Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan det ha varit dig jag och Camilla mötte strax före Kälarne väg323 ?Blev en sväng till en kompis i Härnösand på hemvägen blev det grus mellan Liden och Österström, grushojen idag blev GSX750ES. Finns väl en orsak till att 16 tums framhjul inte är standard på offroad hojar och kanske inte första valet för spåriga grusvägar men det verkar funkar bättre om man ligger på lite.
View attachment 519497
Åkte från Krakow via Warszawa, och sedan norrut igen.
Körningen in till precis mitt i stan där jag hade bokat boende, var fruktansvärd, tog 40-50 minuter i krypfart med utvecklingsstörda polacker som sällskap.
Men ska man bo precis mitt i centrum så har det nog sitt pris tänker jag, en bastu fick livet att återvända.
Men fin stad, och många sevärdheter.
Sedan norrut idag, och otroligt fin körning till landtungan som gränsar mot Ryssland, episka vägar.
Körde noll meter motorväg, vilket naturligtvis tog tid, men fan vad härligt, vägarna är brutalt fina!
View attachment 519531
Så nu bor jag ett stenkast från ryska gränsen, och körningen ut på näset var också en fin upplevelse.
Sista kilometrarna mot gränslandet var lite mer av sovjetisk betongmodell, men också en upplevelse.
View attachment 519532
Kan det ha varit dig jag och Camilla mötte strax före Kälarne väg323 ?
En sån där tyskfighter i dess naturliga habitat, Stuttgart.
Osäker vilken hoj/märke/modell det är dock?

ACAB har jag hört talas om, men...View attachment 519570
Hittade en väldigt hemligt fortifikation med ABAB-skylten kvar

ACAB har jag hört talas om, men...
![]()
ABAB var ett vaktbolag som jag tror köptes upp av Securitas ...

Allmänheten häpnar och bugar sig av vördnad när nyckeln till frihet blottas och försvinner på ett ögonblick
Tänk att få se färgglad frihet flyga otyglat i denna gråa dystopiska värld av översittare, tyranner, burar och förbud, tänk att få se supersport bränna phett bland ängar och fält, tänk att få se en vråk, en miggen, en mygga 
Eller nått... 

Redan när vi gick över bron från teg så började det komma finbilar.
natten tillbringades i Leksand.
Hittade vad jag tror är det dyraste hamburgerhaket i Sverige.
Framme i Skåne. 

Polisstationen i Eda ligger precis på gränsen och båda ländernas myndigheter delar lokal.
Ett av stoppen vi hade planerat var Älvdalens musik och motorfestival, som på fredagen hade en mc träff samt tur runt i Älvdalen. Anordnad av mc klubben helmer wälters. Riktigt roligt med en fin tur. Totalt var det 106 ekipage.
nöjd tant.

och ja! Jag gillar traktorer! 

Och givetvis var det cruising även på lördagen 
var så mycket att se så fotade knappt något.
Sista bilden är från dagens lunchstopp någonstans strax efter bastuträsk.ABAB var ett vaktbolag som jag tror köptes upp av Securitas någon gång i slutet av 1980-talet. ”ABAB-vakt” var ett begrepp på den gamla onda tiden… och det var inte intellektuellt smickrande. Tror att Ugglas låt IQ kan ha syftat på ABAB-vakt faktiskt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det var statligt ägt och köptes upp av ProcordiaABAB var ett vaktbolag som jag tror köptes upp av Securitas någon gång i slutet av 1980-talet. ”ABAB-vakt” var ett begrepp på den gamla onda tiden… och det var inte intellektuellt smickrande. Tror att Ugglas låt IQ kan ha syftat på ABAB-vakt faktiskt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det var enklare förr - "All Bastards are Bastards"ACAB har jag hört talas om, men...
![]()
Det var statligt ägt och köptes upp av Procordia
”ABAB, Allmänna bevakningsaktiebolaget, var ett statligt ägt aktiebolag som bildades 1964 efter beslut i riksdagen. År 1988 överfördes ABAB till statliga bolaget Procordia”
”År 1965 fick företaget monopol på bevakningsuppdrag inom statsverket (förordning 1984:589). Vid uppdrag på skyddsobjekt med hög säkerhetsklassning måste Försvarsmakten anlita ABAB för bevakningsuppdraget. Förordningen (1984:589) upphävdes 1991-07-01. ABAB växte under 1970-talet och bland de nya kunderna fanns Stockholmspolisen för vilken man skötte bevakningen vid Storstockholms lokaltrafik(tunnelbanan), länsstyrelser och utländska ambassader i Stockholm.”
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |