Dagens bild

Skolkade från jobbet idag. Fira med Ferris - "Lives moves pretty fast, if you dont stop and look around once and a while, you could miss it"

Äntligen en redig runda! Lygnern runt precis som på gamla goda tiden med R1:an fast Vespan är ett bättre vapen för dessa vägar enligt mig. Lyckades styra ifrån regnet också!IMG_20260925_113831.jpg

IMG_9637.JPG
Gårdagens grus-trekking i sörmlands magiska landskap.

Det är så här vildsvinen ser mig när dom spanar på mig bakifrån slyn, där ute i vildmarkerna.
IMG_9641.JPG

Bland vissna ormbunkar, svampar och bär. Hösten är fantastisk.
IMG_9638.JPG

När solen går ner och mörkret faller går ALLA grisarna hem för att sova. Just den här grisen får inte glömma att rulla förbi macken på vägen hem ..
IMG_9643.JPG

View attachment 533391
Gårdagens grus-trekking i sörmlands magiska landskap.

Det är så här vildsvinen ser mig när dom spanar på mig bakifrån slyn, där ute i vildmarkerna.
View attachment 533393

Bland vissna ormbunkar, svampar och bär. Hösten är fantastisk.
View attachment 533392

När solen går ner och mörkret faller går ALLA grisarna hem för att sova. Just den här grisen får inte glömma att rulla förbi macken på vägen hem ..
View attachment 533394
Det är väl tvärtom. När solen går ner går alla grisarna upp från sin sömn(och börjar gräva i åkrar och trädgårdar).

Och då kan man skjuta dom jävlarna och ha dom till julskinka. Detta är andra grisen Benny jägare fällt på en vecka. Detta var en liten en, förra helgen tog han en på 100kg.

IMG_20260927_072431.jpg

Det är väl tvärtom. När solen går ner går alla grisarna upp från sin sömn(och börjar gräva i åkrar och trädgårdar).

Och då kan man skjuta dom jävlarna och ha dom till julskinka. Detta är andra grisen Benny jägare fällt på en vecka. Detta var en liten en, förra helgen tog han en på 100kg.

View attachment 533395
Men är du säker på att det är en gris då? Den ser alldeles för smidig ut för att vara en gris. Liknar mer en slags varg-grävling. Den smakar säkert mycket gott.

Vad för ammunition använder ni när nu skjuter dom små rackarna? Vilken kaliber?

Men är du säker på att det är en gris då? Den ser alldeles för smidig ut för att vara en gris. Liknar mer en slags varg-grävling. Den smakar säkert mycket gott.

Vad för ammunition använder ni när nu skjuter dom små rackarna? Vilken kaliber?
Det är så en gris ser ut. Har ni ingen gris på Djurgården? Fyrfota alltså?

Allt från 6,5*55 uppåt. Tyvärr är inte truppmina godkänt annars hade jag köpt ett tiotal.

Det är så en gris ser ut. Har ni ingen gris på Djurgården? Fyrfota alltså?

Allt från 6,5*55 uppåt. Tyvärr är inte truppmina godkänt annars hade jag köpt ett tiotal.
Njao, jag har ju sett vildsvin ibland, jag tycker dom är mycket större och fetare. Men det kanske bara är min idealbild av en välmående gris.

Jag skulle vilja göra ett experiment med en vild gris. Ta hem den, tämja den, och lära den att bara böka på vissa ställen, typ inte gräsmattor. Sen kan man släppa ut den och se om dom andra grisarna kan lära av den tama-vilda grisen.

Njao, jag har ju sett vildsvin ibland, jag tycker dom är mycket större och fetare. Men det kanske bara är min idealbild av en välmående gris.

Jag skulle vilja göra ett experiment med en vild gris. Ta hem den, tämja den, och lära den att bara böka på vissa ställen, typ inte gräsmattor. Sen kan man släppa ut den och se om dom andra grisarna kan lära av den tama-vilda grisen.
Det finns gott om tamgrisar som gått och blivit vilda. Och det funkar inte.

Svinen och rådjuren känner igen ljudet så de drar när de hör mig.
Vargarna vet jag inte då jag bara sett en varg som sprang över vägen.

Bilder från igår men det har postats betydligt äldre...

1790499632662.png
1790501420747.png

1790502332866.png

1790502585708.png
1790501765495.png

Ser stationen lite skånsk ut så stämmer det.

På 1890-talet får Posse sätta sin ståndsmässiga "skånska" prägel på Taxinge-Näsby station, som greven bygger privat i utbyte mot aktier i järnvägsbolaget. Medan alla andra stationer längs banan Södertälje-Eskilstuna är trähus uppför grevparet sin station i högbränt tegel, tillverkat vid godsets tegelbruk Kalkudden på andra sidan Gripsholmsviken.

Det fick bli en lunch och sen lite grismys på Östra Malma idag.

IMG_9672.JPG

Nu är det här inte min hoj, utan Camilla och jag var där med bil idag. Jag hade dock turen att få titta på ett gäng offroad-gubbar som hade några väldigt intressanta motorcyklar. Här en Husaberg FE .. 570! Men inte udda nog, kolla vinkeln på motorn! Någon har krängt in den omvänt, och på sniskan!?

2011 Husaberg FE570 01 copy.jpg

Här en KTM av nåt äldre slag, motor är rättvänd i alla fall. Jag gillar dom här lite äldre hojarna. Jag tycker förgasare känns lite mer pålitligt än EFI med bränslepump och digitala mojänger.

00 KTM okänd.JPG

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...