Dagbokstråden

Kära dagbok...Idag åkte jag en liten tur på ca 15mil med en annan SH-medlem. Vädret var bra men lite mkt blåst kanske. Jag är stolt över mig själv för att jag vågade möta upp & åka med någon jag aldrig träffat innan, tacksam för att han visade sig vara en trevlig prick som stod ut med min lite lägre hastighet & förbannad för att jag inte kan ta en kurva över huvud taget. SKÄRPNING! En ok dag helt enkelt, icke att förakta...

:tummenupp Ja nu ljög jag lite man blir ALDRIG färdig med husjobb:fakta..men alla utearbeten för denna säsong är klart, med målade fönster på 2 sidor, altanräcke och takstolarna ute, samt bytt och målat vindskivorna, plockat ner plåtarna gjort rent dem och målat dem oxå, allt jobb har man gjort själv, men det har nog bara tagit sisådär 1 dygn i anspråk totalt..Nu är lite småjobb inne kvar iår, ex montera larm och helrust på en toalett och byta ytterdörr:gnissla inget JAG kommer öppna någon verktygslåda för iaf:D

Var länge sen jag åkte så lite hoj, trots det är semester..nåja tisdagsrundorna bränner iväg ca 20 mil iaf. Men tror att jag ändå uppnår 1000 mil iår..

Jag har tänkt klippa gräsmattan i en vecka nu. Håller fortfarande på och samlar energi.

Jag är stolt över mig själv för att jag vågade möta upp & åka med någon jag aldrig träffat innan, tacksam för att han visade sig vara en trevlig prick som stod ut med min lite lägre hastighet & förbannad för att jag inte kan ta en kurva över huvud taget. SKÄRPNING! En ok dag helt enkelt, icke att förakta...

Ett bra initiativ McMiss, det är alltid bra att ta nya steg och möta nya människor :tummenupp
En sak e säker, jag har då inte hittat någon Lakritsrem som INTE är en trevlig prick!
Skönt att du håller lägre tempo, då är vi iaf två stycken vid nästa samåkning :D

Jag har tänkt klippa gräsmattan i en vecka nu. Håller fortfarande på och samlar energi.
Härligt att höra, tar du min sen :confused:
:hihi

Last edited:
:tummenupp Ja nu ljög jag lite man blir ALDRIG färdig med husjobb:fakta..men alla utearbeten för denna säsong är klart, med målade fönster på 2 sidor, altanräcke och takstolarna ute, samt bytt och målat vindskivorna, plockat ner plåtarna gjort rent dem och målat dem oxå, allt jobb har man gjort själv, men det har nog bara tagit sisådär 1 dygn i anspråk totalt..Nu är lite småjobb kvar...
Hus = jobb!
Undrar vad frugan säger om jag frågar henne om du e klar med "allt" :hihi

Skämt åsido; F*n vad skönt, hitintills har jag ALDRIG känt mig klar med huset, då har jag bott i tre olika hus på 10 år :brinnerup
Du kanske kan ödlsa lite tid på mina fönster också :rofl

Du och jag har inte träffats än va!:D
Nä, men jag såg dig utanför Smedis i skogen med hjälm o kikare kollandes på MotoGP..... eller , var det inte du? :D

Last edited:
Igår gjorde jag hastigt och lustigt ett inköp av en Race Suzuki GSXR 1000 K5 som är preppad med mycket godis bla race helsystem, Yoshimura styrbox, portad topp, motorn ihopplockad av Yosimura direkt från Suzukifabrik (Blueprintad har jag fått lära mig att det heter), quick shifter, kolfiberkåpor, osv.

Så nu tackar jag "gammel" Gixxern för kort men trogen bantjänst, och ser fram emot att piska den nye medlemmen i Team RatBike på nästa bankörning :yoparty.

Grymt! Grattis! Men var det inga chassieförbättringar:confused:

Galet mysig eftermiddag i sällskap av Korven och Evis och gjorde hembesök hos Härnis för lite häckling och koll att allt var bra med junior.

Kvällsmat intogs i Arboga på stället med "landets bästa kebab" enligt Härnborg - nja, Sturegatan i Västerås är bättre. :fakta

Mysigt värre, och lite solomys från Köping med tillhörande rådjur vid Sörstafors, lite lagom tempo över suraåsen och tummen upp igen (fick den på vägen till Köping) av glada gubbar som renoverade lador där man åker mellan faluröd-byggena strax innan Borgåsen, kul att folk uppskattar italiensk motorsång och att man tar det lite varligt. :)

/J

Galet mysig eftermiddag i sällskap av Korven och Evis och gjorde hembesök hos Härnis för lite häckling och koll att allt var bra med junior.

