Dagbokstråden

Hahaha, Kvarnis ja...heeelvete vad han skulle kunna fått ihop roliga byggen om han bara får ur tummen. :D Den vita RA:n vi hämtade tillsammans i England är ju på G...och har varit det i en 6 år snart. :D

6 år är inte speciellt lång tid för ett extremt bygge. Kolla bara på min gixxer nu, har stått i garaget nu i snart två veckor och jävlar va den kommer gå!! ;)

Jag har synts i spoilernytt några gånger. :) Inga reportage, de frågade men jag var inte så intresserad.
Kvarnis - galning från Övik som fortfarande härjar med fyrhjulsdrivna riskokare (en RA är Imprezamodellen som användes för att homologisera rallybilar från början, lättviktare utan några som helst extra lyxprylar).

Men det där är preskriberat, och gammal historia. :hihi

Min gamla pärla på Elmia, klubben hade lite monter. :)

http://www.impreza.nu/expo/view_photo.php?set_albumName=album434&id=mini_Dsc06638

Kul skit....
http://www.impreza.nu/expo/view_photo.php?set_albumName=album472&id=DSC03408_copy

/J

Samma puts på den som på Duccen:tummenuppDet är väl våfflan din som inte får riktigt samma lackomvårdnad kan jag tänka mig:D

Själv är man totalt ointresserad hålla puts på bilarna, dock så tvättades "nya" bilen(frugans..)både utvändigt o invändigt innan service, men polera o putsa..njaeee...inte min grej, den har inte ens fått sig en motortvätt sen den var ny, kanske snart är dags..Men det håller sig förbannat fint i motorutrymmet, lite dammigt måhända..:D

Jag har synts i spoilernytt några gånger. :) Inga reportage, de frågade men jag var inte så intresserad.
Kvarnis - galning från Övik som fortfarande härjar med fyrhjulsdrivna riskokare (en RA är Imprezamodellen som användes för att homologisera rallybilar från början, lättviktare utan några som helst extra lyxprylar).

http://www.impreza.nu/expo/view_photo.php?set_albumName=album434&id=mini_Dsc06638

Kul skit....
http://www.impreza.nu/expo/view_photo.php?set_albumName=album472&id=DSC03408_copy

/J
Bara trycka på play medans ni kollar på bilderna för att komma u stämning:D :gnissla
[YOUTUBE-ID]FxgaV4erte8[/YOUTUBE-ID]

Kul skit....

/J

Silverpilen alltså! :hihi

Tillbaka från en vecka på västkusten. Körde hoj ner dit och på vägen ner gick femmans växel sönder. Hoppade över femmans växel resten av resan så det var ingen fara.

Snacka om västkusten är Sveriges paradis, där kan man verkligen leva livet :fakta
Kändes för jävla surt att köra upp hit igen, och till råga så började det regna strax efter örebro :död

Bifogat

• 201007240e52.jpg
    201007240e52.jpg
    252.5 KB · Visningar: 50
  • 20100721019.jpg
    20100721019.jpg
    257.8 KB · Visningar: 51
  • 20100721023.jpg
    20100721023.jpg
    216.2 KB · Visningar: 46
  • 20100721026.jpg
    20100721026.jpg
    246.4 KB · Visningar: 56
  • 20100721032.jpg
    20100721032.jpg
    234.4 KB · Visningar: 41
  • 20100724047.jpg
    20100724047.jpg
    239.5 KB · Visningar: 48
Lyxigt värre Almgren...ser gudagött ut! :)

Köpingsfalangen - Ni är fortfarande way, way off. Jag var så långt från too fast, too fläppo-grejen man kan komma med en riskokare. :hihi Vrida av drivaxlar med responssystem var min hobby på slutet av karriären. :metal

(ex-banträffs-ansvarig i klubben, stolt livstidsmedlem med...så watch it ;) )

Last edited:
Lyxigt värre Almgren...ser gudagött ut! :)

Köpingsfalangen - Ni är fortfarande way, way off. Jag var så långt från too fast, to fläppo-grejen man kan komma med en riskokare. :hihi Vrida av drivaxlar med responssystem var min hobby på slutet av karriären. :metal

(ex-banträffs-ansvarig i klubben, stolt livstidsmedlem med...så watch it ;) )

Var riktigt gött, för gött för att vara hälsosamt så här efteråt när man har kommit tillbaka i regn- och bitterland.

Hm, vrida av drivaxlar låter inte original :D Reservaxlar i skuffen?

Var riktigt gött, för gött för att vara hälsosamt så här efteråt när man har kommit tillbaka i regn- och bitterland.

Hm, vrida av drivaxlar låter inte original :D Reservaxlar i skuffen?

Näfyfan, jag blir bitter trots att man inte utsatt sig för bästkusten. :hihi

Fyrhjulsdrift, kletiga breda r-däck, dubbelskivig sinterkoppling, rakskuren dogboxlåda och ett halvkilo laddtryck stillastående sköt drivaxlar...träffade ägaren av bilen på 10-årsjubileumet för några veckor sedan, han hade fortsatt trenden. :D Kul att se att det man lagt ned sin själ i används på rätt sätt. :yoparty

Men, i sina bästa stunder gick den bilen som en trött FZ6a...minns första fullgasturen på förstahojen (VFR800) - jeeeesus...sedan blev det bara bättre. :D

Fyrhjulsdrift, kletiga breda r-däck, dubbelskivig sinterkoppling, rakskuren dogboxlåda och ett halvkilo laddtryck stillastående sköt drivaxlar...träffade ägaren av bilen på 10-årsjubileumet för några veckor sedan, han hade fortsatt trenden. :D Kul att se att det man lagt ned sin själ i används på rätt sätt. :yoparty

Men, i sina bästa stunder gick den bilen som en trött FZ6a...minns första fullgasturen på förstahojen (VFR800) - jeeeesus...sedan blev det bara bättre. :D

Men såna bilar har lite annan charm än trötta FZ6a också. Man får ju ut mer roligt för pengarna på hoj, men det är ju riktigt roligt med bilar som går bra också :) Och det verkar ju din har gjort också :D

hur tusingen stod du ut med dogboxlåda? lär ju vina nå jävulskt konstant?!

Jippie!! Fått min tryckstång och drivpaketet nu!! Meeeeeeen... packningen till tryckstången behövdes bytas märkte jag när jag startade hojen, den pissade ut olja så jag försökte pilla ut den men det gick inte alls lika bra som jag ville.. Det sitter en "klack" på yttersidan så den måste bytas från insidan.. Jag måste alltså dela på motorn, jag är inte alls sugen på det. Vill bara ut och åka nu men det kommer ju inte hända längre.. :huvet:gråta

Jippie!! Fått min tryckstång och drivpaketet nu!! Meeeeeeen... packningen till tryckstången behövdes bytas märkte jag när jag startade hojen, den pissade ut olja så jag försökte pilla ut den men det gick inte alls lika bra som jag ville.. Det sitter en "klack" på yttersidan så den måste bytas från insidan.. Jag måste alltså dela på motorn, jag är inte alls sugen på det. Vill bara ut och åka nu men det kommer ju inte hända längre.. :huvet:gråta

surt :mad:

Piss, piss, piss. Maximalt snedflyt. :( Men är det inte bara någon kåpa, måste du verkligen klyva motorn? Låter overkill...

Goshow - Man vande sig, men en dag på isen i Övik, och resa hem...var inte bland det mest bekväma man gjort.
Fjädringen - stenhård.
Sparcostolar - stenhårda.
Ljudisolering - sparsam.
Avgassystem - öppet. :hihi
Ljudet från dogboxen är som att åka på backen, samma-samma (backdreven är rakskurna).

Piss, piss, piss. Maximalt snedflyt. :( Men är det inte bara någon kåpa, måste du verkligen klyva motorn? Låter overkill...

Goshow - Man vande sig, men en dag på isen i Övik, och resa hem...var inte bland det mest bekväma man gjort.
Fjädringen - stenhård.
Sparcostolar - stenhårda.
Ljudisolering - sparsam.
Avgassystem - öppet. :hihi
Ljudet från dogboxen är som att åka på backen, samma-samma (backdreven är rakskurna).

låter som en riktig familjebil!

Piss, piss, piss. Maximalt snedflyt. :( Men är det inte bara någon kåpa, måste du verkligen klyva motorn? Låter overkill..

Tyvärr så måste den ut hojen och dela på sig! Hade fin besök i garaget av herr Almgren som konstaterade det oundvikliga :( Så imorgon börjar jag med att montera ner skiten, jag får iaf se hur skiten ser ut nu!! Första gången man meckar med en hoj och då ska motorn plockas ner, det är bara att dyka ner i den djupa delen av bassängen och hoppas på att man kan simma! :rolleyes:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon