Dagens bild

Vad nu då! Honda. Har funderat på skaffa mej just en sådan. Hur är den o köra bana med?
Ja.. Det var inget vidare. :) Var en dags test för Vredestein och deras nya Vredestein Cantaturo däck, så inte min hoj. Däcken är helt ok för gata.

Tillverkade en gaffelfjäderihoptryckarmanick för nästan inga pengar.IMG_5186.jpeg
IMG_5187.jpeg
Det var mycket lättare att trycka ihop fjädern med den här konstruktionen än att hänga i "ringen med pinnar-verktyget". Nackdelen var att jag givetvis reste mig upp under mina vassa aluvinklar och slog huvudet i dom. Men jag är totalt sett supernöjd.

Tillverkade en gaffelfjäderihoptryckarmanick för nästan inga pengar.View attachment 496570
View attachment 496571
Det var mycket lättare att trycka ihop fjädern med den här konstruktionen än att hänga i "ringen med pinnar-verktyget". Nackdelen var att jag givetvis reste mig upp under mina vassa aluvinklar och slog huvudet i dom. Men jag är totalt sett supernöjd.
Men lätt kapa av hörnen 45 grader utan att hållfastheten påverkas och skaderisken minskar.
Har gjort det själv på ett hyllhörn som var lätt få i ögat.
Ja hyllhörnet var ju ett större kap, ca 10cm, än möjligt här.

52dbcb6af17c44b5a10d1cf1b0207109.jpg

Zürich i kvällsljus. Skall reka inför sommarens alptur och se påven bära kors i morgon kväll.

Det kan han gott göra.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!