tryck och värme.
 
Det är värmen och de tycks visa så mycket fel i vila som när man har den igång också, det jag loggar från den extra mapsensorn visar alltid annat än manometern men den duger ju för lite övervakning när man slänger ett öga på den.
OK, tack för svar. jag orkade aldrig konvertera till m12 cylinderbultar (blir senare) när jag självkittade min:smasha, så man blir lite lätt nervös när nålen sticker iväg mot 1 bar. Marklund sa dock att han brukar ställa 0,8 vid leverans. Så ska man tro på det å bara gasa? (har inte bänkat den)
Hur pass nervös ska man vara för det där med att blåsa packningen, är det långa laddtryck som dödar den?

Hur kunde man åka utan turbo? :tummenupp
 
Last edited:
Jag laddar 1.1 bar nu med M10 originalskruvar men på Blackbirden ska de dras med 69Nm och på Hayabusa endast 52 och sen har jag överdragit mina lite. Det gör ju att det tål lite mer antagligen.. Verkar hålla för 1,1 bar ladd med 3 topplockspackningar och har kört med ca 1 bar hela sommaren utan att den tryckt ut något alls.
 
Nja
Ska prova att vara utan mc , igen :fakta
Försöker få fart på benen medelst trampcyklar. ......

Vi får väl se .....om jag klarar av livet utan .


Modigt jag hade aldrig vågat chansa på en sån sak.....därför köpte jag en till hoj föra sommaren...BB Turbo som komplement till duccen :) mycket nöjd :tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top