Dagens bild.

h.yson

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
För oss som tar mopedåkningen seriöst 😜
Nu börjar det kännas bråttom att få klart 125an.

vlcsnap-2021-04-18-19h04m13s741.jpg
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Suzuki GT 250 -80
Jepp, inget mysigt hojvädet.
Drömmer mig tillbaks till Nordslingan. Eller inte. Fortfarande så både lockar den och skrämmer.
 

Bifogat

  • 524AD1B8-659C-4B14-BE76-4514F66EF051.jpeg
    524AD1B8-659C-4B14-BE76-4514F66EF051.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 42

h.yson

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
Huligan där! Vattenkyld K50?
Ja, fast bara på toppen. Självcirkulerande termosifon som jag snickrade ihop av lite grejer jag hade liggandes. Hade lite problem med kylningen först då flänsarna ligger fel för denna motor, tempen stack snabbt över 220°C som var max för mätaren även vid lugn körning. Med luftskopet under cylindern som styr luften genom flänsarna vart det mycket bättre och höll sig kring 150-170°C. Går nog att få ur mycket mer effekt men vill att det ska funka att köra med i skogen också, kan ju tugga på i uppförsbacke på fyran i 30-40 och då toppar den närmare 120 också.

Lite dum cylinder då dom använt samma gjutning som den kortslagiga varianten och bara förlängt loppet så durationerna ligger på 140-190 och det kanske funkar på en scooter med variator då jag upplever att effektbandet blir lite smalt med en dip innan pipan kommer så kan fastna lite mellan 3an och 4an kring 70kmh om jag inte varvar ur 3an tillräckligt men annars kan jag ligga på 90-100 och bara blippa på gasen 25-50%. Är inte så sugen på att slipa i nikasilet men man skulle ha sänkt cylindern någon millimeter och höjt avgasporten motsvarande för bättre blow down.
 

Bifogat

  • IMG_20200502_194447.jpg
    IMG_20200502_194447.jpg
    3.5 MB · Visningar: 26

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Yamaha XT600E, BMW F800GS, Suzuki DL650
Blev en bra tur om 53 mil i dag. Arkösund besöktes. 38-39 år sen förra gången. Och kärt återseende av Simonsberget i Tunaberg. Här klängde man en hel del under andra halvan av 80-talet.

IMG_20210430_133905-01.jpeg

IMG_20210430_094240-01.jpeg

IMG_20210430_112854-01.jpeg
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning: Triumph Bonneville T120 – Lugnande Pulser.

I vardagens stress, kontors...

Kawasakis 2022 MX-modeller

Kawasaki har presenterat fe...

Delta i World Adventure Week

World Adventure Week äger r...

Service hos Lillemans MC

Efter de första hundra mile...

Bildsvep från Ducatis bandag på Karlskoga

90 sugna Ducatister på plat...

Brad Binder förlänger med KTM

KTM:s första MotoGP-racevin...

Jämförelsetest Indian FTR 1200 S, gammal mot ny

Indian FTR S årsmodell 2019...

Vinnarna från Custom Bike Show

Anders Göth ställde ut fler...

Snabbare leveranser och fler upplevelser hos Touratech

Under 15 år har Touratech N...

Genomtänkt för touring!

Dainese har tillverkat mc-k...

Top