Dagens bild

Storlek
View attachment 511480
Jag brukar skala ner bilder till 1200 x vad det blir. Varför belasta med mer än nödvändigt ! ?
Exempel
Fattar! Jag hade gärna skalat ner bilden om jag visste hur jag ska göra, jag gör allt i telefonen numera.
Skaffade en ny iPhone i vintras, och det var efter det som bilderna började bli länkade här.
Så det är såklart den nya kameran som tar överdrivet stora bilder.

Finns det någon funktion här på site. Där man kan konvertera ner bilderna innan man postar dom?

Fattar! Jag hade gärna skalat ner bilden om jag visste hur jag ska göra, jag gör allt i telefonen numera.
Skaffade en ny iPhone i vintras, och det var efter det som bilderna började bli länkade här.

Finns det någon funktion här på site. Där man kan konvertera ner bilderna innan man postar dom?
Det borde(?) finnas en app för bildbehandling till iPhone ?
Själv använder jag Gwenview (i Mint Linux på datorn)

Perfekt temperatur är mellan 28 - 33 garder, under 27 grader så fryser man av fartvinden. T.ex. vintras hade vi 25 grader uppe i norr på semestern, och då var man tvungen att ha på handtagsvärmaren och dubbla lager kläder, för att inte frysa.
Ja 26 grader å ut mot Norrtälje i 180 å perforerat va lite kallt. Men kör jag i 70 blir det nog nästan för varmt

Har du provat TapaTalk för att surfa på forumet? Använder du den appen på iPhone får du en fråga angående vilken bildstorlek du vill ha när du laddar upp en bild. Du slipper även en mängd annonser…

Dags att ställa in i "garaget" bland resten av hojarna - ser att jag glömde att fylla i "Brembo" med rött på bromsoken, skippade backspeglarna, de är för fula. Ska nog ta bort regskylten också.......
1741517499484.png

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...