Dagens bild

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nice! Riktigt kul när man kan dela intresse med sina barn. Hittade du felet på växellådan i lillcrossen?

Jo, vi ha hade det kul och bitvis jobbigt bägge två?

Har hittat felet i lådan, är "doggarna" och drevet på tvåans växel som är nötta. Nu funkar den som den ska med en ny låda från Frankrike tackvare en fransman på jobbet och hans kompis i Frankrike.
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Första uppstart efter sin dvala på ca 12 år. Tog cirka 10 kickar så hoppa den igång. Härligt
509348142f50677da3f1c9b367516d4a.jpg
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Idag blev det en tur med Katanan, fortfarande runt 30 grader, men om man kommer upp en 5-600 meter över havet så är det några grader lägre. Bilden är tagen på piazzan i Rocca di Papa, för de som är tillräckligt gamla för att ha sett den första Rosa Panternfilmen med Peter Sellers och David Niven så var det här den gamle mannen försökte korsa piazzan medan de körde fram o tillbaka för att hitta en väg ut från byn

20220522_124216.jpg
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Dagen är ju inte slut än men undertecknad känner sig redan ganska slut efter att brottats med KLR:en efter en samåkning med grabben och hans något lättare PY80. Kan konstatera att nån Pol Tarres är man då inte och konditionen är nog inte heller på topp

PY80:in som fått renoverad underdel med ny låda, nya lager och packboxar startades upp idag på morgonen och första svängen efter skogsvägar var väl inga problem men sen sa frun nåt om att köra en sväng i skogen. Detta slutade med att vi var och kollade efter vinterns älgbetesskador på den egna marken (annars hade vi nog brutit mot terrängkörningslagen) och sen skulle vi ju hem och där jag trodde det skulle vara hyfsat visade det sig inte alls vara det utan ännu värre än där vi kommit. +22,5 grader varmt och sol gjorde ju att det blev hyfsat svettigt, fast man ska ju inte klaga, förra helgen tog jag ju mig inte fram pga 30 cm snö på skogsvägarna.

Grabben är i alla fall nöjd nu då vi fått i gång hans cross

View attachment 472146View attachment 472147View attachment 472148
Va härligt alltså. Kvalitetstid far o son. Härlig miljö där ni kör
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Härligt med hojgäng som kör tillsammans Bara jag kvar nu som kör i det gänget som körde förr.

Fb grupp här i Värmland där man kan lägga upp evenemang och så ansluter det folk brukar va många i början på året men normalt är det mellan 5-10 pers kanske på en körning


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tog den första längre turen med TW:n idag, vi måste ju skapa lite förtroende inför kommande touring mot Finland och Norge :)
Perfekt redskap när man bor som jag gör, lite avsides.
Dom riktigt små, och sumpiga vägarna gör den sig bäst på, man kan alltid lyfta den om man kör fast.
Lite vanesak att ballongdäcken uppträder lite annorlunda än vad jag är van vid, men kan ge lite extra bärighet.
Och vissa sträckor är fortfarande snötäckta.
200-kubikaren känns harmonisk kring 80km/h på landsväg, även om den går strax över 100km/h(jag har drevat den lite högre än original).
Men ska sätta dit en varvräknare för att bedöma hur mycket den varvar.
Positivt var att dagens tur på 10 mil slukade 3 liter bensin :tummenupp

TW200_01.jpg

TW_1.jpg

TW200_02.jpg
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Tog den första längre turen med TW:n idag, vi måste ju skapa lite förtroende inför kommande touring mot Finland och Norge :)
Perfekt redskap när man bor som jag gör, lite avsides.
Dom riktigt små, och sumpiga vägarna gör den sig bäst på, man kan alltid lyfta den om man kör fast.
Lite vanesak att ballongdäcken uppträder lite annorlunda än vad jag är van vid, men kan ge lite extra bärighet.
Och vissa sträckor är fortfarande snötäckta.
200-kubikaren känns harmonisk kring 80km/h på landsväg, även om den går strax över 100km/h(jag har drevat den lite högre än original).
Men ska sätta dit en varvräknare för att bedöma hur mycket den varvar.
Positivt var att dagens tur på 10 mil slukade 3 liter bensin :tummenupp

View attachment 472161

View attachment 472162

View attachment 472163
Tw är coola skogsmullar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top