Dagens bild

I Cafe Dunken var kvällens aktivitet bromsvätskebyte.
Vi kör den enkla modellen så länge man har ett fungerande system som är "i drift", så det blev många farkoster som passerade servicepunkten.

Dunken_0003.jpeg

Däremot fanns det en rolig notering i en av manualerna, jag har lite svårt med språket....

Dunken_0002.jpeg

Med hjälp av internätet så fick jag i alla fall en liten uppfattning om vad som tydligen bara är farligt i Thailand - hugaligen!

Dunken_0001.PNG

Kollade på handskar i Japan. Snyggt med handtag uppsatta så man kan provbryta lite.

12316d7fb7ebdb945ffd4985b798b6fc.jpg

Hjälper spoilern på vindrutan mycket ? Hur lång är du ?
181cm. Ja den gör stor skillnad. Rutan i högsta läget är en bra förbättring men med denna blir det riktigt bra tycker jag. Först hade jag den i samma vinkel som rutan men sedan provade jag att ha den helt lodrät och det är ännu bättre. Nu kan jag ligga och puttra motorväg med visiret uppe om jag vill. Det var helt otänkbart förut.

Testade ett tag med den stora Givi-rutan och det var ju bra också. Men inte lika bra tyckte jag. Ser väl bättre ut än spoiler på originalrutan iofs. Men funktion går före här. Har Givi-rutan kvar om du vill ha den 😀

181cm. Ja den gör stor skillnad. Rutan i högsta läget är en bra förbättring men med denna blir det riktigt bra tycker jag. Först hade jag den i samma vinkel som rutan men sedan provade jag att ha den helt lodrät och det är ännu bättre. Nu kan jag ligga och puttra motorväg med visiret uppe om jag vill. Det var helt otänkbart förut.

Testade ett tag med den stora Givi-rutan och det var ju bra också. Men inte lika bra tyckte jag. Ser väl bättre ut än spoiler på originalrutan iofs. Men funktion går före här. Har Givi-rutan kvar om du vill ha den 😀
Jag har redan en lite högre ruta än original på min, men den är lite för låg för mig som är 184 , jag får nog prova en sån där flärp längst upp på min med , här går också funktion först 😃

Vi verkar köra samma sträckor - tog den vägen i onsdags (på trampcykel m. frugan)
View attachment 522612
Fick leta lite i Google Maps…. men nu vet jag. Där har jag också kört. Fast för rätt många år sedan. Det var på mc och inte på trampcykel, så mycket minns jag, men jag kan inte vara mer precis än så. :)

Och så en helg på Chang International Circuit!

Det var också finalen i Yamaha Championship 2025, vilket gjorde det extra speciellt.
Fredagens träning bjöd på en del tekniska utmaningar med hojen, men tack vare teamets insats fick vi ordning på allt inför kvalet. Jag lyckades ta P2 på lördagen, vilket jag är väldigt tacksam för.

Söndag – raceday.
Starten blev inte som jag hoppats och jag föll tillbaka till femte plats direkt i första kurvan. Men jag försökte hålla fokus, kämpade mig upp och gick i mål som trea. Att få avsluta säsongen på pallen känns otroligt fint.

Den tredjeplatsen i sista racet innebar också att jag slutade trea totalt i Yamaha Championship 2025 (YZF-R1-klassen).

YB2_3851.jpg
YB2_3923.jpg
YB2_3879.jpgYB2_3899.jpg_YB77657.jpg_YB30964.jpg
_YB77639.jpg
_YB31068.jpg
P1, P2 och P3. Inte mycket skillnad..

TAK06808.jpg
TAK06813.jpg

IMG_6698.JPG
Vidare nattliga eskapader

IMG_6700.JPG
Månen genom bakhjulet

IMG_6696.JPG
.. i dimman, genom vildsvinslandet

IMG_6691.JPG

""Nattliga eskapader" beskriver äventyr eller upptåg som sker på natten, ofta med en lättsam eller upptågsfylld ton. Uttrycket kan också användas för att beskriva mardrömslika eller skrämmande händelser under natten, till exempel när det används i samband med en person som upplever våldsamma sömngångar-episoder. Det kan alltså referera till både positiva och negativa upplevelser.
  • Som äventyr: En person kan ha en "nattlig eskapad" som ett spännande upptåg eller en lättsam utflykt på natten.
  • Som en mardröm: Uttrycket kan också användas i en mörkare, mer allvarlig kontext, som i fallet med en person som har våldsamma nattliga eskapader på grund av sömnproblem. "
IMG_6705.JPG

Var är kakorna?
IMG_6703.JPG

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...