"Endast MC" - jag är kanske lite ute i ytterkurvan där, men jag skall försöka få ihop det på slutet:
Dagens bild:
Inte så himla unikt egentligen: fejkade budskap och anti-påståenden utan utgivare.
Nej, det anmärkningsvärda är att dekalen får sitta kvar. Vi befinner oss på Q-Star Lunde.
Lunde...? Japp, vid foten av Sandöbron, mitt i det socialdemokratiska hjärtlandet. Som det heter nu nuförtiin.
Alltså ett stenkast från Ådalenmonumentet. Fatta en sådan plats att få håna Partiet på. Ostörd.
Mer märkligt: i hamnen omedelbart nedanför Ådalenmonumentet ligger sedan några veckor "skandalskeppet Birger Jarl" som verkar ha gått upp helt i rollen som renegade och seglar runt mellan olika kajer och leker kurragömma med myndigheterna som givit henne nyttjandeförbud.
I gryningen på måndagen lämnade det skandalomsusade kryssningsfartyget M/S Birger Jarl – som numera heter M/S Baltic Star – kajen vid gamla Vivstavarvsfabriken i Timrå. Det trots att den fortfarande sedan drygt tre år tillbaka både har nyttjandeförbud och saknar trafiktillstånd enligt...
www.svt.se
Ägare till båten är kapitalistkarikatyren Leif-Ivan Karlsson.
Som nu alltså har dumpat den i famnen på det heligaste Socialdemokratin har.
Vad jag vill ha sagt...?
Tja, "The Times they are a-changing" passar väl ganska bra?
...å då har jag inte ens gått in på hur den bemannade, stolta Shellmacken i Lunde smälte ihop till en kortautomat i Q-stars regi.