Dagbokstråden

Gick första stegen igår, gjorde ont som FAAAN :D

Så hoppar på 1 krycka nu, snart kommer jag kunna köra hoj igen. Trodde man, men bruden vägrar låta mig tjöpa räser igen :(

Så va ska man göra, bita i kudden och köpa nån busbil inför vintern eller ba skita i deT?
 
Uff, hoppas det läker bra

Va elak ja kommer låta nu :rodnar:
Kasta ut fruntimmret / spara stålarna / köp en fin hoj nu i vinter / kör nästa år :D
 
Gick första stegen igår, gjorde ont som FAAAN :D

Så hoppar på 1 krycka nu, snart kommer jag kunna köra hoj igen. Trodde man, men bruden vägrar låta mig tjöpa räser igen :(

Så va ska man göra, bita i kudden och köpa nån busbil inför vintern eller ba skita i deT?

Du får väl göra en deal med damen, om du skall lägga av med det du tycker är kul så ska hon det också, ger dock inga pluspoäng. :näsblod
 
Gick första stegen igår, gjorde ont som FAAAN :D

Så hoppar på 1 krycka nu, snart kommer jag kunna köra hoj igen. Trodde man, men bruden vägrar låta mig tjöpa räser igen :(

Så va ska man göra, bita i kudden och köpa nån busbil inför vintern eller ba skita i deT?

Det är ditt liv polarn' - låt inte någon annan styra det, vill du köra hoj, och kan göra det - gört.

Livet i allmänhet är svinfarligt - man dör garanterat. :D Men jag antar att du kommer ta det lite varligare på båge nästa gång..

Carpe diem för helveTT!11!11!one

/J
 
Gjorde en roadtrip runt Siljan i helgen. Fina vägar och än finare natur.
En "Hästräka" intogs på berömda fiket i Torsång.
Vy över Siljan.
Boendet i Orsa.
Solnedgång över Siljan
 

Bifogat

  • 090801 004.jpg
    090801 004.jpg
    234.1 KB · Visningar: 75
  • 090801 008.jpg
    090801 008.jpg
    232.6 KB · Visningar: 71
  • 090801 009.jpg
    090801 009.jpg
    231.2 KB · Visningar: 81
  • 090801 012.jpg
    090801 012.jpg
    245.7 KB · Visningar: 86
  • 090801 014.jpg
    090801 014.jpg
    245.2 KB · Visningar: 77
Gixxer 1000 K5 snabbare än K3.

Äntligen fick jag lufta den nya hojen på bana, då vi drog på en onsdagsträning på Gelleråsen.

Hade inställningen att det till en början skulle gå långsammare på denna hoj jämfört med den gamla eftersom K5;an är en helt annan hoj jämfört med K3. Om man sedan till det lägger att den är utrustad med konstigheter (konstigheter för mig) som Quickshifter, omvänt växelreglage och helt annan fjädring som inte var anpassad för mig, så var det ganska givet att det inte skulle gå undan.
Till min stora glädje så hade jag fel, redan första passet gick det på varvtider som var snabbare än mitt gamla PB på K3;an. Det hela slutade med att jag förbättrade PB med 1 sekund :yoparty, och det utan att jag egentligen hittade runt på hojen fullt ut. Jag vågade tex inte gasa fullt ut ur depåkurvan pga att den är såpass hysterisk när man vrider på. Men det finns potential för att det ska kunna gå undan på allvar i framtiden. Lite mer vana med hojen och MASSOR med tråkig motionsträning, sen D-LAR!
 
Äntligen fick jag lufta den nya hojen på bana, då vi drog på en onsdagsträning på Gelleråsen.