Kvällsmat intogs i Arboga på stället med "landets bästa kebab" enligt Härnborg - nja, Sturegatan i Västerås är bättre. :fakta

/J

Då var dom dåliga just idag, för det ÄR landets bästa kebab.
Bjud mig på en kebab på Sturegatan så kan vi diskutera det sen :fakta

Grymt! Grattis! Men var det inga chassieförbättringar:confused:

Det är väl allmänt känt att Gixxrarna redan från fabrik är optimala i fjädringen... :fakta.

Men oss emellan Arwe så sitter det andra chassidelar på också. Elka fjädring bak (Inget märke som vi Öhlins bortskämda nordbor stöter på varje dag, men dom har en hel del framgångar i stora tävlingar), WP styrdämpare och något okänt (dessvärre) i framgaffeln. Förra ägarna har kört lite ERF med hojen och placerade sig visst som 5;a nått race förra året. Så prestanda chassi och motormässigt bör nog räcka till för mig med.

Ahh japps det var en eftermiddag för själen :D Strålande väder, goa vägar och gött sällskap... Sen att vi kunde häckla junior gjorde ju inte saken sämre :D:banana

Ja du ... kebab... ledsen att slakta dina drömmar om sveriges bästa .. nananananana ... tydligen vassare i vås och klart vassare på minst 2 ställen i Sööping .

Härnis bör byta typ av fordon :fakta... det finns ett lämpligt fordon i tråden "den sista färden" tror att det var där iaf .... Sidovagn :yoparty eller iaf stödisar :)

//Korven

Mysigt värre, och lite solomys från Köping med tillhörande rådjur vid Sörstafors, lite lagom tempo över suraåsen och tummen upp igen (fick den på vägen till Köping) av glada gubbar som renoverade lador där man åker mellan faluröd-byggena strax innan Borgåsen, kul att folk uppskattar italiensk motorsång och att man tar det lite varligt. :)

/J

Ahh japps det var en eftermiddag för själen :D Strålande väder, goa vägar och gött sällskap... Sen att vi kunde häckla junior gjorde ju inte saken sämre :D:banana

Ja du ... kebab... ledsen att slakta dina drömmar om sveriges bästa .. nananananana ... tydligen vassare i vås och klart vassare på minst 2 ställen i Sööping .

Härnis bör byta typ av fordon :fakta... det finns ett lämpligt fordon i tråden "den sista färden" tror att det var där iaf .... Sidovagn :yoparty eller iaf stödisar :)

//Korven

Var ute på en solig runda idag, mötte koktkorv i bilen, men han nog inte hälsa förrän han passerat mig, han uppfatta det i sista stund..

Suraåsen, ramnäs, skultuna, romfartuna, tillberga förbi kajfiket och hem igen över rytterne.

Kom hem från västkusten och bokenäs idag strax efter lunch. Blev totalt 130mil. 55 mil ner och 58 mil upp plus att det blev körning där nere. Sjukt fina vägar därnere. Dock är favoriten fortfarande på ekenäs halvön. Sjuuuuuukt härlig väg.

Behövde bara ta packningen på hojen på väg hem igen. Dom andra åkte i bil. Åkte hem tidigare, bara för att det skulle bli skitväder resten av veckan.

Fick regn på mig sista milen, dock inge allvarligt. Kastade på mig regnkläder och fulmekade till mig ett par vattentäta stövlar.

Fick ner förbrukningen till 0,4l/milen, tycker jag är riktigt bra för att vara en surgixxer med insprut från 99.

Kastar in lite blandade bilder.

Bifogat

• DSC00337.jpg
    DSC00337.jpg
    157.9 KB · Visningar: 52
  • P7030004.jpg
    P7030004.jpg
    191.9 KB · Visningar: 46
  • DSC00348.jpg
    DSC00348.jpg
    164.7 KB · Visningar: 43
  • DSC00360.jpg
    DSC00360.jpg
    108.3 KB · Visningar: 46
  • DSC00363.jpg
    DSC00363.jpg
    134.8 KB · Visningar: 48
  • DSC00357.jpg
    DSC00357.jpg
    175.1 KB · Visningar: 48
  • DSC00328.jpg
    DSC00328.jpg
    183.1 KB · Visningar: 55
  • DSC00340.jpg
    DSC00340.jpg
    179.4 KB · Visningar: 50
Idag har det blivit hoj stor del av dagen.
Blev inte riktigt som tänkt men det va kul ändå.

