Rockmorsan
Långsamtgående fordon
En 1800 tals avstyckad gård, vedeldad med vedspis o kakelugn för värme. Gick i snitt 18 kubik ved per år. Jag orkade från nov 2012 till aug 2018. Sen var kroppen slut. Och att fixa fönster, renoverat nästan hela huset, byggt nytt avlopp och ny brunn. Men en sommar duschade vi ute och toapapper gick inte i toan på många månader. Plus trädgård, även om jag gjorde ängsmark av det mesta. Sen högg grannen, Svenska skogsplantor ner skogen bredvid helt och då grät jag och kände att lugnet var förevigt borta. Min dåvarande kille bröt ryggen 2014 så det mesta av allt låg på mig. Många hojar i garaget men varken ork eller tid att köra.Stämmer bra! Jo men det är ju sjysst med hus och garage här ute, dock bara en hoj i mitt stall! Vad fick dig att lämna?
Men jag saknar drömmen jag hade när jag köpte huset till mig och mina barn. Nu har barnen flyttat till eget och till pappan. Nu vet jag att hus orkar jag inte, sorgligt men hoppas läka kroppen så jag kan ta upp hojkörningen igen, den är viktigare för min själ än hus.