Hade inställningen att det till en början skulle gå långsammare på denna hoj jämfört med den gamla eftersom K5;an är en helt annan hoj jämfört med K3. Om man sedan till det lägger att den är utrustad med konstigheter (konstigheter för mig) som Quickshifter, omvänt växelreglage och helt annan fjädring som inte var anpassad för mig, så var det ganska givet att det inte skulle gå undan.
Till min stora glädje så hade jag fel, redan första passet gick det på varvtider som var snabbare än mitt gamla PB på K3;an. Det hela slutade med att jag förbättrade PB med 1 sekund :yoparty, och det utan att jag egentligen hittade runt på hojen fullt ut. Jag vågade tex inte gasa fullt ut ur depåkurvan pga att den är såpass hysterisk när man vrider på. Men det finns potential för att det ska kunna gå undan på allvar i framtiden. Lite mer vana med hojen och MASSOR med tråkig motionsträning, sen D-LAR!

Att du putsa en sekund på en ny hoj förtäljer en del om din talang:tummenupp
 
Äntligen fick jag lufta den nya hojen på bana, då vi drog på en onsdagsträning på Gelleråsen.

Hade inställningen att det till en början skulle gå långsammare på denna hoj jämfört med den gamla eftersom K5;an är en helt annan hoj jämfört med K3. Om man sedan till det lägger att den är utrustad med konstigheter (konstigheter för mig) som Quickshifter, omvänt växelreglage och helt annan fjädring som inte var anpassad för mig, så var det ganska givet att det inte skulle gå undan.
Till min stora glädje så hade jag fel, redan första passet gick det på varvtider som var snabbare än mitt gamla PB på K3;an. Det hela slutade med att jag förbättrade PB med 1 sekund :yoparty, och det utan att jag egentligen hittade runt på hojen fullt ut. Jag vågade tex inte gasa fullt ut ur depåkurvan pga att den är såpass hysterisk när man vrider på. Men det finns potential för att det ska kunna gå undan på allvar i framtiden. Lite mer vana med hojen och MASSOR med tråkig motionsträning, sen D-LAR!

K3:an är ett sänke jämfört med K5:an. Nu vill jag inte ta någonting ifrån dig utan det är bra, mycket bra att sätta PB på en ny hoj första gången man kör den.:tummenupp
 
Att du putsa en sekund på en ny hoj förtäljer en del om din talang:tummenupp

K3:an är ett sänke jämfört med K5:an. Nu vill jag inte ta någonting ifrån dig utan det är bra, mycket bra att sätta PB på en ny hoj första gången man kör den.:tummenupp

Det var värst vad ni var charmiga idag :krama.

Du har rätt i det du säger Arwe. Det var som natt och dag mellan hojarna. Det krävdes ingen större ansträngning för att bättre tiderna. Satt mest på hojen (eller snarare hängde bredvid a´la NeonMan stil :)) och vred på gasen, resten tog hojen själv hand om på ett bra sätt.
 
Det var värst vad ni var charmiga idag :krama.

Du har rätt i det du säger Arwe. Det var som natt och dag mellan hojarna. Det krävdes ingen större ansträngning för att bättre tiderna. Satt mest på hojen (eller snarare hängde bredvid a´la NeonMan stil :)) och vred på gasen, resten tog hojen själv hand om på ett bra sätt.

Då ser det lovande ut inför kommande tävling(ar) :tummenupp
 
Äntligen fick jag lufta den nya hojen på bana, då vi drog på en onsdagsträning på Gelleråsen.

Hade inställningen att det till en början skulle gå långsammare på denna hoj jämfört med den gamla eftersom K5;an är en helt annan hoj jämfört med K3. Om man sedan till det lägger att den är utrustad med konstigheter (konstigheter för mig) som Quickshifter, omvänt växelreglage och helt annan fjädring som inte var anpassad för mig, så var det ganska givet att det inte skulle gå undan.
Till min stora glädje så hade jag fel, redan första passet gick det på varvtider som var snabbare än mitt gamla PB på K3;an. Det hela slutade med att jag förbättrade PB med 1 sekund :yoparty, och det utan att jag egentligen hittade runt på hojen fullt ut. Jag vågade tex inte gasa fullt ut ur depåkurvan pga att den är såpass hysterisk när man vrider på. Men det finns potential för att det ska kunna gå undan på allvar i framtiden. Lite mer vana med hojen och MASSOR med tråkig motionsträning, sen D-LAR!

