Dagens bild

Jepp, inget mysigt hojvädet.
Drömmer mig tillbaks till Nordslingan. Eller inte. Fortfarande så både lockar den och skrämmer.
 

Bifogat

  • 524AD1B8-659C-4B14-BE76-4514F66EF051.jpeg
    524AD1B8-659C-4B14-BE76-4514F66EF051.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 42
Huligan där! Vattenkyld K50?
Ja, fast bara på toppen. Självcirkulerande termosifon som jag snickrade ihop av lite grejer jag hade liggandes. Hade lite problem med kylningen först då flänsarna ligger fel för denna motor, tempen stack snabbt över 220°C som var max för mätaren även vid lugn körning. Med luftskopet under cylindern som styr luften genom flänsarna vart det mycket bättre och höll sig kring 150-170°C. Går nog att få ur mycket mer effekt men vill att det ska funka att köra med i skogen också, kan ju tugga på i uppförsbacke på fyran i 30-40 och då toppar den närmare 120 också.

Lite dum cylinder då dom använt samma gjutning som den kortslagiga varianten och bara förlängt loppet så durationerna ligger på 140-190 och det kanske funkar på en scooter med variator då jag upplever att effektbandet blir lite smalt med en dip innan pipan kommer så kan fastna lite mellan 3an och 4an kring 70kmh om jag inte varvar ur 3an tillräckligt men annars kan jag ligga på 90-100 och bara blippa på gasen 25-50%. Är inte så sugen på att slipa i nikasilet men man skulle ha sänkt cylindern någon millimeter och höjt avgasporten motsvarande för bättre blow down.
 

Bifogat

  • IMG_20200502_194447.jpg
    IMG_20200502_194447.jpg
    3.5 MB · Visningar: 26
Blev en bra tur om 53 mil i dag. Arkösund besöktes. 38-39 år sen förra gången. Och kärt återseende av Simonsberget i Tunaberg. Här klängde man en hel del under andra halvan av 80-talet.

IMG_20210430_133905-01.jpeg

IMG_20210430_094240-01.jpeg

IMG_20210430_112854-01.jpeg
 
Last edited:
f1fabc5ba7616cbf0fb2fc1cf4a6df5f.jpg

Blev mekande idag.
Renoverat ryckutjämnare och monterat en tail tidy
Tjusigt.
På den där är det faktiskt helt motiverat att fixa till bakstänkan.
För mig small det av två stycken, innan jag gjorde samma modifikation.
Trodde bara det var otur första gången, men två gånger? :va
Jag tror att den är för lång och tung med blinkers och nummerplåt, så får den rätt "sving" då knäcker man den.
Men trevlig hoj, jag tyckte väldigt bra om den, hade ett mindre problem med elsystemet, det var allt :tummenupp
 
Tjusigt.
På den där är det faktiskt helt motiverat att fixa till bakstänkan.
För mig small det av två stycken, innan jag gjorde samma modifikation.
Trodde bara det var otur första gången, men två gånger? :va
Jag tror att den är för lång och tung med blinkers och nummerplåt, så får den rätt "sving" då knäcker man den.
Men trevlig hoj, jag tyckte väldigt bra om den, hade ett mindre problem med elsystemet, det var allt :tummenupp

Ja jag tyckte det blev bättre.
Är riktigt nöjd med den, känns lagom liksom, åker ju mycket överallt även en del enduro med den och det funkar.
Saknar lite power om man jämför min 690 jag hade, men man kan inte få allt.
Sen tycker jag om enkelheten, därför jag valde bort t7an även om den kändes enormt häftig.
Tror jag ska ge mig på att pilla lite med sån där o2 fix i framtiden. Vi får se nu vill jag bara åka och leva livet
 
Bästa fulmecket. Någon som känns vid denna hoj?
Det där fula sättet att leda ut kondens/sludge från vevhusventilationen fungerar ju på kort-korta sträckor (typ som posör till närmsta fik) men för längre kan man lika gärna köra med den inbyggda oljefällan och låta den varma motorn/oljan förånga vattnet - så slipper man "coola" colaflaskan.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top