Dagens bild

Förbättrar förhoppningsvis... Styvare fjädrar till Släden. Finns inte många som har fjäder till orginal cartridge, blev hyper pro fjädrar (samma som touratech säljer). Orginal är progressiva och utbytes är progressiva. Borde inte bli sämre :)
Bilden längst ned, orginal till vänster, ny till höger. Är märkbart mer motstånd vid kompression av benen.
1000006429.jpg

1000006431.jpg

1000006430.jpg

Den där operationen kräver fyra händer märkte jag första gången jag servade en gaffel, två som trycker ner fjädern, en som håller upp toppmuttern och en som trycker in det där låsblecket.
Ja jag lyckades att göra det själv men det var varken graciöst eller vackert 🤣 Hade underlättat att vara en till!

Blev en sväng till en kompis i Härnösand på hemvägen blev det grus mellan Liden och Österström, grushojen idag blev GSX750ES. Finns väl en orsak till att 16 tums framhjul inte är standard på offroad hojar och kanske inte första valet för spåriga grusvägar men det verkar funkar bättre om man ligger på lite.

20250808_193747.jpg

Åkte från Krakow via Warszawa, och sedan norrut igen.
Körningen in till precis mitt i stan där jag hade bokat boende, var fruktansvärd, tog 40-50 minuter i krypfart med utvecklingsstörda polacker som sällskap.
Men ska man bo precis mitt i centrum så har det nog sitt pris tänker jag, en bastu fick livet att återvända.
Men fin stad, och många sevärdheter.
Sedan norrut idag, och otroligt fin körning till landtungan som gränsar mot Ryssland, episka vägar.
Körde noll meter motorväg, vilket naturligtvis tog tid, men fan vad härligt, vägarna är brutalt fina!

IMG_5487.jpeg

Så nu bor jag ett stenkast från ryska gränsen, och körningen ut på näset var också en fin upplevelse.
Sista kilometrarna mot gränslandet var lite mer av sovjetisk betongmodell, men också en upplevelse.

IMG_5499.jpeg

Blev en sväng till en kompis i Härnösand på hemvägen blev det grus mellan Liden och Österström, grushojen idag blev GSX750ES. Finns väl en orsak till att 16 tums framhjul inte är standard på offroad hojar och kanske inte första valet för spåriga grusvägar men det verkar funkar bättre om man ligger på lite.

View attachment 519497
Kan det ha varit dig jag och Camilla mötte strax före Kälarne väg323 ?

Åkte från Krakow via Warszawa, och sedan norrut igen.
Körningen in till precis mitt i stan där jag hade bokat boende, var fruktansvärd, tog 40-50 minuter i krypfart med utvecklingsstörda polacker som sällskap.
Men ska man bo precis mitt i centrum så har det nog sitt pris tänker jag, en bastu fick livet att återvända.
Men fin stad, och många sevärdheter.
Sedan norrut idag, och otroligt fin körning till landtungan som gränsar mot Ryssland, episka vägar.
Körde noll meter motorväg, vilket naturligtvis tog tid, men fan vad härligt, vägarna är brutalt fina!

View attachment 519531

Så nu bor jag ett stenkast från ryska gränsen, och körningen ut på näset var också en fin upplevelse.
Sista kilometrarna mot gränslandet var lite mer av sovjetisk betongmodell, men också en upplevelse.

View attachment 519532

Betong är också ett slags grus.

Kan det ha varit dig jag och Camilla mötte strax före Kälarne väg323 ?

Japp, jag tänkte det samma då jag såg en H-D och en KTM. Det var jag på väg hem från _Johansson_ efter att fått en demonstration av jethojen.

Här kommer bilder från dagens färd, fy fan vad häftigt!

Vad fränt den var och att får vara med om en start det var ju häftigt på riktigt. Jag kan väl säga att detta måste upplevas i verkligheten. Var verkligen ett trevligt besök hos _Johansson_

20250810_132301.jpg20250810_135445.jpg

Kör vidare, sista dagen i Polen.
Wolfsschanze - Hitlers bunkersystem i Polen, där WW2 hade en central ledingsplats.
Man kan ju tycka vad man vill, men det var en stor bit ingenjörskonst inblandad.
Väl värt ett besök!

image1.jpeg

Fortsätter att köra ”på gränsen”.
Så nu har ett episkt boende i ”treriksröset”.
Och riktigt trevliga vägar med fruktansvärd trafik, så Polen levererar!

image0.jpeg

ACAB har jag hört talas om, men...
:va

ABAB var ett vaktbolag som jag tror köptes upp av Securitas någon gång i slutet av 1980-talet. ”ABAB-vakt” var ett begrepp på den gamla onda tiden… och det var inte intellektuellt smickrande. Tror att Ugglas låt IQ kan ha syftat på ABAB-vakt faktiskt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

20250811_124209.jpg

Molnigt men väldigt fint, svalare temperatur jämfört med gassande sol, riktigt skönt för att inte säga perfekt mc-väder :tummenupp Stötte på en trevlig gubbe och gumma som skulle ut och plocka kantareller, nämnde något om att nån mc-tillställning i Katrineholm blivit inställd pga av länsstyrelsen (?) :jisses

Notera rovfågeln mitt i bild upplösningen till trots :yoparty

Faktum är att miggen är också som en rovfågel :cool: Miggen är som en ståtlig, majestätisk vråk som med 16 tusen varv akrapovic skrik målmedvetet och hänsynslöst angriper allmänhetens melankoliska metallburar :hojsmilie Allmänheten häpnar och bugar sig av vördnad när nyckeln till frihet blottas och försvinner på ett ögonblick :Bugar Tänk att få se färgglad frihet flyga otyglat i denna gråa dystopiska värld av översittare, tyranner, burar och förbud, tänk att få se supersport bränna phett bland ängar och fält, tänk att få se en vråk, en miggen, en mygga :hihi

Och till stora vita fula tjockis teslan på essingeleden som tror att blinkers ger förkörsrätt vid filbyte in i miggens högerfil där han glider i 70, karma kommer tillbaks med något stort och tungt och gör samma sak med dig, skrattar bäst som skrattar sist haha! :lol Eller nått... :va

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back