Dagens bild

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
00782fc4ad4c480d6fb14c96de00ba27.jpg
 

Raderad medlem 51742

Guest
Givetvis ok att posta bilder på snöslungor, så länge man har bytt till en turboladdad Hayabusa-motor. Skulle behöva en sån här på tomten just nu. Måste vara någon som byggt en sådan, men hittar ingen bild, så en liknande får duga som inspiration. Tror det är föregångaren eller ett tidigt, men avfärdat, koncept av Hayabusan.

blower3.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Givetvis ok att posta bilder på snöslungor, så länge man har bytt till en turboladdad Hayabusa-motor. Skulle behöva en sån här på tomten just nu. Måste vara någon som byggt en sådan, men hittar ingen bild, så en liknande får duga som inspiration. Tror det är föregångaren eller ett tidigt, men avfärdat, koncept av Hayabusan.

View attachment 481655

Såg en youtube på en liknande för många år sedan:

”To send it back where it came from”
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
1611f85677ce8f68252adb4fc4ffe25f.jpg


Det är ju lite fränt med snöslungor, men den här skönheten hade jag nöjet att få köra för ett tag sedan. Lite halvmäktigt att med 14 liters V8 på fullvarv angripa en snövall som bara liksom försvinner ut till vänster… 11 liter rak sexa driver själva fordonet.

Nu skall jag bara fundera över kopplingen till motorcyklar, men en sådan är att SMC kör årlig avrostning på detta flygfält.

Någon månad senare då.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Här är kopplingen mellan snöslunga och hoj solklar? Utan snöslunga skulle jag inte ploga vägar att köra hoj efter på vintern.


 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
När kommunen är så snälla att dom smäller upp en konst-is 1 minut från min lägenhet så kan jag inte låta bli att köpa ett par rör och lära mig traditionen. Sen är det bara skidåkning kvar, men det går alldeles för fort för mig.
IMG_8519.JPG
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
SKA DET INTE VARA MOTORCYKELANKNYTNING PÅ BILDERNA?:fakta
Men bäste Hr Lofterud, ämnesflykt är en väldigt stor del av detta fora. :7peta:fakta
Kolla tråden om Elhojar! :tungan
Ja Tesla har stora marginaler på bilarna pga stor integration som gör tillverkningen effektiv.
Men de sänker givetvis för att de möter större konkurrens globalt, främst i Kina.
Och troligen även för att få andra konkurerande bolag att gå i konken. Han är smart Elon.
De tjänar massor på varje bil trots sänkningarna.
Blir tufft för gammelbiltillverkarna att hinna ställa om samtidigt som de ska tjäna pengar. Få kommer lyckas.

Du är bergis emot snöskotrar och snöslungor också! :crash

Min bild hade Italienska fälgar, Tyska däck och Svensktillverkade bromsskivor på en motorcykel bakom en nyinköpt skiva med motorcykelanknytning. Så jag tar inte åt mig utan postar fler bilder med motorcykelanknytning! :krama

Saxon brukar börja med en låt där ljudet kommer från en känd motorcykeltyp.
Hadrianus mur har passerats med motorcykel... :)


 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top