Lägenhetens temp steg bortåt 33 grader i helgen, himla mysigt. Jag plockade fram riset för att piska sambon, men hon påpekade att "Det här är f-n ingen jävla bastu inte"!

Kvällspromenaden kl 24 med hunden igår visade sig vara lika med svettopromenad; jag som hoppats på lite svalka.
Lämnade in framgaffeln till crossen på renovering förra veckan. Läckage på vänster ben, men så var det nog dags ändå att serva. Mr Kumlin ringde idag och sa att den var klar. Den var rätt sleten inuti så det mesta byttes. Skönt med fräsch gaffel. Sambon blir nog glad.
Så jag åkte dit på lunchen (tog med bakre stötdämparen för lite koll). Fjädern på bakdämparen visade sig inte vara orginal utan en bra mycket svampigare historia. Inte undra på att det gungar friskt, hoho! Även den visade tecken på läckage....

så jag lämnade in den på service och byte till hårdare fjäder. Mr Kumlin räknade på lite paketpris. Klar om några dagar, då ska hela cykeln skruvas ihop.
Luftfilter, nya handskydd, toppackningssats etc påväg från 24mx. Är man igång å har skruvat isär hela skiten är det lika bra å köra på.
Nedräkning till semestern pågår... tick tack tick tack