Dagens bild

Väldigt intressant bygge, ser ut välgjord. Vem är byggaren?

Såna personer är intressanta att iallafall fall ha ett namn och ort på då man håller på med liknande projekt.
Om du skärskådar Enfielden så är den också aningen udda - tycker det ser ut som en elhoj.....

Tror/hoppas det är distansen. Ska bli bärgad ner till BMW-verkstad i Trondheim i dag. Får se vad domen blir.
Hoppas det löser sig för dig och att du kan fortsätta köra vidare. Verkar inget kul om man blir stående med ett sånt haveri.

Jag råkade ut för ett betydligt lindrigare haveri för några dagar sen, en avbruten väcxelpedal, även det lite små jobbigt då man inte är hemms, Detta löste sig med att grannen till svägerskan kunde svetsa den. Var annars påväg att köpa billigaste pinnsvetsen på jula, biltema för att bränba ihop den själv.

Håller tummarna för dig.

Om du skärskådar Enfielden så är den också aningen udda - tycker det ser ut som en elhoj.....
Ännu intressantare, jag har ju tre CB250N, kompressorhojen som är körbar, en som är uppstartad och ska få turbo och en tredje som jag just funderat på göra elhoj av bara för att göra nåt ytterligare udda av.

Ännu intressantare, jag har ju tre CB250N, kompressorhojen som är körbar, en som är uppstartad och ska få turbo och en tredje som jag just funderat på göra elhoj av bara för att göra nåt ytterligare udda av.
Kompressorhojen är din profilbild? Har du en byggtråd på den?
Poppar upp en o annan turbo i landet - kompisen hade en av de första i landet, en CB750 som han köpte ett USA-kit till ca 1972-73. Den hade egenheten att trotteln sögs fast när den laddade - han var tvungen att snärta upp den i fullgas för att fjädern skulle orka trycka ner trotteln igen. Löste det med dubbla fjädrar vilket tog livet av gasvajern på ganska kort tid.
En annan kompis har Max-grundarens (hamburgerMax) CBX m turbo - nästan mint condition, har nog inte körts på 15-20 år

Hoppas det löser sig för dig och att du kan fortsätta köra vidare. Verkar inget kul om man blir stående med ett sånt haveri.

Jag råkade ut för ett betydligt lindrigare haveri för några dagar sen, en avbruten väcxelpedal, även det lite små jobbigt då man inte är hemms, Detta löste sig med att grannen till svägerskan kunde svetsa den. Var annars påväg att köpa billigaste pinnsvetsen på jula, biltema för att bränba ihop den själv.

Håller tummarna för dig.
Hände mig i vintras. Splines på växelpedalen tog slut. Senare visade det sig att förra eller förförra ägaren gjort en fullagning.

Fick lägga i fyran med hjälp av en polygrip och kunde jobba klart hos kunden den veckan och ta mig hem(35 mil). Blev ganska mycket kopplingsslir på en SLR650 med fulla packväskor och i snö men det gick förvånansvärt bra.

Kompressorhojen är din profilbild? Har du en byggtråd på den?
Poppar upp en o annan turbo i landet - kompisen hade en av de första i landet, en CB750 som han köpte ett USA-kit till ca 1972-73. Den hade egenheten att trotteln sögs fast när den laddade - han var tvungen att snärta upp den i fullgas för att fjädern skulle orka trycka ner trotteln igen. Löste det med dubbla fjädrar vilket tog livet av gasvajern på ganska kort tid.
En annan kompis har Max-grundarens (hamburgerMax) CBX m turbo - nästan mint condition, har nog inte körts på 15-20 år
Japp, det finns en 45 sidor lång tråd här i turbo avdelning och 69 sidor lång tråd på maskinisten forumets mc avdelning. Så det finns lite att läsa för den som är intresserad och orkar.

Max grundaren var förövrigt gift eller sambo med farsans småkusin men dom skiljde sig.

Hände mig i vintras. Splines på växelpedalen tog slut. Senare visade det sig att förra eller förförra ägaren gjort en fullagning.

Fick lägga i fyran med hjälp av en polygrip och kunde jobba klart hos kunden den veckan och ta mig hem(35 mil). Blev ganska mycket kopplingsslir på en SLR650 med fulla packväskor och i snö men det gick förvånansvärt bra.
För mig blev det ca 2 mil grusväg på 3:an så jag hade tur.

Passerade över ett fjäll mellan vågåmo och fagernes . På 1400meter var det 3 grader och regn ? nu dricker vi kaffe på ett café mitt på fjället som just nu för oss upplevs som en oas! Living the dream! ???3E8C8B09-3178-4667-BE8B-5ECDBDD11AEB.jpegPs: jag åker i jeans skinnpaj och jethjälm, som man gjorde förr ?

Japp, det finns en 45 sidor lång tråd här i turbo avdelning och 69 sidor lång tråd på maskinisten forumets mc avdelning. Så det finns lite att läsa för den som är intresserad och orkar.

Max grundaren var förövrigt gift eller sambo med farsans småkusin men dom skiljde sig.
Då blir det till att läsa - samma material på båda ställena??

Då blir det till att läsa - samma material på båda ställena??
Är väl en del samma, med det har varit mycket olika diskussioner på de olika forumen. Utan dessa två forum hade jag nog haft svårt att lyckas.

Jag kastades 35 år tillbaka i tiden, snabbast möjligt rep för att kunna köra då frugans kusinbarn kom med en kines som vägrade starta.

Första förslaget från 12-åriga ägaren var att tejpa fast pickupen till tändningen som var bortslagen från blocket men detta testades ej.

Jag tog lite Kajsa Varg, nån form av kemiskmetall, lite muttrar, glasspinnar, kartong och eltejp så hoppas den sitter hyfsat i alla fall ett tag.
20220802_090645.jpg

En sväng i Danmark några dagar, sol enligt prognosen innan jag stack, nu risk för regn flera dagar. Köra i regn e värdo.
Nu får den stå på hotellets parkering över natten. Obs. Min utan släp. Fler som söker skydd.
View attachment 474636
Ja, det är din som står där inne i portalen i bakgrunden va? ;)

Ordnas bärgning o alles via försäkringsbolag eller ordnat själv?
Bilsport & MC. Men dom ordnar inte så mycket. Dom har lagt en körorder till bärgaren. Han kunde inte i går och hänvisade till i dag. Och i morse fick jag besked om att i dag inte funkade i dag, men sannolikt i morgon. Väntar besked nu. Har suttit här och häckat sen runt 14.00 i går. Närmaste auktoriserade är Trondheim, ca 35 mil bort. Vilket blir lite bökigt. Men vill till ställe där man kan hantera det mesta, inte till en liten meck i bygda.

Sen brukar ju försäkringsbolagen normalt alltid själva tala om vikten av auktoriserade verkstäder, så då får det bli så.

Skriv gärna hur upplevelsen med FB och allt blev. Just vid dom här gångerna när något händer man vill ringa 1 samtal o sen fixas allt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti