Dagens bild

Härligt, det är sånt jag vill leva för.

Vet inte om jag borde fråga här men någon söder om stockholm har en KTM 640 LC4, jag har kört förbi den flera gånger (i arbetet) och tittat på den. Den är så fin.

Denna kommer från kollegans 640 LC4 Adventure, fotad idag vid oljebyte, rullat kanske 200-300mil sedan senaste bytet.
Men ja - de är fina att titta på :)
1000010641.jpg
 
Vad gör man i det läget? River allt?

Nej, ingen rivning planerad, kör vidare på hopp täta oljebyten...
Vi har en gemensam vän som jobbar med BMW. Han säger att magneten på var och varannan ny/halvt ny BMW ser ut sådär vid service 🤔
Ingen av mina fäller av sig sådär, men de är ju luftkylda, större toleranser kanske?
 
Nej, ingen rivning planerad, kör vidare på hopp täta oljebyten...
Vi har en gemensam vän som jobbar med BMW. Han säger att magneten på var och varannan ny/halvt ny BMW ser ut sådär vid service 🤔
Ingen av mina fäller av sig sådär, men de är ju luftkylda, större toleranser kanske?
Tur djävulen att man kör gammal italienare.
 
Så här ser det ut uppe i fjällen enligt Batra 🤣

Snart 120 mil den här säsongen. Och på dom lite snabbare vägarna så ligger man på tanken och leker trimmad moppe 😁

Funderar på att skaffa en sån där DJI Neo drönare som man kan styra med handgester och som även kan följa efter så jag slipper knövla mig av och krypa iväg på alla fyra för att ta bilder.
724922370_10234267144123628_8248032386808106546_n.jpg
724397505_10234267144763644_1948681613412980107_n.jpg
 
Nej, ingen rivning planerad, kör vidare på hopp täta oljebyten...
Vi har en gemensam vän som jobbar med BMW. Han säger att magneten på var och varannan ny/halvt ny BMW ser ut sådär vid service
Ingen av mina fäller av sig sådär, men de är ju luftkylda, större toleranser kanske?

Det är förmodligen magneten på slutväxeln just vid första servicen. På motorn har jag aldrig sett spån i någon BMW eller annan hoj för den delen…


Kör snyggt!
 
2500kr för en natt.
När jag såg bilden så tyckte jag att det kändes bekant. Tror nästan att jag har bott där för något år sedan på väg hem.

Så jag googlade och fick fram deras hemsida. Hittade rum där från 105€ i mitten av Juli. Men ofta så är priset utan frukost.
Men när ni kom kanske dom bara hade finare rum kvar.

Håller med 2500 för en natt är ganska mycket. Brukar jag vara ute lite sent så kan man kolla på Google maps i närheten där man är kan ha tur och hitta något.
Men oftast så kollar jag senast vid middagstid då har man en känsla av hur långt man hinner
 
När jag såg bilden så tyckte jag att det kändes bekant. Tror nästan att jag har bott där för något år sedan på väg hem.

Så jag googlade och fick fram deras hemsida. Hittade rum där från 105€ i mitten av Juli. Men ofta så är priset utan frukost.
Men när ni kom kanske dom bara hade finare rum kvar.

Håller med 2500 för en natt är ganska mycket. Brukar jag vara ute lite sent så kan man kolla på Google maps i närheten där man är kan ha tur och hitta något.
Men oftast så kollar jag senast vid middagstid då har man en känsla av hur långt man hinner
Jag gillar inte för sunkiga hotell.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top