Dagens bild

f77005fedf3a16b0e97e51d7af259ea9.jpg

Blev faktiskt tvungen att stanna och ta en bild ikväll. Norrsken ser man ju nästan varje kväll som det är klart, men en sån formation ser man inte varje år, den saken är klar.

Putin, helt klart.

Torrt och fint på stora vägarna, men småvägar var lite mer spännande! 7 mil i närområdet blev det iaf.

Bifogat

• 8C6F9659-0B1A-420F-BECF-F378D2364DE9.jpeg
    8C6F9659-0B1A-420F-BECF-F378D2364DE9.jpeg
    949.6 KB · Visningar: 19
Ser att dom riktiga motorcyklisterna redan börjat njuta av vädret. Känner att det drar enormt i hojnerven på mig med, men ... jag tror jag är för bekväm. Jag har mitt batteri på bordet laddat och klart, dagen är ledig och framförallt solig, och kaffet har jag redan druckit. Så vad väntar jag på?

Kan det vara så att vintern deppat ner mig så pass att jag glömt hur man har kul? Kanske har jag glömt vad livet går ut på?

.. ska se om det hjälper med en stor matsked smör (= energi) i omeletten.

Ser att dom riktiga motorcyklisterna redan börjat njuta av vädret. Känner att det drar enormt i hojnerven på mig med, men ... jag tror jag är för bekväm. Jag har mitt batteri på bordet laddat och klart, dagen är ledig och framförallt solig, och kaffet har jag redan druckit. Så vad väntar jag på?

Kan det vara så att vintern deppat ner mig så pass att jag glömt hur man har kul? Kanske har jag glömt vad livet går ut på?

.. ska se om det hjälper med en stor matsked smör (= energi) i omeletten.
Go for it! Det är lycka, meditation, mindfullness att köra hoj!
Bättre än knark!

.. eh, jaha? Men skulle man inte kunna .. både knark och hoj samtidigt då och ha dubbelt så kul? ?

Det var egentligen ganska typiskt, när jag masade mig ner med batteriet till garaget så ringer telefonen och man måste hämta den 'andra halvan' på jobbet, alltså Camilla. Sen vill hon åka till Södertälje och äta på Subway, och det låter alldeles för festligt för att stå emot, och sen är det kväll och dagen är nästan slut.

Får se hur jag orkar imorgon. Jag verkar bli väldigt slö så här februari-mars tydligen. Vårtrötthet eller nåt. Spelar ingen roll hur mycket kaffe jag än dricker.

Just ja, det här var Dagens Bild tråden, inte gnälltråden. Så här är en bild på mina bildrör, det får det bli i alla fall tills jag plockat ut nån hoj i friska luften.

IMG_8427.JPG

Idag är det 1 mars och då kör man motorcykel. Det är sedan gammalt. :)

Så det blev en liten tur. På västkusten var det 7-8 plusgrader så det var inte jääättevarmt. Men det funkade - trots avsaknad av go'a grejer som värmehandtag, vindruta och annat sådant. Det blev inga jättekul foton, men ändå lite vacker Guzzitank och en snygg cylinder. Bilarna i bakgrunden får ni tänka bort.

1677699284655.png

Kompisen var med på sin Bayerische Monster Wagen. Han hade massa kul grejer på sin hoj; abs, antispinn, vindruta, värmehandtag, värmesadel och säkert ännu mer prylar än så.

Vilket nog var bra för på hemvägen på norrsidan av sjön Lygnern var det fläckvis skuggigt och halkigt, lågt stående sol rakt in i ögonen, gott om snabellagningar (redan! så här års!). Lite jobbigt faktiskt. Men det är väl sådant man får ta om man vill köra 1 mars.

Foton från fikapaus på macken i Hällingsjö.
1677699669299.png

Last edited:
Tog en liten premiärtur med superduken, har ju aldrig kört den innan då jag köpte den i Januari (från handlare med garanti annars hade jag inte vågat köpa icke provad).
Image_20230301_152120_155.jpeg

Precis som TMax säger för det mesta torra vägar men fortfarande lite snö och is i skuggiga partier. Kul i.a.f att testa nya hojen, ett par reflektioner är ju att jänkare överdriver som vanligt med ungefär 28000%, de kallar ju 1290'n "The Beast" men snällare V-twin får man nog leta efter, väldigt följdsam och snäll och drar inte riktigt iväg föränn 6-7000rpm. Reagerade även över hur sjukt mjuk fjädring den har, satte ett buntband på ena gaffelbenet och efter ett par svängar i laglig hastighet på kall dammig asfalt (6 grader) i "Road" läge så nyttjar den 2/3 av fjädringen redan. Comfort brydde jag mig inte ens om att testa, men förstår nu varför de flesta verkar lämna fjädringen i "sport" även för gatåka.

Stor skillnad mot min BMW där comfort är det jag använder mest, normal är ganska hård och sport är stenhård. Som en subjektiv bedömning efter en kort tur skulle jag nog påstå att comfort på BMW'n är nånstans mitt emellan road och sport på KTM, och "normal" på BMW är hårdare än KTM sport.

I.a.f kul med ny hoj och är defenitivt saker jag gillar med den, och några jag behöver vänja mig lite vid. Och aldrig kört en hoj i 6 grader innan och haft varma fötter, katten är glödhet, rätt skönt denna årstid men undrar hur det känns en varm sommardag ;)

Torsdag och strålande sol, 7+.
Kurt-Olsson har rutinen att avboka alla jävla möten och dra ut i skogen! Nu pasta o kaffe i lille naturköket! T7:an dominerar!

Bifogat

• 45C6C2EA-35B2-4FD2-B548-5E634B515E8D.jpeg
    45C6C2EA-35B2-4FD2-B548-5E634B515E8D.jpeg
    2.3 MB · Visningar: 20
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa