Dagens bild

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Nazistglass!

Att den har flugit under radarn så länge är obegriplig.
Bara en tidsfråga innan drevet drar igång.

Trevlig hoj. Röd!
Den hörs ända hit...
1650523846574.png

1650523910842.png

Men du har öppnat mina oskyldiga ögon. Tänkte inte på det. Och här har jag smaskat i mig 88:eek:r på löpande band utan en tanke på dess smutsiga bakgrund. Nu måste jag iväg och köpa ett prepperlager innan PK radarn får korn på det här.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
View attachment 470988

View attachment 470989

Men du har öppnat mina oskyldiga ögon. Tänkte inte på det. Och här har jag smaskat i mig 88:eek:r på löpande band utan en tanke på dess smutsiga bakgrund. Nu måste jag iväg och köpa ett prepperlager innan PK radarn får korn på det här.
När kriget gick sämre för Tyskland blev de svenska nazisterna mindre självsäkra och i stället för att hälsa öppet med ”heil Hitler” började man använda siffran 88, som motsvarar HH, då H är den åttonde bokstaven i alfabetet.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ledsen att ranta sönder en bra bildtråd.
F'låt.

Ja, samma typ av sekundärkränkta människor som nästan dooog över Nogger Black har försökt dra just dom associationerna med 88an.

Historielösa fånar.

88an var helt enkelt produkt #88 som upphovsmannen Trollhätteglass lanserade, och tydligen stannade kreativiteten i glassen.

Jag bjuder på en bild som kompensation för mitt pladdrande.

088e2142a125c93ac5da0c56b64b80e9.jpg

Att notera: "Dubbelpinne" nere till höger försvann huxflux redan innan debatten om Azofärgämnen fick styrfart.
Antar att den var loaded.

Det är mer än 50 år sedan jag åt min sista Dubbelpinne, men jag kan fortfarande känna ett sug och en skugga i munnen av den mycket speciella smaken.
Igloo var för övrigt aldrig ett alternativ.

Slut.
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Ledsen att ranta sönder en bra bildtråd.
F'låt.

Ja, samma typ av sekundärkränkta människor som nästan dooog över Nogger Black har försökt dra just dom associationerna med 88an.

Historielösa fånar.

88an var helt enkelt produkt #88 som upphovsmannen Trollhätteglass lanserade, och tydligen stannade kreativiteten i glassen.

Jag bjuder på en bild som kompensation för mitt pladdrande.

View attachment 471001

Att notera: "Dubbelpinne" nere till höger försvann huxflux redan innan debatten om Azofärgämnen fick styrfart.
Antar att den var loaded.

Det är mer än 50 år sedan jag åt min sista Dubbelpinne, men jag kan fortfarande känna ett sug och en skugga i munnen av den mycket speciella smaken.
Igloo var för övrigt aldrig ett alternativ.

Slut.
Minns att storstruten kostade 1,25 men fanns det inte en som hette "Puck", var fyrkantig och kostade 50 öre?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Förstår inte sammanhanget att man refererar 88 glass me flygplan å kanon från andra världskriget... De är bara en glass me ett siffer namn..
Samma sak me nogger å nogger black... Istället för att ta bort en himla god glass så hade man kunnat döpa om den till nogger lakrits, eller någe åt de hållet..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Förstår inte sammanhanget att man refererar 88 glass me flygplan å kanon från andra världskriget... De är bara en glass me ett siffer namn..
Samma sak me nogger å nogger black... Istället för att ta bort en himla god glass så hade man kunnat döpa om den till nogger lakrits, eller någe åt de hållet..

Lakrits!? Är du galen!? Lakrits är ju svart! Det kan ju kränka någon tomte.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Blev några mil idag, gäller att passa på dådet är väder. Jag kollade väderprognosen och dom lovar mer mot -10 på nätterna nästa vecka så då blir det nog rent av skotern igen om inte snön hinner tina bort.20220421_182112.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ohh, Bosse, har du också Trailmax däck?


Det är mina vårdäck, då grusvägarna börjar torka upp åker ser på Starcross 5 hard och Mitas CO2 däck på. Trailmax däcket anser jag vara ett asfaltdäck som är totalt värdelöst på grus. Troligtvis en stor orsak till att jag har två titanplattor i vänster knä.

Har två uppsättningar kompletta hjul till hojen, smidigt att byta hjul om man ska åka asfalt eller grus, har även dubbdäck till hojen som jag brukar kränga på på vintern.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Har två uppsättningar kompletta hjul till hojen, smidigt att byta hjul om man ska åka asfalt eller grus,
Verkligen. Jag borde också skaffa extra hjul till mina hojar. Till asfalt, när man ska till Nynäshamn och fika eller på långtripp till Tyskland, samt grusdäck när man bara vill upptäcka bortglömda tomter i terrängen.

Men, dom ser ju ut som Trailmax. Jag kunde svära på att det var det, kolla..

IMG_3692.JPG


.. tror t o m att det står "Trailmax" på ditt framdäck (?)

Jag körde motocross med mina Trailmax (fram & bak) i somras, gick ju så där men mitt problem är väl att jag är tung som en elefant, och min lilla KLX230 bottnade fjädrarna i nästan varje hopp och puckel. Men det blir det ändring på denna sommaren med min KTM 350!
 
Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Fram är det ett Trailmax däck, bak är det ett Bridgestone däck men kommer inte ihåg vad det heter
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Bridgestone .. aha, det låter skönt. Jag har tänkt lite på att skaffa ett par Dunlop K180, "dirt track" däck, se vad som händer. Kolla vilket skönt mönster dom har, inget man direkt vill ner i geggan med men dom greppar väl grus och asfalt bra om man vill ut i åkern och skrämma lite gäss?


IMG_2631.JPG


Jag återkopplar i KTM 350 tråden ...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top