Dagbokstråden

Superdag. Och JA, bad är numera obligatoriskt. Btw, jag såg att det fanns septemberkörningar kvar på Torpet, boka det och kolla en sjö kanske?
 
Där satt första 11;an

Efter framgångarna efter förra träning så blev det nu dags för att försöka att ytterligare förbättra varvtiderna. Idealtiden från laptimern efter förra träningen skvallrade ju om att låga 11;or fanns inom räckhåll.

Vi började på däck som var ganska trötta efter att snurrat att antal pass på Åsen. Men trots dåliga däck och att det var betydligt mer trafik på banan denna träning, så satte jag nytt pers redan andra passet. Den nya bästa tiden lyder 1.11.9. Nu blev man förstås taggad att öka än mer. Körde ett pass till med det dåliga bakdäcket för att få upp tempot ytterligare, dock utan att köra några fler 11;or. In i depå för att slänga på det nya medhavda bakdäcket...
Men vad f-n är det här... Gummit i bakdäcket har spruckit på båda sidorna!??!!

Då detta var det enda bakdäck som jag plockat med så var det inte mycket att göra. En depågranne till oss skänker mig sitt beggade Dunlop däck för att jag ska ha nått att åka på. Men det däcket har inte många varv kvar det heller. Så jag vänder på Michelin däcket och kör ett pass där jag inte hittar nån rytm, vilket förmodligen beror på hjärnspöken då jag inte gillar att vända på mönstrade däck. Slänger istället på Dunlopet och lyckas klämma ur det några 12 tider som bäst på sista passet.

Så det hela slutade med en 11;a. Inte en låg en som jag hoppats på. Men med tanke på skicket på däcken så får vi vara riktigt nöjd ändå som lyckade köra såpass fort.
 

Bifogat

  • crackedRubber.jpg
    crackedRubber.jpg
    123 KB · Visningar: 77
Heelvete, åkte du 1,11 med det taiwanesiska trädäcket? :hihi

Grymmedagen igår, först löprunda, sedan bad ute vid Almgrens stuga med jordgubbar & glass - och Gabor bjöd på kaffe och hemlagad smulpaj på det...det blir nog lika bra med en löprunda idag igen. :hihi
 
Last edited:
Jaaa, det ser faktiskt så ut. Det skulle även förklara varför Michelin var felstavat... :D

:D:D Skön humor:tummenupp

Heelvete, åkte du 1,11 med det taiwanesiska trädäcket? :hihi

Grymmedagen igår, först löprunda, sedan bad ute vid Almgrens stuga med jordgubbar & glass - och Gabor bjöd på kaffe och hemlagad smulpaj på det...det blir nog lika bra med en löprunda idag igen. :hihi

Haha man är väl en feeder ;):D Trevligt med besök :)
 
Last edited:
TRW och Italia Bike Center fick kränga ett par fotpinnar idag, har stört mig länge nog nu på de snorhala originalpinnarna, som dessutom sitter ett par centimeter för lågt för att man skall få stöd av tanken.

Sicket meck dock...saknar en vänstergängad M6-mutter innan kåporna åker på ordentligt och man får testköra...undrar om de tänkt att man skall åka med länkaget osäkrat på bromssidan...? Ja se tyskar.

/J
 

Bifogat

  • racepinnar.jpg
    racepinnar.jpg
    138 KB · Visningar: 46
  • standardpinnar.jpg
    standardpinnar.jpg
    127 KB · Visningar: 42
jahapp..

2 dagar med atacracing på åsen avverkade.

Första dagen: Började i gatgruppen som var knökfull med tempo allt från lugn till snabb. Så det blev inte mycket förbättringar.

Andra dagen: Tillbaka i gatgruppen gick sedan över och körde 2 pass i mellan licensgruppen (1.12-1.18).

Pass 1: Äntligen FRITT SPÅR!! gjorde som bäst några 1.16 tider tills jag kom i kapp ett par, låg bakom en stund och vila + filma en depåpolare. Körde förbi sen så var det dags att öka ytterligare. Men då... titta på filmen. :tungan

[YOUTUBE-ID]KvZgZQsGXpE[/YOUTUBE-ID]

Pass 2: Ville jag inte pressa ytterligare för DUNLOP D211 GP racer däcket suger fetröv... typ slut efter 3 dagar. Endurance? :confused: Tja, eller.. framdäcket är det inge fel på..
 
Idag fick jag mitt nya drivpaket men jag fick inte på det :tummenner
Alltid nått som saknas eller nå special joxx när jag ska meka, blir ingen mek av mig inte.

I morrn ska det fan på
Har inte fått köra aktivt på bra länge nu å de kliar i kroppen :D
 
Idag fick jag mitt nya drivpaket men jag fick inte på det :tummenner
Alltid nått som saknas eller nå special joxx när jag ska meka, blir ingen mek av mig inte.

I morrn ska det fan på
Har inte fått köra aktivt på bra länge nu å de kliar i kroppen :D

Ja nu får du fixa hojjen så vi blir lite fler ute!
 
Haha ja det e ju på tiden nu.
Min plan va att köra i morgon men det ser inte ljust ut just nu.
Ska försöka få fart på åbäket iaf :gnissla

Det låter bra det. Ja funderar på att dra ut imorron om ja orkar efter jobbet o så ska jag kolla/ställa ventilerna innan ja drar ut. :)
Kanske kan dra ihop några imorron på en sväng...
 
...har stört mig länge nog nu på de snorhala originalpinnarna, som dessutom sitter ett par centimeter för lågt för att man skall få stöd av tanken...

Och du gnäller på tyskarna?!? :D

Men då... titta på filmen. :tungan

Svettigt! :skrämd

Jävligt snygg räddning dock! Bara att köpa riktiga racepuckar nu T-Bag och skaffa licensen! :fakta
 
Last edited:
2 dagar med atacracing på åsen avverkade.

Första dagen: Började i gatgruppen som var knökfull med tempo allt från lugn till snabb. Så det blev inte mycket förbättringar.

Andra dagen: Tillbaka i gatgruppen gick sedan över och körde 2 pass i mellan licensgruppen (1.12-1.18).

Pass 1: Äntligen FRITT SPÅR!! gjorde som bäst några 1.16 tider tills jag kom i kapp ett par, låg bakom en stund och vila + filma en depåpolare. Körde förbi sen så var det dags att öka ytterligare. Men då... titta på filmen. :tungan

[YOUTUBE-ID]KvZgZQsGXpE[/YOUTUBE-ID]

Pass 2: Ville jag inte pressa ytterligare för DUNLOP D211 GP racer däcket suger fetröv... typ slut efter 3 dagar. Endurance? :confused: Tja, eller.. framdäcket är det inge fel på..


Inge fegfjolleri där inte, på´t igen bara..nya kallingar efter detta:va:fakta:D När du börjar pressa så blir nog däcken slut rätt fort trots allt, 2 dagar undrar om däcken räcker längre åt dig än så:va..Kör du med däcksvärmare:vaOm inte så kommer det isåfall spara däck åt dig varje gång du kör ut, för även om det är varmt o däcken ännu skulle vara ljumna så slits de fortare när man går ut o de är "kalla" med värmare är det bara gå på attack direkt i första böj:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top