Dagens bild

Kommer man från Nykvarn gäller det att tänka på att de underbara kurvorna efter badet har 7 - 8 utfarter. Det är sällan det kommer några men...
Och vägen över Sjundaskogen har många luriga kurvor, jag har mött några motorcyklister på min sida, senast en för några veckor sedan.
Och Peter Deleeter har vurpat på den vägen så man måste anpassa hastigheten. Försök inte köra fort utan att känna vägen.
Innan Sundby kan man svänga höger mot Laxne och får en trevlig grusväg med underbar utsikt. Kör man in i Gnesta kan man stanna vid Vita Villan och äta. Inte lika fint som ÖsterMalma men tillräckligt bra i min smak.

1790722213999.png

Om man i Gnesta inte fortsätter mot Laxne kan man korsa Rv 57 och fortsätta söderut. Många kurvor och risk för grus i en del när det regnat.

Kommer man från Nykvarn gäller det att tänka på att de underbara kurvorna efter badet har 7 - 8 utfarter. Det är sällan det kommer några men...
Och vägen över Sjundaskogen har många luriga kurvor, jag har mött några motorcyklister på min sida, senast en för några veckor sedan.
Och Peter Deleeter har vurpat på den vägen så man måste anpassa hastigheten. Försök inte köra fort utan att känna vägen.
Innan Sundby kan man svänga höger mot Laxne och får en trevlig grusväg med underbar utsikt. Kör man in i Gnesta kan man stanna vid Vita Villan och äta. Inte lika fint som ÖsterMalma men tillräckligt bra i min smak.

View attachment 533488

Om man i Gnesta inte fortsätter mot Laxne kan man korsa Rv 57 och fortsätta söderut. Många kurvor och risk för grus i en del när det regnat.
Sjundavägen när det "begav" sig...
FB_IMG_1688801422223.jpg

Minns att en 150cc kina-scooter kostade 20000 bath, och en Yamaha-dito det dubbla. Och att dom hade en Yamaha enduroaktig hoj på en piedestal, runt 300cc, och att den kostade 160000 bath.

EDIT: var nog så att exemplen ovan var från Hondabutiken jag besökte, och att Yamaha låg tvärs över gatan. Och att MC:n var en CRF. Vill minnas att samma modell i Sverige kostade 79900 kr...

Last edited:
Bryter helt klart mot terrängkörningslagen, ajabaja! :7peta
Jag ser då i varje fall ingen som kör på fotot. Bara fotgängare som drar i en motorcykel. :)
Påminner när jag är i Partille och motionsorienterar: Nästa kontroll ligger i rätt riktning för att följa en sådan stig som på fotot. Jag tar alltså och släpar med mig trampcykeln längs stigen. Att cykla är inte att tänka på. Framme vid Göteborgs kommun(?) står det en skylt mitt i skogen bredvid stigen.
"Cykling förbjuden."
Jag fortsätter släpa med mig cykeln. Det måste ju bli bättre längre fram. Det blev bättre.

Last edited:
Jag ser då i varje fall ingen som kör på fotot. Bara fotgängare som drar i en motorcykel. :)
Påminner när jag är i Partille och motionsorienterar: Nästa kontroll ligger i rätt riktning för att följa en sådan stig som på fotot. Jag tar alltså och släpar med mig trampcykeln längs stigen. Att cykla är inte att tänka på. Framme vid Göteborgs kommun(?) står det en skylt mitt i skogen bredvid stigen.
"Cykling förbjuden."
Jag fortsätter släpa med mig cykeln. Det måste ju bli bättre längre fram. Det blev bättre.
Således är det ingen cykelväg, vilket jag tolkar som att du nog får köra hoj där om det inte är förbud mot infart eller fordonstrafik eller nåt liknande.

Eller så var det bara nåt skämt som nån elak vegetarian pysslat ihop för att få odla sitt 'gräs' ifred nånstans i närheten.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Äntligen köpt en insex som passar hjulaxeln. Använt hemmasnickrat verktyg alldeles för länge. Tror bestämt jag ska måla den i en tydlig färg pga anledning. Eller spänna fast den på gaffelbenet så jag aldrig tappar den? Kom att tänka på"räsercyklar" på åttiotalet som hade snabblås. Rejsigt värre. Och sen fick vi varningar att kolla att hjulen satt fast för att bus hade lossat hjulen när vi hade lektion och någon hade skadat sig såklart.

IMG_20260929_171116937.jpg

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...