Dagens bild

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Årets första Offroad! Ännu härligare än vad bilden visar! Faaan vad den här hojen äter upp grus/traktorspår till frukost. Det är bara vrida full jävla rulle, den ligger som ett strykjärn hela tiden.

Nära att välta dock nästan varje gång man ska vända i gräset där spåret tar slut.
 

Bifogat

  • A8D70B47-2517-41DA-871C-5208CCA1522C.jpeg
    A8D70B47-2517-41DA-871C-5208CCA1522C.jpeg
    2.5 MB · Visningar: 53

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Sol och +9 igår på Västkusten. Då får man ju ta en tur! Så jag lånade sonens Yamaha XT660 som jag får lov att smutsa ned om jag tvättar den efteråt. Och det behövdes sannerligen.

Jag veeet, eller borde veta, att man bör undvika grusvägar strax efter senaste snösmältningen (notera: detta är Västkusten, vi har snösmältning många gånger varje vinter, ibland varannan vecka). Grusvägarna är så enormt skitiga så här års. Fast å andra sidan är det ju lite gôtt att komma ut på småvägarna.

”Föret” var bitvis riktigt svårkört och jobbigt med vissa vägavsnitt mjuka som deg och grymt spåriga. XT:ns slitna Tourance-däck hade behövt bytas ut mot något med betydligt mera nabbar.

Bensträckare någonstans Lerum-Floda-Hindås (minns inte riktigt))
1676225333272.jpeg

Smutsigt blev det! Det var ingen riktig lera, jord eller så. Enbart stänk från vägbanan.
1676225498233.jpeg

1676225554075.jpeg

Behöver spolas av innan jag kan gå in i hallen! :)
1676225650563.jpeg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
f77005fedf3a16b0e97e51d7af259ea9.jpg

Blev faktiskt tvungen att stanna och ta en bild ikväll. Norrsken ser man ju nästan varje kväll som det är klart, men en sån formation ser man inte varje år, den saken är klar.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Torrt och fint på stora vägarna, men småvägar var lite mer spännande! 7 mil i närområdet blev det iaf.
 

Bifogat

  • 8C6F9659-0B1A-420F-BECF-F378D2364DE9.jpeg
    8C6F9659-0B1A-420F-BECF-F378D2364DE9.jpeg
    949.6 KB · Visningar: 19

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Ser att dom riktiga motorcyklisterna redan börjat njuta av vädret. Känner att det drar enormt i hojnerven på mig med, men ... jag tror jag är för bekväm. Jag har mitt batteri på bordet laddat och klart, dagen är ledig och framförallt solig, och kaffet har jag redan druckit. Så vad väntar jag på?

Kan det vara så att vintern deppat ner mig så pass att jag glömt hur man har kul? Kanske har jag glömt vad livet går ut på?

.. ska se om det hjälper med en stor matsked smör (= energi) i omeletten.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Ser att dom riktiga motorcyklisterna redan börjat njuta av vädret. Känner att det drar enormt i hojnerven på mig med, men ... jag tror jag är för bekväm. Jag har mitt batteri på bordet laddat och klart, dagen är ledig och framförallt solig, och kaffet har jag redan druckit. Så vad väntar jag på?

Kan det vara så att vintern deppat ner mig så pass att jag glömt hur man har kul? Kanske har jag glömt vad livet går ut på?

.. ska se om det hjälper med en stor matsked smör (= energi) i omeletten.
Go for it! Det är lycka, meditation, mindfullness att köra hoj!
Bättre än knark!
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
.. eh, jaha? Men skulle man inte kunna .. både knark och hoj samtidigt då och ha dubbelt så kul? ?

Det var egentligen ganska typiskt, när jag masade mig ner med batteriet till garaget så ringer telefonen och man måste hämta den 'andra halvan' på jobbet, alltså Camilla. Sen vill hon åka till Södertälje och äta på Subway, och det låter alldeles för festligt för att stå emot, och sen är det kväll och dagen är nästan slut.

Får se hur jag orkar imorgon. Jag verkar bli väldigt slö så här februari-mars tydligen. Vårtrötthet eller nåt. Spelar ingen roll hur mycket kaffe jag än dricker.

Just ja, det här var Dagens Bild tråden, inte gnälltråden. Så här är en bild på mina bildrör, det får det bli i alla fall tills jag plockat ut nån hoj i friska luften.

IMG_8427.JPG
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top