Dagens bild

24cm pjäserna smäller rätt bra...

Smäller bra sade Bull!

De två 24 cm kanonerna på fortet står i öppna brunnar med självsänkande lavetter, vilket betyder att pjäsen stack upp över kanten när de sköt, för att sedan sjunka ner med hjälp av rekylen och därefter kunna omladdas i brunnen. Kanonerna var så kraftiga att befolkningen på närliggande öar fick öppna sina fönster när försvaret sköt så inte fönstren i husen skulle gå sönder, förhoppningsvis visade militären hänsyn och höll sig från att skjuta under vinterhalvåret.

Med "närliggande öar" vete tusan vad dom far efter, men hela riktiga Långedrag fick öppna fönster och hålla för öronen.

24cm kanonerna sköt med precision ut över horisonten och täckte vårt vatten ända ut till territorialgränsen.

Om man vill förstå hur engagerade föreningen är som bevarar O2 kan man läsa den "kulturhistoriska värdebeskrivningen" här:

Ett kärleksbrev!

Råder ALLA att gå på någon av visningarna. Man hisnar!

Smäller bra sade Bull!

Med "närliggande öar" vete tusan vad dom far efter, men hela riktiga Långedrag fick öppna fönster och hålla för öronen.

24cm kanonerna sköt med precision ut över horisonten och täckte vårt vatten ända ut till territorialgränsen.

Om man vill förstå hur engagerade föreningen är som bevarar O2 kan man läsa den "kulturhistoriska värdebeskrivningen" här:

Ett kärleksbrev!

Råder ALLA att gå på någon av visningarna. Man hisnar!
Wow, tackar! Hur mycket som helst att kolla på <<

Nu har jag att kryssa av. Jag ska åka till varenda ställe och kampa. Det är där jag hör hemma.

Dessvärre drabbad av RSV efter att ha hjälpt svärmor till akuten härom dagen. Nu är jag håglös och svag, omotiverad och matt. Men dagen ser ändå lovande ut och jag vill inte att den går till spillo, i synnerhet när jag sitter inne och ser dagen gå till spillo.

Här lite nattkul med min nya 450. Jag kör fortfarande in den. Kanske orkar dra ut i solen idag med öppen hjälm, frisk luft är medicin säger jag.

IMG_4111.JPG

Dessvärre drabbad av RSV efter att ha hjälpt svärmor till akuten härom dagen. Nu är jag håglös och svag, omotiverad och matt. Men dagen ser ändå lovande ut och jag vill inte att den går till spillo, i synnerhet när jag sitter inne och ser dagen gå till spillo.

Här lite nattkul med min nya 450. Jag kör fortfarande in den. Kanske orkar dra ut i solen idag med öppen hjälm, frisk luft är medicin säger jag.

View attachment 512101
Trodde jag skulle få läsa att du helt plötsligt kände att det var en Aprilia du egentligen ville ha! Många som drabbas av RSV-feber som är betydligt trevligare än det du åkt på.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025