Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Det är väl tvärtom. När solen går ner går alla grisarna upp från sin sömn(och börjar gräva i åkrar och trädgårdar).View attachment 533391
Gårdagens grus-trekking i sörmlands magiska landskap.
Det är så här vildsvinen ser mig när dom spanar på mig bakifrån slyn, där ute i vildmarkerna.
View attachment 533393
Bland vissna ormbunkar, svampar och bär. Hösten är fantastisk.
View attachment 533392
När solen går ner och mörkret faller går ALLA grisarna hem för att sova. Just den här grisen får inte glömma att rulla förbi macken på vägen hem ..
View attachment 533394

Men är du säker på att det är en gris då? Den ser alldeles för smidig ut för att vara en gris. Liknar mer en slags varg-grävling. Den smakar säkert mycket gott.Det är väl tvärtom. När solen går ner går alla grisarna upp från sin sömn(och börjar gräva i åkrar och trädgårdar).
Och då kan man skjuta dom jävlarna och ha dom till julskinka. Detta är andra grisen Benny jägare fällt på en vecka. Detta var en liten en, förra helgen tog han en på 100kg.
View attachment 533395
Det är så en gris ser ut. Har ni ingen gris på Djurgården? Fyrfota alltså?Men är du säker på att det är en gris då? Den ser alldeles för smidig ut för att vara en gris. Liknar mer en slags varg-grävling. Den smakar säkert mycket gott.
Vad för ammunition använder ni när nu skjuter dom små rackarna? Vilken kaliber?
Njao, jag har ju sett vildsvin ibland, jag tycker dom är mycket större och fetare. Men det kanske bara är min idealbild av en välmående gris.Det är så en gris ser ut. Har ni ingen gris på Djurgården? Fyrfota alltså?
Allt från 6,5*55 uppåt. Tyvärr är inte truppmina godkänt annars hade jag köpt ett tiotal.
Det finns gott om tamgrisar som gått och blivit vilda. Och det funkar inte.Njao, jag har ju sett vildsvin ibland, jag tycker dom är mycket större och fetare. Men det kanske bara är min idealbild av en välmående gris.
Jag skulle vilja göra ett experiment med en vild gris. Ta hem den, tämja den, och lära den att bara böka på vissa ställen, typ inte gräsmattor. Sen kan man släppa ut den och se om dom andra grisarna kan lära av den tama-vilda grisen.
Jag förstår. Intressant det där med grisar. Och att dom smakar så himla gott också. Det är en slags mening i det hela. Jag måste bli jägare och kock, som den där MobergDet finns gott om tamgrisar som gått och blivit vilda. Och det funkar inte.

Ute och tar vattenprover åt FVO.
Letade efter en liten skogssjö.
"Tag vänster vid Opeln" fick jag som vägbeskrivning av en lokalbo.
Sjön är död för övrigt. pH 4,95View attachment 533409

Surt sa räven.Ute och tar vattenprover åt FVO.
Letade efter en liten skogssjö.
"Tag vänster vid Opeln" fick jag som vägbeskrivning av en lokalbo.
Sjön är död för övrigt. pH 4,95View attachment 533409
|
|
Seriösa mc-kläder till bra pris
Raven Moravia TX Air+: Seri... |
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”