Dagens bild

4d19e0ce4775d45f050dd31dcbf6d3d0.jpg

Snabbast på Bulten idag.

6a0e611eaaa715c04baaa1e22afa7ed2.jpg

Skickat från min iPad med Tapatalk

Som den uppmärksamme redan förstått från tidigare inlägg så var det soligt på västkusten idag.

Alltså läge för en liten tur i norra Halland, en del på asfalt och en del på grus. Den är ju höst (=regnigt) och vissa grussträckor var mjuka som bull-deg och riktigt "fjädrade" under däcken. Jag trodde först det var punka ändå tills jag insåg att inte det inte var däcken som var mjuka, det var vägbanan.

På andra ställen var det nygrusat, så nygrusat att det endast var ett par hjulspår i den mjuka och go'a(?) vägbanan. Utanför hjulspåren var ytskiktet mjukt som .... bull-deg! Där också. Så ingen kan säga att det saknas äventyr i Halland. Ewan och Charlie, gå och göm er! :)

Hade massa annat inbokat som behövde fixas så det var bara en kort tur, 9 mil. Jag tänker då på hojkompisen Bengan som en gång sade "det är ju ingen vits att kallstarta hojen för mindre än 20 mil" :)

IMG_7690_mindre.png

Operation rädda gixxer!

5hix2j1dyog2wzzbe8ihywq

Fuskar och lägger in en till, tungt djävulen att knuffa upp för backen till gäststugan, ingen praktisk verkstad, men borde vara mussäkrare, går att värma upp, och finns ölkyl.

v4wxopwznjz8l3hshh6oz4

Rentvättad efter första novemberturen. :)
IMG_5967.jpg

Var tvungen (!) att ta en tur med Dunderklumpen också. Den har ju precis fått nytt rostfritt avgassystem.
Utan mellanljuddämpare! :kär

Z1300DFI.jpg

Tack! :)

Lagt många timmar på den.
Gillar att ha mina gamla hojar i så fint skick som möjligt. Både mekaniskt och kosmetiskt.

Var tvungen (!) att ta en tur med Dunderklumpen också. Den har ju precis fått nytt rostfritt avgassystem.
Utan mellanljuddämpare! :kär

View attachment 456899

Smokey Camp tidigt 80-tal! På den lilla asfaltplätten kördes det upp hojar som "börnade" en liten stund.
Sedan hördes någon som fortsatte tills bakdäcket small.
Alla måste naturligtvis kolla vem som var så dj..la dum.
Där satt Arto, lätt överförfriskad, på sin gula!

https://www.youtube.com/watch?v=uIEgwwZpL-o

En annan tid.
Och visst är en vårblomma vackrare än det amerikanska ordet för munk! :)

Smokey Camp tidigt 80-tal! På den lilla asfaltplätten kördes det upp hojar som "börnade" en liten stund.
Sedan hördes någon som fortsatte tills bakdäcket small.
Alla måste naturligtvis kolla vem som var så dj..la dum.
Där satt Arto, lätt överförfriskad, på sin gula!

https://www.youtube.com/watch?v=uIEgwwZpL-o

En annan tid.
Och visst är en vårblomma vackrare än det amerikanska ordet för munk! :)

Smokey Camp. Där vågade man sig inte inte in som tonåring.
I vårt fall inte första året när man körde ner med moppe. Vi campade ute längs vägen. Låg i tältöppningen och tittade ut på den ändlösa show som rullade förbi utanför.
När vi vaknade nästa morgon hade liksom Smokey Camp flyttat över till oss. I vart fall de värsta busarna som hade slängts ut på natten och dom återfanns nu på rad där vi bodde. Scary!

Men det gick bra. Vi blev maskotar, och åkte in till byn för att handla när dom behövde något.
...eftersom snuten satt upp en blåskontroll halvvägs. Dom brassade käk till oss, och vi hade råd att stanna kvar en dag extra och lösa biljett för det som blev över när vi handlade.

En annan tid indeed.
Ursäkta utvikningen.

IMG_20200920_163635.jpg

Bild tagen i september. Ibland gör jag upptäcktsfärder på grusvägar. Här utanför Trollhättan, detta ser ut att ha varit ett brofäste tidigare.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa