Dagens bild

Tillverkade en gaffelfjäderihoptryckarmanick för nästan inga pengar.IMG_5186.jpeg
IMG_5187.jpeg
Det var mycket lättare att trycka ihop fjädern med den här konstruktionen än att hänga i "ringen med pinnar-verktyget". Nackdelen var att jag givetvis reste mig upp under mina vassa aluvinklar och slog huvudet i dom. Men jag är totalt sett supernöjd.

Tillverkade en gaffelfjäderihoptryckarmanick för nästan inga pengar.View attachment 496570
View attachment 496571
Det var mycket lättare att trycka ihop fjädern med den här konstruktionen än att hänga i "ringen med pinnar-verktyget". Nackdelen var att jag givetvis reste mig upp under mina vassa aluvinklar och slog huvudet i dom. Men jag är totalt sett supernöjd.
Men lätt kapa av hörnen 45 grader utan att hållfastheten påverkas och skaderisken minskar.
Har gjort det själv på ett hyllhörn som var lätt få i ögat.
Ja hyllhörnet var ju ett större kap, ca 10cm, än möjligt här.

52dbcb6af17c44b5a10d1cf1b0207109.jpg

Zürich i kvällsljus. Skall reka inför sommarens alptur och se påven bära kors i morgon kväll.

Det kan han gott göra.

Bra körning i dag.
Superkul ni hade där. Jag har faktiskt också redan varit ute nån timme eller två på min Fantic samt min KLX230, men i min iver glömde jag ta bilder så jag har inget att komma med.

🙂 Aha, dom har skyltat bort obehöriga, då får man köra ostört och upptäcka naturens sköna hemligheter ifred från bärplockande tanter och nervösa allergiker. Sverige är bra på det viset med dessa adventure-trails.
.. ser jag ett bekant ansikte där? 😉

I brist på hojbilder får jag väl bjussa på lite vårvärme i alla fall. Tror det var förra veckan när jag var på väg hem från utegymmet i Fittja, såg jag en rökpelare komma från söder. Min nyfikenhet drev mig mot röken tills jag förstod vad det var. Lite tidigt för majbrasan så det måste vara husbrand. Inget känt liv kom till skada, och familjerna fick tillfälligt inhysas i närmsta skola. Låt oss knäppa våra händer och böja våra huvuden i ödmjukhet, och bedja. "Herre, .."

IMG_1428b.jpg

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back