Dagens överdrift!!!?

polarns lillbrorsa snackar hejvillt om 45Hk på 125a crossar osv.. men jag har ingen aning.. mest moppe snakc antar jaG diiireKCT

125cc crossar i standardutförande brukar ju ligga på runt 40 hästar

Det går att få ur 55 hk. Vet inte om just denna har, men 55hk på veven är INTE omöjligt. Löfte.

Helt klart en enorm överdrift. I det skicket den ser ut att vara i ska han vara glad om han har 35 hk.. En original 450cc-cross ligger på ca 55 hk.

Jävligt bra avgassystem och Reed som ger 15hk extra! Hahaha i fablernas värld :D

ehhöö...220 literhästar? Tror det är en liten drömmare, el att någon lurat i honom fantasihästar.

Tack för svaren.

Att detta ex inte har det är väl ingen vild gissning men jag trodde faktiskt inte ens fabrikstrimmade 125 cc kunde krama ur så mycket effekt.

Eftersom han även skryter med toppfarten ("ca 130km/h"), så antar jag att den är drevad för fart.
Med 55 kusar borde den göra sisådär 160-170 knut...
Mitt antagande:
Hojen hade 30-35 häst original.
Han bytte reedventiler och gick på säljsnacket om effektökning på "minst 20%!!!".
35 hk + 20% = 42 hk.
Sedan bytte han även avpuffningsanläggningen "vilket ger en effektökning på minst 20%!!!".
42 hk + 20% = 50,4 hk.
Sedan lägger man på lite skrythästar eftersom "man justerat tändningen och förgasaren - Det gav lika mycket som trimmet!!!".

Verkligheten:
Gav 35 hk original.
Efter trimning - 35 hk + oljud...

Gp 125:orna har runt 55 bakhjulshästar o de är ju preppade så mkt det går.

Så att han har det i sin ledsna cross tvivlar jag på.

träffade en kille när jag var och körde bana i falkenberg, hans son körde en honda rs125 han sa 52bakhjulshästar fy fan va den gick! hängde med 1000cc

Back