Dagen man inte längtar efter :(

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
.. har kommit.. :(

I fredagskväll körde jag till Klippan för att träffa tjejen på ngn fest vid skolan (studentfirande)
på väg hem sen när jag skulle jag köra från parkeringen händer det..
Ligger MAX i 20km/h & bromsar in lite innan jag ska svänga.. just där ligger det ett lager grus på marken, hjulet låser sig & vips så ligger man där med hojjen över sig..
Enligt skrapmärkena på parkeringen så åkte jag 3 meter (så fort gick det inte :fakta )
vänster blinkers trasig, halvkåpan skrapad, litet märke på sliponet, skrapad backspegel samt märken längst ut på hantaget & kopplingshandtaget..
Skrapat skinnstäl på sidan & ryggen & en hyvlad knoge på handsken..
Jag undrar hur min knoge hade set ut om jag inte hade haft ngt ställ på :(

Till er som inte kör med skydd som täcker er helt: Använd det & har ni inget så är det dags att tänka på att skaffa ett.. även om det "bara" är en liten vurpa så ser man hur bra det skyddar

& undvik mörkerkörning, hade det varit på dagen så hade jag kanske sett gruset på vägen :(

Med mig gick det bra.. Fick ett blåmärke på höften då jag fick hela smällen där :(

fan va trist... men tur att du klarade dig med små blessyrer i alla fall.

tänk så här... det kunde ha varit i 90-110 km/h i en kurva med rullgrus... hur tror du då hojen hade sett ut ? så kanske lite tur i oturen...

så vad händer nu då ? försäkring som täcker det ?
eller det kanske inte blir så farligt dyrt att fixa själv ?

Njae.. blev lite dyrare än självrisken (runt 1200:- mer) men använder jag den så tar det 5 år för att komma upp i den premien jag ligger i just nu, så jag kör med det i år & lagar det till vintern..

Du tyckcer väl det är hemskt just nu men det kan ju hända betydligt värre saker när man är på 2 hjul. Så jag tycker du ska vara glad att det inte blev värre skador :) Låter som en bra strategi att vänta til vintern med reparation.

spirre skrev:
.. har kommit.. :(

I fredagskväll körde jag till Klippan för att träffa tjejen på ngn fest vid skolan (studentfirande)
på väg hem sen när jag skulle jag köra från parkeringen händer det..
Ligger MAX i 20km/h & bromsar in lite innan jag ska svänga.. just där ligger det ett lager grus på marken, hjulet låser sig & vips så ligger man där med hojjen över sig..
Enligt skrapmärkena på parkeringen så åkte jag 3 meter (så fort gick det inte :fakta )
vänster blinkers trasig, halvkåpan skrapad, litet märke på sliponet, skrapad backspegel samt märken längst ut på hantaget & kopplingshandtaget..
Skrapat skinnstäl på sidan & ryggen & en hyvlad knoge på handsken..
Jag undrar hur min knoge hade set ut om jag inte hade haft ngt ställ på :(

Till er som inte kör med skydd som täcker er helt: Använd det & har ni inget så är det dags att tänka på att skaffa ett.. även om det "bara" är en liten vurpa så ser man hur bra det skyddar

& undvik mörkerkörning, hade det varit på dagen så hade jag kanske sett gruset på vägen :(

Med mig gick det bra.. Fick ett blåmärke på höften då jag fick hela smällen där :(

Lider med dig. :( Skönt att du klarade dig. :)

Jag lärde mig också att man alltid skulle har skydd när man kör ovsett fart. Enda skillnaden mot dig var att jag körde i jeans.

Aj fan... tråkigt som fasen. Synd på din fina ducce, men huvudsaken är att du är ok!
Som sagt innan, skydd är en nödvändighet oavsett fart.

Alltid tråkigt! men jag måste säga att du hade grym tur i oturen!! som någon sa det kunde gått mycket snabbare.. Trist med hojjen, men det lät som rätt lindriga skador, och skrapat ställ är bara tufft ;)

Som jag sa irl. Trist som f/n! :(

Men du klarade ju dig bra och det är det viktigaste :)

Ses i kväll
:hej

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back