Tack så mycket, den ska jag kolla in!Väg AB506 från Nykvarn förbi sjundasjön till Gnesta och sen vänd upp mot Mariefred via Laxne.
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket, den ska jag kolla in!Väg AB506 från Nykvarn förbi sjundasjön till Gnesta och sen vänd upp mot Mariefred via Laxne.
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Eller fortsätter söderut.Tack så mycket, den ska jag kolla in!

Sjundavägen när det "begav" sig...Kommer man från Nykvarn gäller det att tänka på att de underbara kurvorna efter badet har 7 - 8 utfarter. Det är sällan det kommer några men...
Och vägen över Sjundaskogen har många luriga kurvor, jag har mött några motorcyklister på min sida, senast en för några veckor sedan.
Och Peter Deleeter har vurpat på den vägen så man måste anpassa hastigheten. Försök inte köra fort utan att känna vägen.
Innan Sundby kan man svänga höger mot Laxne och får en trevlig grusväg med underbar utsikt. Kör man in i Gnesta kan man stanna vid Vita Villan och äta. Inte lika fint som ÖsterMalma men tillräckligt bra i min smak.
View attachment 533488
Om man i Gnesta inte fortsätter mot Laxne kan man korsa Rv 57 och fortsätta söderut. Många kurvor och risk för grus i en del när det regnat.

Jag tycker det är lite av en överdrift att kalla det där "vägen".Sjundavägen när det "begav" sig...
View attachment 533492
Bryter helt klart mot terrängkörningslagen, ajabaja!Sjundavägen när det "begav" sig...
View attachment 533492

"Hörrö - där kan du inte parkera"Sjundavägen när det "begav" sig...
View attachment 533492
Jag ser då i varje fall ingen som kör på fotot. Bara fotgängare som drar i en motorcykel.Bryter helt klart mot terrängkörningslagen, ajabaja!![]()
Således är det ingen cykelväg, vilket jag tolkar som att du nog får köra hoj där om det inte är förbud mot infart eller fordonstrafik eller nåt liknande.Jag ser då i varje fall ingen som kör på fotot. Bara fotgängare som drar i en motorcykel.
Påminner när jag är i Partille och motionsorienterar: Nästa kontroll ligger i rätt riktning för att följa en sådan stig som på fotot. Jag tar alltså och släpar med mig trampcykeln längs stigen. Att cykla är inte att tänka på. Framme vid Göteborgs kommun(?) står det en skylt mitt i skogen bredvid stigen.
"Cykling förbjuden."
Jag fortsätter släpa med mig cykeln. Det måste ju bli bättre längre fram. Det blev bättre.

Sjundavägen när det "begav" sig...
View attachment 533492

|
|
Seriösa mc-kläder till bra pris
Raven Moravia TX Air+: Seri... |
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|