Byt från K5 till K9 så har du 4sek till direkkt!

Det är ju skaplig skillnad på K3 och K5 och att du var lite mjuk och avslappnad gör nog sitt till. Mindre broms och högre kurvhastighet säkert. Kul att det går bra, säg till när det ska tävlas så ska jag komma och heja på.
 
Byt från K5 till K9 så har du 4sek till direkkt!

Det är ju skaplig skillnad på K3 och K5 och att du var lite mjuk och avslappnad gör nog sitt till. Mindre broms och högre kurvhastighet säkert. Kul att det går bra, säg till när det ska tävlas så ska jag komma och heja på.

4 sekunder till, bara sådär säger du..... Får bli en sån till nästa säsong då :).

Det var en stor skillnad på hoj. Men man sitter som ett mähä på den tycker jag. Knäna över öronen och armbågarna under knäna, efter 20 minuter i den sittställningen är man ju redo för långvården. Det är väl en vanesak antar jag. Men hur klarar du som är 2 meter plus av det där utan att få ryggskott?
 
4 sekunder till, bara sådär säger du..... Får bli en sån till nästa säsong då :).

Det var en stor skillnad på hoj. Men man sitter som ett mähä på den tycker jag. Knäna över öronen och armbågarna under knäna, efter 20 minuter i den sittställningen är man ju redo för långvården. Det är väl en vanesak antar jag. Men hur klarar du som är 2 meter plus av det där utan att få ryggskott?

Sitter en led på mitten av kroppen som gör att jag kan böja ryggen. Sen är det ledat vid knäna också :D

30-40min på bana i ett sträck är max sen behöver man sträcka ut lite och få blod i fötterna. Men det är inget att gnälla över. Bara att bita ihop.

mg39651024.jpg
 
Last edited:
Sitter en led på mitten av kroppen som gör att jag kan böja ryggen. Sen är det ledat vid knäna också :D

30-40min på bana i ett sträck är max sen behöver man sträcka ut lite och få blod i fötterna. Men det är inget att gnälla över. Bara att bita ihop.

Du är säkert yngre än mig. För jag kommer ihåg förr när jag också var ledad på fler ställen än i ölhävar-armen :fyllisar.

Sjysst bild, lite mycke posör över den, men sjysst ändå....... jag är bara avundsjuk :D
 
hur är k6:an mot busan du hade?. +-?..

Jag gillade Busan väldans mycket, skulle nog kunna tänka mig den som gathoj igen. Nackdelen är när man kommer ut på bana, då är den för tung alldels för tung. Anledningen till att jag bytte till K6:an var för just bankörningen, för gata är det lite för extrem körställning för att den ska vara bekväm.

BUSAN +
Motor
Utseendet (jo jag gillar den)
Körställningen

BUSAN -
Vikten
Markfrigången vid inspirerad körning

GIXXER K6 +
Motor
Chassie
Körställning vid banåka

GIXXER K6 -
Körställningen vid lansvägskörning
 
Du får väl göra en deal med damen, om du skall lägga av med det du tycker är kul så ska hon det också, ger dock inga pluspoäng. :näsblod

Men hur tänker du nu?? Vem ska städa då?

Den stora nackdelen med K5/K6 är de helt kassa orginal dämparna. De hänger inte med. Tyckte att det var svårt med greppet bak. Cykeln vill överstyra. Dämparen hängde inte mé alls. I övrigt mycket smidigare än K3/K4..
 
Last edited:
Fan oxå, börjar gå utför :( Jag får städa men inte köra hoj och hon ska ha hästar finns det ingen jävla rättvisa?

Ska tjika på jänk imorn, 100 lakan och man får prestanda som kan jämföras med en GS650, tragiskt!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top