Dagens bild

ee6d9a2b51661ad3e6d0743ed7386b4d.jpg

Det är ju den tiden…

Det där var ju bara löjligt. Du har väl aldrig undgått det gamla tricket med en extra kopplingswire med på långresa?

Eller surar du för något? Märklig inställning.

Eller blir det svårt med engelsk hoj när man måste ha med en extra av ALLTING som lossnar längs vägen? :crash
Förlåt, du är ju inte min ovän så jag försökte, vad jag tyckte var hyfsat vänskapligt, bara retas lite tillbaka. :rodnar

Men om vi nu ska vara lite allvarliga då. Jag har hyfsad koll men 2000 hade Triumph fått några dåliga kopplingsvajrar som gick av inne mot nippeln. Vanligtvis börjar de fransa, och de som kom efter har också gjort det, så jag blev lite överraskad. Nu är jag inte förste ägaren av senaste Daytonan, utan den har haft 14, kanske inte så kärleksfulla, ägare innan. Den hade originalvajern från 2000 så istället för att fransa och gå trögt gick den av på alldeles för kort tid. Förra gången var för 20 år sedan över 100mil norr om Tokholma och då kom en ny som Blixten på garantin. För att undvika detta i framtiden modifierade jag en skruvnippel som ligger i tankväskan. På längre resor har jag naturligtvis med gas- och kopplingsvajer.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back