Old Badger
SportHojsentusiast
Hur i hela hinner man köra sådana kilometer?
Tycker ändå att jag körde en hel del mellan renoveringarna på tiden när kawan var i trafik, men inte i närheten till att jag skulle få ihop några femsiffriga miltal, trots både nytto och nöjjeskörning varje dag.
Kanske att bo på ett ställe där inte vatten kommer emot efter max 3 mil oberoende riktning kan göra en viss skillnad iofs, men ändock, vart får man tiden ifrån?
Det är väldigt mycket för en hoj, samtidigt är det "bara" 1200 mil per år. Aldrig kört så mycket på en säsong själv men ska väl inte vara särskilt svårt.
En fråga, är det "vägfärjor" som är gratis och bara rulla på för att ta sig över till Finland eller måste man boka osv. Och hur lång tid tar det över? Det är väl ett antal färjor?

Först måste jag be om ursäkt att jag inte har en bild idag. Avvikelse från trådämnet men detta är SportHoj!

Som sagt, det är inte så många mil per år, jag kör 1 500 - 2 000 mil om året totalt på samtliga hojar. Ibland mer men aldrig mindre. I år har jag pendlat sedan mars tack vare Corona.
Vad gäller färjorna till "Riket" så har jag mest tagit norra linjen. Mest köra och mindre båt. Men Kökar, södra linjen, måste man bara besöka så minst en övernattning är ändå ett måste. Nu är vädret som det är och med bra väder är det som paradiset, med dåligt väder så är man mitt ute i Östersjön. Men har man motorcykelintresse så är det inte så jobbigt som för bilisten som köpt motorcykel!
När jag var småbarnsförälder var det inte lika lätt med tiden men det går ändå att få ihop mil!

Vid resor tog familjen bilen och jag körde SportHoj. Ibland körde vi tillsammans, ibland bestämde vi var vi skulle träffas. Vid varje rast eller på kvällarna var jag huvudansvarig för barnen.
Men det räcker inte bara att köra mycket, man måste också ge sitt fordon kärlek och omvårdnad också!

Nu är jag hyfsat bra på att underhålla mina fordon jag gillar vilket underlättar om man vill äga en långmilare.