Såg "onsdags körning's" herrarna i cityringen, nästan så man tänkte vända men hade dåligt med bensin just då så sket i de.
Va dock riktigt sugen på en rejäl tur idag men så blev de inte :/

Senare mot kvällen blev det åka riktig gocart ett tag istället.
Vi fick låna banan efter stägning.

Så jäkla mycket roligare än hyr-cartar, går inte ens jämnföra.

Kom hem från västkusten och bokenäs idag strax efter lunch. Blev totalt 130mil. 55 mil ner och 58 mil upp plus att det blev körning där nere. Sjukt fina vägar därnere. Dock är favoriten fortfarande på ekenäs halvön. Sjuuuuuukt härlig väg.

Behövde bara ta packningen på hojen på väg hem igen. Dom andra åkte i bil. Åkte hem tidigare, bara för att det skulle bli skitväder resten av veckan.

Fick regn på mig sista milen, dock inge allvarligt. Kastade på mig regnkläder och fulmekade till mig ett par vattentäta stövlar.

Fick ner förbrukningen till 0,4l/milen, tycker jag är riktigt bra för att vara en surgixxer med insprut från 99.

0,4!? :skrämd fyfan, det var ju riktigt bra.
Låter som en trevlig resa, så jävla tråkigt att jag inte kunde joina. :(

Låter jävligt trevligt tycker jag, satan asså!
Duuu, dom där fulmeckade stövlarna var ju jävligt flåklypa asså :hihi (har du patenterat dem?)

Varför la du inte packningen i kutsen?:va

Ha ha. Skulle ju ha plats för flyktingfamiljen Sanchez som stod och väntade på hamnen i lysekil.

Låter jävligt trevligt tycker jag, satan asså!
Duuu, dom där fulmeckade stövlarna var ju jävligt flåklypa asså :hihi (har du patenterat dem?)

Det var det =)

Haha, man tar vad man har. Har minnen från bankörningen i regn att det gärna blir 1-2cm vattenlager i dojorna utan min pantentlösning :D

0,4!? :skrämd fyfan, det var ju riktigt bra.
Låter som en trevlig resa, så jävla tråkigt att jag inte kunde joina. :(

Jepp, det var tråkigt :( Var riktigt kul.

Last edited:
Semestern börjar idag! Härligt! :D :fyllisar

Så jag startade semestern med att åka ut och provköra båda Honda CB1000R och Kawasaki Z1000. Nåt roligt måste man ju göra en solig dag som denna!

Bilder på de två åken och min räv till ER6

jag stod i valet och kvalet mellan honda och kawa.
skulle byta min HD night rod special mot något roligare.
valet föll ganska enkelt på kawan, då jag upplevde motorn som mycket roligare än hondans:yoparty. hondans motor tyckte jag var på gränsen till tråkig. hondan kändes dock som du skriver lite mindre och smidigare.
men jämfört med en HD rod var kawan ändå typ 1000000ggr smidigare:tummenupp.

jag stod i valet och kvalet mellan honda och kawa.
skulle byta min HD night rod special mot något roligare.
valet föll ganska enkelt på kawan, då jag upplevde motorn som mycket roligare än hondans:yoparty. hondans motor tyckte jag var på gränsen till tråkig. hondan kändes dock som du skriver lite mindre och smidigare.
men jämfört med en HD rod var kawan ändå typ 1000000ggr smidigare:tummenupp.

Visst är det HD'n vi ser på din avatar? :tungan

Blev en tur till rörken idag, helt oplanerat när jag vaknade.

Stack till västerås 14:30 för att möta upp jimmy och martin.

Kom dit cirka 16:20 och det var redan folk där, 5-10 min efter var det fullt.

Sa att jag ville hamna i den blåa gruppen (näst snabbaste av de 4:a) men smcnissarna ville att jag skulle köra i den nästa långsammaste, men jimmy backade upp mig och kirrade så jag fick köra i den blåa gruppen istället :)

1:a passet lugnt, lära sig känna banan och spårval osv. Och det hjälpte inte att öka tempot efter ca 3 varv då Jimmy la sin hoj och bröt av höger fotpinne och kunde inte försätta köra. Hoppas att det löser sig med det!

2:a passet, ökade på tempot lite och började känna att knäpucken började nudda asfalten :)

3:e och 4:e passet gled man med långa knäskrap runt banan, satan go känsla att skrapa hela kurvan och sen gå på med gas och resa hojen. :yoparty

Bifogat

• DSC00379 copy.jpg
    DSC00379 copy.jpg
    180.2 KB · Visningar: 45
  • P7090001 copy.jpg
    P7090001 copy.jpg
    64.6 KB · Visningar: 51
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...